Microsoft izstopa iz cenovne vojne, ki jo je sam začel

Storitev onedrive bo z novim letom precej manj atraktivna, napoved sprememb je še en primer nerodnega komuniciranja.

Objavljeno
03. november 2015 15.13
Matjaž Ropret, Infoteh
Matjaž Ropret, Infoteh

V boju za uporabnike je Microsoft med prvimi od velikih ponudnikov oblačnih shramb občutno povečal prostor, ki je (bil) na voljo uporabnikom. Od začetnih 25 je sicer vmes brezplačno shranjevanje v storitvi onedrive padlo na 7 GB, a ga je Microsoft kasneje zvišal na 15 GB in vsakemu uporabniku, ki je na telefonu vključil samodejno prenašanje fotografij v onedrive, tudi če samo za nekaj sekund, dodal še 15 GB prostora. Za tiste, ki jim je to premalo, pa je za podobno ceno, kot so ostali prej ponujali 100 GB, omogočil shranjevanje kar terabajta podatkov. Nato je tako količino vključil v naročnino pisarne (office 365) in ponekod (ne tudi v Sloveniji) celo odpravil omejitev in naročnikom dejansko ponujal neomejen prostor v oblaku.

Toda »v težnji po produktivnosti in skupinskem delu«, kot so se izrazili v Microsoftu, bo vseh teh bonbončkov konec. Zgornja meja v storitvi onedrive bo znova 1 TB. Nekaterim uporabnikom je po besedah podjetja uspelo zapolniti tudi po več kot 75 TB. Vmesnih naročniških možnosti s 100 in 200 GB ne bo več (za nove uporabnike, stari jih bodo lahko obdržali), temveč bo mogoče izbrati le 50 GB za dva evra na mesec. Brezplačni prostor se bo s prihodnjim letom vsem uporabnikom, starim in novim, znižal na 5 GB in vsi bodo izgubili dodatek za shranjevanje fotografij. Kdor trenutno presega nove omejitve, bo lahko še eno leto dostopal do svojih datotek, Microsoft pa za te uporabnike tudi napoveduje brezplačno enoletno naročnino na office 365, ki vključuje 1 TB prostora v oblaku.

Osredotočanje na office 365

Microsoft seveda uporabnikom ne bo zmanjšal prostora za oddaljeno shranjevanje datotek, da bi jim s tem omogočil večjo produktivnost. Ta piarovska puhlica je podobna izjavam telekomunikacijskih operaterjev, ki se ob podražitvah zaklinjajo, kako ves čas »izboljšujejo uporabniško izkušnjo«. Očitno so v korporaciji ugotovili, da so kljub cenovni vojni izgubili bitko z Dropboxom in Googlom (s storitvijo google drive) in da ljudje ne shranjujejo fotografij v onedrive, temveč pretežno v google photos, iclous ali flickr.

Zato so se v maniri dozdajšnjih potez pod vodstvom Satye Nadelle odločili za določene reze in osredotočenje na tisto, kar je s poslovnega vidika ključno. To pa je prepričati čim več ljudi, da se naročijo na pisarniško zbirko office 365. Z njo bodo tudi dobili konkreten prostor v oblaku v primerjavi z novimi brezplačnimi in nepisarniškimi naročninami. Morda bo pri tem Microsoftu z zmanjšanjem podatkovnega prometa tudi uspelo pospešiti onedrive in izboljšati njegovo zanesljivost.