Mediji se selijo neposredno na facebook

Upravljavec družabnega omrežja je odprl dolgo napovedovano platformo za medijske hiše, ki to za zdaj vidijo kot poskus.

Objavljeno
13. maj 2015 16.58
Matjaž Ropret, Infoteh
Matjaž Ropret, Infoteh

Facebook je odprl svojo platformo za založnike, imenova instant articles (takojšnji članki). Za zdaj bodo članki na voljo zgolj v Facebookovi aplikaciji za ios, kasneje pa menda prihajajo tudi na sistem android.

Namen je dvojen. Članki, ki bodo gostovali na strežnikih družabnega omrežja, naj bi se njegovim uporabnikom nalagali bistveno hitreje kot s povezav na siceršnje spletne strani medijskih hiš. Razliko bo mogoče meriti v sekundah. Predvsem pa Facebook na ta način poskuša postati še bolj relevantna in nepogrešljiva platforma, ter prodajati dodatne oglase. V pogodbah so se sicer Facebook in založniki dogovorili, da bodo slednji zadržali celoten iztržek od oglasov pri svojih zgodbah. Članke, ki bodo ostali brez oglasov, bo dodatno tržil Facebook in pri tem zadržal 30 odstotkov prihodkov. Pri merjenju dosega pa bo Comscore štel, kot da je spletni promet šel neposredno na spletno stran založnika.

Medijske hiše, ki so za zdaj pristopile k projektu, tako objavljanje svojih člankov vidijo kot poskus nečesa novega in tudi pridobivanja nove publike. Ali vsaj zajezitev upadanja svojega občinstva. Določene članke bodo partnerji objavljali samo na facebooku, v vsakem trenutku pa se lahko premislijo in od tega poskusa odstopijo, če bodo ugotovili, da z njim dejansko prepuščajo svojo usodo premočno v roke ameriškemu upravljavcu največjega svetovnega družabnega omrežja, ali iz kakšnega drugega razloga. Začetni partnerji pri hipnih člankih so New York Times, National Geographic, BuzzFeed, NBC in The Atlantic, kmalu pa se bodo pridružili še The Guardian, BBC News, Spiegel in Bild.