Huawei na vsak način želi v premijski razred

Kitajsko podjetje še naprej predstavlja drage in nišne telefone, ki naj bi tekmovali z iphoni in galaxyji s.

Objavljeno
14. januar 2016 11.43
Matjaž Ropret
Matjaž Ropret

Huawei je na zadnjih dveh velikih sejmih predstavil pametna telefona, s katerima se želi uveljaviti v višjem cenovnem razredu. A kljub temu za zdaj njegova edini pravi adut za kaj takega ostaja googlovski nexus 6p.

Minuli teden na Cesu v Las Vegasu je podjetje, ki je lani s 108 milijoni prodanih kosov znova zavzelo tretje mesto med največjimi globalnimi ponudniki pametnih telefonov, tudi v živo pokazalo sicer že prej napovedani tablifon mate 8. V začetku septembra pa je na berlinski Ifi celotno predstavitev zasnovalo okrog nekoliko manj nišnega modela mate s. Z obema želi nagovarjati kupce, ki se ozirajo za iphoni, samsungi iz družine galaxy s ali xperijami z. Toda vprašanje je, če lahko (katero koli) kitajsko podjetje, že enakovredno tekmuje z enakimi cenami, kot jih ima nekitajska konkurenca.

Velik, napreden in drag

Novinec je pravzaprav naslednik modela mate 7, ki je bil Huaweijev odgovor na telefone z res velikim zaslonom in je bil poleg iphona prvi z dobro delujočim čitalcem prstnih odtisov. Mate 8 ima znova zaslon z diagonalo šest palcev, pri čemer je razločljivost (full hd oz. 1080 x 1920) ostala enaka, zato pa naj bi prikazal več barv. Čitalec prstnih odtisov so še izboljšali - verjetno je enak kot v nexusu 6p - in dodali še nekatere varnostne funkcionalnosti. Baterija ima veliko, a vseeno rahlo manjšo kapaciteto kot v predhodniku. Zdržala naj bi dva dni delovanja ali 8 filmov z enim polnjenjem.

Fotoaparat ponuja 16 milijonov točk, izboljšan umirjevalnik slike, 14-bitno procesiranje in hibridno ostrenje. V Huaweiju so na te podatke zelo ponosni, a verjetno večini potencialnih kupcev ne povedo prav ničesar. Treba bo počakati na preizkus, da bomo lahko ocenili kakovost tega fotoaparata in da bomo videli, če so morda zmanjšali stopnjo ostrenja (»sharpeninga«) fotografij. Najvišja razločljivost snemanja videa je znova full hd, edini huawei, ki omogoča snemanje tudi v 4k, še naprej ostala nexus 6p. Je pa mate 8 prvi z novim Huaweijevim osemjedrnim procesorjem kirin 950. Ta bo verjetno poganjal tudi prihajajoči p9, glavnega letošnjega aduta kitajskega proizvajalca. Procesorska moč že prej pri Huaweijevih procesorjih ni bila vprašljiva, grafični del pač. Znova so v samsungovski maniri izpred nekaj let izpostavljali kup programskih funkcionalnosti, ki večinoma ostajajo neuporabljanje in zgolj zmanjšujejo preglednost androida z oznako emui.

Novi mate 8, ki meri 157 x 8,6 x 0,8 cm, bo po uradnih Huaweijevih informacijah stal 600 evrov v različici z 32 GB prostora za podatke in tremi gigabajti pomnilnika ter 700 evrov v kombinaciji 64 + 4 GB. V Sloveniji bo tako verjetno še za kakšen evrov dražji, saj so za mate s napovedali izhodiščno ceno 650 evrov, a zdaj v prosti prodaji (v Big bangu) stane 700 evrov, medtem ko ga operaterji - predvsem zaradi visoke cene - še niso uvrstili v svojo ponudbo. Podobna usoda utegne doleteti tudi mate 8.

Širjenje portfelja v višjem razredu

Sogovorniki iz analitskih hiš ob robu predstavitve so se strinjali, da kitajski proizvajalci, dokler se njihovih izdelkov v zahodnem svetu drži oznaka »kitajski«, ne morejo resno računati na prodor v segmentu nad 400 ali 500 dolarji oz. evri. Ravno pod to (zgornjo) mejo je Huawei umestil svoj paradni telefon p8. In čeprav ga po lastnih navedbah prodaja dobro, gre denimo v Sloveniji in še kje bolje v promet pol cenejša in tehnološko manj napredna različica p8 lite. Kupci dražjih modelov vedo, s čim se bodo lahko postavljali in s čim ne.

Tudi za Huaweijevo pametno uro smo v minulih mesecih večkrat slišali, da je glavna ovira pri njenem vstopu na trg cena. Vendarle naj bi prišla v prodajo tudi v Sloveniji. Ali ji bosta sledili tudi ženski različici elegant in jewel, ki ju je Huawei predstavil na Cesu, pa še ni znano. Uri, ki sta manjši in imata okrašeno »številčnico«, bosta v tujini na voljo za 500 oz. 600 evrov.

Huawei poskuša tudi z dražjo desetpalčno tablico, ki ima, kot je zdaj moderno, kovinsko ohišje. Njena izstopajoča lastnost pa so štirje zvočniki, od tega dva nizkotonska. A je vprašljivo, če lahko to pritegne kupce k tablici, ki v izhodiščni različici stane 350 evrov, torej se spogleduje z ipadovskim teritorijem.

Kitajski gigant - lani je prihodke povečal za 70 odstotkov na 20 milijard dolarjev - se na vsak način želi umestiti med premijske ponudnike in najbolj prepoznavne blagovne znamke na svetu - na vsaki predstavitvi poslušamo o tem, kako se vzpenjajo na tovrstnih lestvicah. Pri čemer mate s, nexus 6p, novi mate 8 in še kakšen drug izdelek dokazujejo, da podjetje zna izdelati strojno vrhunske proizvode. Kot pri mnogih azijskih ponudnikih je šibka točka programska oprema, pri kateri se preveč trudijo in ne znajo postaviti smiselne meje, do koder se vrivanje novih funkcionalnosti še splača. Toda glavna ovira v višjem segmentu je še vedno percepcija znamke, pri čemer bodo Apple in še katero od nekitajskih podjetjih verjetno še dolgo spredaj.