Kitajska podjetja osvajajo Ameriko

LeEco je novi lastnik proizvajalca televizorjev Vizio, sklada Apex Technology in PAG Asia Capital pa Lexmarka.

Objavljeno
29. julij 2016 14.34
IMAGE DISTRIBUTED FOR LEECO - LeEco CEO YT Jia, left, and VIZIO CEO William Wang, right, shake hands at the LeEco and VIZIO Press Conference in Hollywood where it was announced that LeEco had acquired VIZIO for $2 billion, Tuesday, July 26, 2016 in Los
Matjaž Ropret
Matjaž Ropret

Julijski tedni običajno niso čas za velike (tehnološke) prevzeme, a iztekajoči se je bil izjema. Poleg Verizonovega nakupa Yahooja je novega lastnika dobil še na tamkajšnjem trgu pomembni ameriški proizvajalec televizorjev Vizio, delničarji pa so potrdili prodajo proizvajalca tiskalnikov in programske opreme Lexmark.

Obema neyahoojevskima prevzemoma je skupno, da ameriško podjetje prehaja v kitajske roke. Družbo Vizio bo namreč za dve milijardi dolarjev prevzel povzpetniški kitajski holding LeEco, ki je zrasel od ponudnika pretočnega videa do proizvajalca kopice elektronskih naprav. Nova lastnika Lexmarka pa bosta za 3,6 milijarde dolarjev postala sklada Apex Technology in PAG Asia Capital. Prvi ima sedež v Guangdongu, drugi je del pekinškega sklada Legend Holding, enega največjih v Aziji. Obe prevzeti podjetji sicer pričakujeta, da bosta ostali v ZDA in dokaj samostojni, vendar imajo kitajski prevzemniki prav tako svoje namere.

Tiskanje kot storitev

Lexmark je bil nekoč pomemben igralec tudi pri tiskalnikih za domačo uporabo, a je pred nekaj leti prenehal izdelovati brizgalne tiskalnike in se popolnoma osredotočil na laserske za poslovne uporabnike. Trg brizgalnih tiskalnikov tako obvladujeta HP in Canon, ponekod je močan še Epson, vsi drugi ponudniki pa so se večinoma umaknili. Medtem ko je pri velikih laserskih tiskalnikih večja gneča, saj so poleg HP-ja in Lexmarka dejavni še Konica Minolta, Kyocera, Ricoh in drugi. Vse bolj pa se podjetja odločajo za najem tiskalnikov, kar spodbujajo tudi proizvajalci. Kar pomeni, da tiskalnike kupijo večji ponudniki, ki nato zaračunajo neki znesek na vsako stran, ki jo najemniki natisnejo. Več ko zaposleni v podjetjih tiskajo, večji so prihodki. In več potrošnega materiala ter novih tiskalnikov prodajo proizvajalci. Tak model z zajamčenim denarnim tokom je zanimiv tudi za investicijske sklade.

Kitajska vsebina na televizorjih

Pri Viziu in LeEcu je zgodba malo drugačna. Viziu se je v poldrugem desetletju delovanja uspelo prebiti med glavne proizvajalce televizorjev na ameriškem trgu, kjer se uspešno kosa celo s Samsungom, LG-jem in drugimi svetovnimi imeni. Drugod po svetu se njegovih izdelkov ne dobi, a to se utegne pod novim lastnikom spremeniti. LeEco je namreč že precej razširjen na domačem trgu in v še nekaterih azijskih državah, prek distribucije pametnih telefonov, ki jih izdeluje zadnja leta in vse bolj intenzivno trži, pa prodira tudi na evropska tla. Podjetje je sicer začelo pod drugim imenom, največjo rast je doživelo kot LeTV, ko je postalo znano kot kitajski netflix. S širitvijo na druga področja, med drugim v razvoj električnih in avtonomnih vozil, se je na začetku tega leta preimenovalo v LeEco. Namen prevzema pa ni zgolj razširiti dobavljivost ameriških televizorjev, ki slovijo po dobrem razmerju med ceno in kakovostjo, na več celin. Predvsem želi kitajsko podjetje, ki ga vodi Jia Yueting, svoje storitve in vsebine pripeljati v ZDA in drugam. Pot prek uveljavljene dnevnosobne znamke, ki bo privzeto ponujala te vsebine na prominentnem mestu, pa je lažja kot zavest o njih graditi z ničle. Tudi ko bo podjetje začelo resneje ponujati električna in povezana kolesa in avtomobile, bo verjetno vstop na trg lažji, ker bo znamka že bolj prepoznavna.