Kaj je treba vedeti o praznični ponudbi mobilnih operaterjev

Telekom Slovenije, Simobil in Tušmobil so začeli vabiti uporabnike z božično-novoletnimi paketi in promocijami.

Objavljeno
20. november 2014 15.28
Matjaž Ropret, Infoteh
Matjaž Ropret, Infoteh

Že tradicionalno operaterji mobilne telefonije v drugi polovici novembra predstavijo ponudbe za božično-novoletno obdobje, ki je najbolj intenzivno v tej panogi. Res je, da najnovejši telefoni povečajo prodajo, kadarkoli se pojavijo, tudi sredi poletja, toda december operaterjem in proizvajalcem naprav še vedno prinese največ prihodkov. Takrat se jim najbolj izplača novačiti uporabnike, saj je bilo tudi v preteklosti decembra največ »akcij« in največjemu deležu naročnikov se prav v zadnjem mesecu leta izteče dveletna vezava.

Pogledali smo ponudbe Telekoma Slovenije, Simobila in Tušmobila in preverili, na kaj je treba biti pozoren.

Telekom Slovenije

Vodilni operater letos ponuja naročniški paket 2015, tako kot je že prejšnja leta pakete 2012, 2013 in 2014. Se pa letošnji od teh nekoliko razlikuje, saj ni več principa toliko količin, kakršna je bila letnica, ki jih nato uporabnik poljubno uporablja. Letos so pogovori in kratka sporočila neomejeni, kar je v zadnjem času postalo skorajda obvezno, 2015 pa je megabajtov vključenih podatkov. Tudi cena je nekoliko višja kot prejšnja leta, saj mesečna naročnina stane 23,95 evra.

Telekomov paket vključuje limit porabe med gostovanjem v tujih omrežjih, saj naročnik plača največ 2,90 evra na dan, ne glede na to, koliko v tujini telefonira, brska po spletu in pošilja sporočila. Pri čemer se do te vsote cena zaračunava po porabi, prenos podatkov pa je omejen na 1 GB.

Tudi domači prenos podatkov je privzeto omejen na 2,5 GB, po tej količini se hitrost prenosa podatkov zniža na 64 Kb/s, lahko pa naročnik ta limit spremeni. Po našem računanju to predstavlja 2560 MB, kar pomeni 545 MB več od zakupljene količine. Če bi naročnik dosegel privzeti limit, bi glede na ceno prenosa podatkov, ki je 16 centov za megabajt, plačal dodatnih 87,20 evra.

Upamo, da Telekom naročnikom, ki se bodo do konca januarja odločili za promocijski paket, tega ne bo ukinil že po enem letu, kot bo z decembrom storil za nekatere lanske promocijske naročniške pakete, denimo, paket 2013, pomlad 2013, jesen 2013 in eurobasket.

Simobil

Simobil se je letos odločil za ponujanje polovičnega znižanja naročnine za obstoječega in nove naročnike, ki jih obstoječi pridobi. Vsak od Simobilovih naročnikov bo prejel štiri kode za tovrstni popust, lahko jih bo podelil naprej, eno bo lahko izkoristil sam. Za vsako od izkoriščenih kod bo stari naročnik dobil pol leta znižane naročnine, novi pa bo z obljubo dveletne zvestobe prejel enako »nagrado«. In svoje štiri kode, ki jih bo lahko podelil naprej. Vsakdo tako potencialno lahko pride do dveh let polovičnega plačevanja naročnine.

Kdor izkoristi kodo, mora podpisati dveletno vezavo. Vendar vezava brez nakupa (subvencioniranega) telefona niti ni prava vezava, naročnik jo lahko brez kazni ali vračanja popustov kadarkoli prekine. Le polovična naročnina se izniči tudi tistemu, ki je podelil kodo, če polletno obdobje še ni minilo. Polovična naročnina se sešteva tudi s siceršnjim Simobilovim znižanjem naročnine za dva evra ob vezavi brez telefona. Očitno Simobil pri vezavi vztraja, ker računa, da bo večina pri tem kupila tudi telefon − kar kaže tudi statistika − in bo tako pri operaterju primorana ostati naslednji dve leti.

Tušmobil

Tretji operater, za zdaj še ne pod okriljem novega lastnika Telemacha, je znova presenetil z naročniškim paketom, ki vključuje nekaj, česar druga dva operaterja ne ponujata, in ima (vsaj na prvi pogled) bistveno bolj atraktivno ceno kot paketi Telekoma in Simobila.

Naročniški paket svetovni premium za 14,90 evra vključuje neomejene klice in kratka sporočila ter dva gigabajta prenosa podatkov, ki veljajo tudi v državah Evropske unije, na Norveškem in v ZDA. Znova pa je treba pri Tušmobilu biti pozoren na drobni tisk in nekatere omejitve. Vse vključene storitve veljajo samo takrat, ko je naročnik priključen v omrežje tega operaterja. Če gostuje v omrežju Telekoma Slovenije, se uporaba storitev zaračunava dodatno.

V Tušmobilu se hvalijo z 98,9-odstotno pokritostjo prebivalstva s svojim signalom − po podatkih Agencije za komunikacijska omrežja in storitve je 98,1-odstotna −, vendar je težava ta, da telefon lahko na mejnem območju preklopi na močnejši signal Telekoma in potem dlje časa ne preklopi nazaj. Zato je za Tušmobilove uporabnike najboljša možnost, če sploh izključijo možnost gostovanja ali vsaj prenos podatkov med gostovanjem.

Prav pri prenosu podatkov so stroški lahko najvišji. Megabajt v nacionalnem gostovanju namreč stane 42 centov, kar je skoraj dvakrat toliko, kot stane megabajt med gostovanjem v državah EU (24,4 centa). Zgolj deset megabajtov med nacionalnim gostovanjem, kar je lahko le skok na dve grafično bogati spletni strani, k mesečnemu računu doda štiri evre, sto tako prenesenih megabajtov 42 evrov in tako naprej v višave.

Tudi v tujini zakupljena količina ne velja povsod, ampak v večini držav samo v omrežju enega operaterja, edina  izjema je Hrvaška, kjer sta na seznamu dva operaterja, T-Mobile in Tele2. Poleg tega Tušmobilova kampanja pravi, da je paket na voljo v omejenih količinah, kar verjetno pomeni, da si operater ne želi niti prevelikega prometa v tujini, ki bi mu prinesel velike stroške, niti ni dobičkonosen sam po sebi. Glede na skorajšnji Telemachov prevzem in konec potrebe po (morda umetnem) dvigovanju števila uporabnikov, je poteza s paketom svetovni premium nekoliko nerazumljiva. Tudi zato, ker je Telemach znan po cenovno racionalnejšem obnašanju in v objemu novega lastnika takšna ponudba verjetno ne bo zdržala dolgo.