Lenovo končno vstopa na slovenski trg pametnih telefonov

Kitajsko podjetje je tretji največji proizvajalec na svetu, predvsem zaradi domačega trga, a tudi po zaslugi prevzema Motorole.

Objavljeno
12. marec 2015 12.35
Matjaž Ropret, Infoteh
Matjaž Ropret, Infoteh
Kupci pametnih telefonov imajo še nekoliko več dilem pri odločanju, saj je v Sloveniji svoje izdelke končno ponudil eden od svetovnih velikanov te industrije, kitajski Lenovo. Podjetje, ki je vodilno pri osebnih računalnikih, si podobnega uspeha želi še pri mobilnikih.

Lenovo je po zadnjih podatkih analitskih hiš - skupaj z nedavno prevzeto Motorolo - tretji največji proizvajalec pametnih telefonov na svetu. Vstop na slovenski trg pa napoveduje že najmanj eno leto, vendar se je dejanska uresničitev tega cilja odmikala iz četrtletja v četrtletje. To jim je po besedah regijskega direktorja Jovana Glamočanina omogočilo, da so na »poskusnem« srbskem trgu prebrodili porodne krče. Na slovenski trg za zdaj vstopajo z osmimi modeli pametnih telefonov, od tega so štirje iz najcenejšega segmenta, dva pa iz »premijskega«. Celotna paletna naj bi bila na voljo v prosti prodaji, pri operaterjih pa bodo v ponudbi trije ali štirje modeli.

V Lenovu se nedajajo, da bodo tudi s telefoni zasedli podoben tržni delež, kot ga imajo pri prenosnikih. Tam v Sloveniji sicer niso prvi, so pa na drugem mestu. Primat še drži HP, se je parazlika v zadnjem četrtletju zmanjšala na manj kot odstotno točko - oba proizvajalca sta pri približno 30 odstotkih. Pri telefonih je začetni cilj priti med štiri ali celo tri najuspešnejše proizvajalce, je potrdil Glamočanin. Letos bodo zagotovo na voljo samo telefoni znamke lenovo, tistih z napisom motorola še ne bodo ponujali. »Sicer delamo pa na tem, vendar bi bilo težko že takoj uvajati dve različni znamki. Upam, da bo imeli tako rast prodaje, da Motorole niti ne bomo potrebovali,« je dejal regijski direktor. Motorola je sicer v zadnjem času v ZDA, Veliki Britaniji in Nemčiji dokaj uspešna z modeloma moto g in moto e, ki na večini preizkusov dobivata najboljše ocene za vrednost glede na ceno.

Na slovenskem trgu pametnih telefonov sicer v zadnjih letih prevladuje Samsung, njegov tržni delež se giblje med 40 in 50 odstotki. Med 10 in 15 odstotkov trga si, odvisno od četrtletja, razdelijo Apple, LG in Samsung. Vsi ostali prodajo bistveno manj, vključno z nekoč vodilno Nokio (zdaj Microsoftom). V zadnjem letu je sicer na trg vstopilo več prej neznanih znamk. Večina jih je prišla posredno, prek distributerjev, ki telefone ponujajo po celotni osrednji in vzhodni Evropi, ne pa neposredno, z resnim nastopom in lokalno pisarno, kot to počne Lenovo ali pred njim prav tako kitajski Huawei. Med temi so telefoni caterpillar, meizu, gigabyte, prestigio in drugi. Pojavljajo se tudi uvozniki za vse bolj vroče mobilnike xiaomi.