Lenovo počasi sestavlja svojo telefonsko zgodbo

Kitajski proizvajalci postajajo pomembni v svetu pametnih telefonov, večinoma na račun nekdanjih velikanov.

Objavljeno
24. november 2015 15.34
Matjaž Ropret
Matjaž Ropret

Medtem ko nekateri tradicionalno močni ponudniki mobilnih telefonov izgubljajo kupce, se počasi krepijo novi. Dva kitajska proizvajalca pametnih telefonov sta odločneje nastopila na slovenskem trgu. Huawei je bil sicer prisoten že nekaj let, a se je letos odločil za obširnejše oglaševanje in razširitev ponudbe, v Sloveniji je začel prodajati tudi nekatere modele znamke honor. Medtem pa je Lenovo po daljšem napovedovanju pomladi šele vstopil na naš trg in se na začetku, kot je potrdil regijski direktor Jovan Glamočanin, tudi soočil z več težavami od pričakovanj. Tako pri strojni kot še posebej pri programski opremi, zaradi česar so nekateri telefoni pri operaterjih prišli v prodajo z dodatno zamudo. Glamočanin je zagotovil, da so te težave zgodovina in da so novi modeli telefonov bolj izpopolnjeni kot prejšnja generacija.

Glede telefonov motorola − Lenovo je pred časom postal lastnik Motorole in naj bi pod njenim okriljem združil celoten razvoj in proizvodnjo pametnih telefonov − končna odločitev še ni bila prejeta. Glamočanin je še vedno prepričan, da je bil začetni nastop z znamko Lenovo pravilen, saj da so rezultati dobri. Kljub temu naj bi v prvi polovici prihodnjega leta začeli prodajati še telefone motorola. Še pred tem bo konec decembra ali januarja v prodajo prišel nov paradni model vibe x3, ki je bolj zaobljen in precej večji od predhodnika x2, med drugim pa ima fotoaparat z 21 milijoni točk in čitalec prstnih odtisov. Tega ima tudi model p1, ki se ponaša z orjaško baterijo (5000 mAh).

V nasprotju z večino drugih proizvajalcev Lenovo skoraj polovico telefonov proda v prosti prodaji. Na tem področju svojo priložnost vidi tudi Huawei, tako s telefoni honor, ki jih prodajajo zgolj po spletu, kot z nekaterimi cenejšimi modeli izvorne znamke. Med temi je po naših informacijah precej uspešen p8 lite. Huawei naj bi že dosegel približno petodstotni tržni delež v Sloveniji, Lenovo pa bo po Glamočaninovih besedah resen igralec na trgu postal najkasneje v prvem četrtletju prihodnjega leta.

Trg tablic, tako kot povsod po Evropi, tudi v Sloveniji upada. Poleg tega s precej hitrim tempom odpadajo manj znane (kitajske in vzhodnoevropske) znamke in večino prodaje si razdelijo Apple, Asus, Lenovo in Samsung − ne nujno v tem vrstnem redu. Pri nas so še vedno najbolj priljubljene večje, desetpalčne tablice, niso pa se niti v Sloveniji niti drugod prijeli večji modeli. Najbolj pogost znesek, ki ga kupci odštejejo za tablico, je približno 200 evrov. Zato v Lenovu ne pričakujejo veliko od tehnološko napredne tablice yoga 3 pro z vgrajenim projektorjem, ki bo stala 600 evrov. Iz istega razloga LG v Slovenijo še ni pripeljal modela g pad 2, ki je na sejmu IFA prejel precej pohval zbranih novinarjev.