Novi surface book 2 za kupce Applovih macbook pro

Nova generacija Microsoftovega najzmogljivejšega prenosnika meri na zahtevne kupce, ki so (še) zvesti Applu.

Objavljeno
27. oktober 2017 18.42
Jernej Horvat
Jernej Horvat

Pri Microsoftu nadaljujejo predstavljanje novosti na trgu prenosnih računalnikov. Novi surface book 2 prihaja na trg ravno v času, ko se je prodaja celotne ponudbe izdelkov surface okrepila.

Zadovoljnih uporabnikov prenosnikov surface je, kot kažejo zadnji podatki o poslovanju, vedno več. V četrtek, 26. oktobra, so pri Microsoftu objavili poslovne rezultate za prvo fiskalno četrtletje 2018, ki pri Microsoftu zajema obdobje od julija do konca septembra 2017. Poleg večjih prihodkov od pričakovanih in boljšega poslovanja na področju storitev v oblaku je bilo veliko pozornosti namenjene prodaji prenosnikov in računalnikov surface. Vzrok za to so bile špekulacije in neuradne informacije, da naj bi se pri Microsoftu do konca leta 2019 odpovedali razvoju in prodaji produktne linije surface. Povod za špekulacije so bili analitiki, med njimi Steve Brazier, ki vodi podjetje Canalys.

Po njegovem mnenju se Microsoftu ne splača biti prisoten na trgu razvoja strojne opreme, saj so marže prenizke. Temu se je pridružil tudi Gianfranco Lanci, COO podjetja Lenovo, ki ne bi bil presenečen, če bi Microsoft izdelke surface nehal prodajati že pred letom 2019. Pri Microsoftu so hitro reagirali in Panos Panay, ki vodi razvoj strojne opreme, h kateri spadajo prenosniki surface, je omenjeno namigovanje takoj zanikal. Pričakovana poteza za podjetje, ki s tem želi preprečiti negativni vpliv na prodajo prenosnikov surface.

Špekulacije niso bile povsem brez podlage. V prvem četrtletju 2017 so prihodki od prodaje prenosnikov surface, v primerjavi z istim obdobjem 2016, upadli za 26 odstotkov, na 831 milijonov ameriških dolarjev. V drugem četrtletju 2017 se je trend nadaljeval, prihodki od prodaje prenosnikov so upadli za dva odstotka. Padec je bil manjši med drugim zaradi predstavitve prenosnika surface laptop, ki ni bil v prodaji celotno četrtletje. A to še ne bi smel biti vzrok za prenehanje prodaje oziroma bi se po vsej verjetnosti to zgodilo že prej. V prvih dveh letih prodaje prenosnikov surface so se izgube povzpele na 1,7 milijarde ameriških dolarjev, a so pri Microsoftu kljub temu nadaljevali razvoj novih produktov. Kot kaže, trud ni bi zaman, saj se je od julija do septembra letos prodaja prenosnikov surface povečala za 12 odstotkov. Na prvi pogled morda malo, vendar rast pomeni pomemben preobrat, ki pa ni presenetljiv.

Zavidljiva preobrazba

Vzrokov za dobro prodajo je več, izstopa pa produktna usmerjenost Microsofta, ki se javnosti razkriva ob predstavitvah novih izdelkov. Glavno vlogo pri tem igra že omenjeni Panos Panay s svojimi javnimi nastopi in včasih presenetljivo natančnimi opisi miselnega procesa za določene oblikovne odločitve. Lep tak primer je bila predstavitev prenosnika surface laptop in pozornosti, ki so jo pri Microsoftu namenili zvoku, ki se sproži, ko se pri zapiranju zaslon prenosnika dotakne tipkovnice. Uporabnik prenosnik zapre po tem, ko opravi delo, pri čemer je zvok naznani konec dela in zadovoljstvo uporabnika pri tem. Podobno je bilo opaziti pri predstavitvi računalnika surface studio, kjer se je podrobno predstavil mehanizem, ki omogoča, da uporabnik na preprost način premakne velik, 28-palčni zaslon iz vertikalnega položaja v vodoravnega in nazaj.

Velika zasluga pri omenjeni preobrazbi podjetja pripada novemu vodstvu oziroma konkretneje Satyi Nadelli, ki je vodenje Microsofta prevzel v začetku leta 2014. Razlika med njim in predhodnikom je velika. Za ameriški Fast Company je Nadella navedel nov način razmišljanja, ki zaposlene spodbuja k nenehnemu učenju, in ne k medsebojnemu tekmovanju, kdo zmore več, kar je za Microsoft bilo običajno v preteklosti. Rezultati kažejo, da je Nadellovo prizadevanje uspešno. V prvih treh letih od prevzema vodenja se je vrednost podjetja povečala za 250 milijard ameriških dolarjev, kar je večja rast, kot so jo ustvarila nekatera največkrat omenjena zagonska podjetja, med katere spadajo Uber, Netflix, AirBnB in Snapchat.

Surface book 2

Microsoft surface book 2 se letos predstavlja v dveh izvedbah. Poleg standardne različice s 13,5-palčnim zaslonom je po novem na voljo tudi večja s 15-palčnim. Oblikovne smernice so pri tem ostale skoraj nespremenjene, kar nakazuje, da so bili kupci s predhodno generacijo zadovoljni. Tako ostaja značilen zgib, ki povezuje zaslon in tipkovnico in zaradi katerega se lahko prenosnik uporablja tudi kot tablični računalnik. Zaslon je mogoče odstraniti in uporabljati neodvisno od tipkovnice.

Glavni poudarek je na tehničnih specifikacijah in zmogljivostih, ki jih prinašajo. Pri Microsoftu še posebej omenjajo oblikovalce, fotografe, arhitekte in posameznike, ki se ukvarjajo z obdelavo video posnetkov. Posebej se tudi izpostavlja namen prenosnika, da dobro deluje pri uporabi programov podjetja Adobe. S tem pa Microsoft ponovno cilja na najbolj zvesto cijlno skupino kupcev applovih produktov. K temu napeljuje tudi pogosto omenjanje MacBook Pro in medsebojna primerjava pri kateri seveda, po besedah odgovornih pri Microsoftu, Surface Book 2 predstavlja zmogljivejšo alternativo.

Za zmogljivost poskrbi osma generacija procesorja intel core I7 ali I5 sedme generacije, ki pa je na voljo zgolj pri manjšem modelu s 13 palčnim zaslonom. Na voljo so tri spominske različice in sicer 256GB, 512GB ter 1TB ter možnost izbire med 8GB RAM ali 16GB RAM. Manjši 13,5 palčni model je na voljo z zaslonom ločljivosti 3000 X 2000. Večja alternativa s 15 palčnim zaslonom ponuja višjo ločljivost, ki znaša 3240 X 2160. V obeh primerih se tako gostota pikslov na inč vrti okoli 260. Tako kot predhodnik tudi Surface Book 2 podpira microsoftove dodatke kot sta Surface Dial in Surface Pen.

Surface Book 2 bo na voljo na izbranih trgih od 16. novembra naprej. Slovenskim interesentom najbližja bosta Avstrija ali Nemčija. Cena za najcenejši model s 13,5 palčnim zaslonom, Intel Core I5 procesorjem, 256GB spomina in 8GB RAM bo znašala 1.749 EUR. Najdražji model s 15 palčnim zaslonom, procesorjem Intel Core I7, 1TB spomina in 16GB RAM bo od kupca zahteval 3.449 EUR.