Novih prodajnih uspešnic kar ni na obzorju

Droni in 3d-tiskalniki bi se lahko povzpeli med bolje prodajane naprave, a kraljevali bodo še naprej pametni telefoni.

Objavljeno
15. januar 2016 17.39
Lenart J. Kučić
Lenart J. Kučić

Razstavni prostori, kjer proizvajalci zabavne elektronike prikazujejo najnovejše izdelke, so še najmanj pomembna prizorišča na ameriškem sejmu CES. Za njihovim bliščem se skrivajo zasebne konferenčne sobe, poslovne večerje in srečanja, kjer menedžerji in analitiki premetavajo številke ter ugotavljajo dejanske razmere v panogi.

Prodajne številke na zasičenih zahodnih trgih niso rožnate, kajti potrošniki so zaradi občutka gospodarske krize še vedno zadržani pri večjih nakupih. Precej se je podaljšal tudi čas za menjavo večine elektronskih naprav, saj analitiki ugotavljajo, da novejši modeli ne prinašajo dovolj uporabnih novosti. Analitik Ben Bajarin iz podjetja Creative Strategies je povedal, da se dveletnega menjalnega cikla držijo samo poslovni uporabniki in velika podjetja. Običajni potrošniki menjavajo osebne in prenosne računalnike na pet ali šest let, če jih zaradi pametnih mobilnikov sploh še potrebujejo. Še slabše je pri tablicah, saj velika večina tabličarjev nikoli ne zamenja prvotnega modela – ker je za ogled družabnih zapisov in filmov tudi stara tablica dovolj zmogljiva ali pa so vmes kupili večji mobilnik.

Daljši menjalni cikli

Podobno je na trgu televizorjev, saj je v preteklih letih veliko kupcev zamenjalo stare katodne s plazemskimi ali lcd, ki večinoma podpirajo visoko razločljivost hd. Proizvajalci so v zadnjih letih agresivno tržili nove modele – najprej s tehnologijo 3d in nato z razločljivostjo 4k – toda gledalci še vedno nimajo vsebin, s katerimi bi upravičili menjavo. Zato se za televizorje 4k odločajo predvsem kupci, ki hočejo večji televizor in zraven kupijo še novejšo tehnologijo.

Bajarin je prepričan, da je mogoče v najpomembnejših potrošniških segmentih rasti samo še s prevzemanjem tržnega deleža. To so najbolj občutili pri Samsungu, saj novi proizvajalci mobilnikov – zlasti kitajski Huawei, Xiaomi in Oneplus – najbolj rastejo prav na njihov račun, kar pomeni občutno nižje svetovne prodajne številke v mobilnem segmentu (na Apple ti ponudniki še ne vplivajo). Za vse proizvajalce pa je značilna tudi nekoliko manjša prodaja zmogljivih pametnih mobilnikov, njihovi uporabniki namreč večinoma preskakujejo po eno generacijo. Lastniki Samsungovega galaxyja 4 so počakali na šestico, podobno kupci iphonov, nexusov in xperij.

Še naprej telefoni, a tudi droni

Ali lahko prodajo povečajo novi izdelki? Za kupce zabavne elektronike so najbolj zanimivi brezpilotni letalniki (droni), tiskalniki 3d in pametni mobilniki, so ugotovili v nedavni vsakoletni raziskavi britanskega trga, ki jo je naročilo združenje IEEE. Britanski raziskovalci so potrdili ugotovitve ameriških analitikov, da so pametni mobilniki še naprej najbolj pomembna osebna elektronska naprava, saj združujejo uporabnost, zabavo in družbeni status. Med »izumirajočimi« tehnologijami so anketiranci našteli fotoaparate, videokamere, glasbene predvajalnike in elektronske bralnike, nekoliko presenetljivo pa tudi nosljivo elektroniko: pametne ure, zapestnice in očala.

Razstavljavci in analitiki so v Las Vegasu napovedovali povečano zanimanje za povezane gospodinjske naprave, pametno domovanje in avtomobile, vendar ti izdelki še kar nekaj let ne bodo prodajne uspešnice. Povezani hladilniki in pečice so veliko dražji od nepovezanih kuhinjskih pomočnikov, a še ne prinašajo dodatne uporabnosti. Z avtonomnimi vozili je povezanih veliko tehničnih in zakonskih neznank, zato jih niti optimisti ne pričakujejo na cestah pred letom 2020. Podobno vprašanje čaka tudi proizvajalce brezpilotnikov, saj regulatorji po vsem svetu pripravljajo vse več omejitev za njihovo uporabo – zaradi posegov v zasebnost in nesreč.

Pripomočki za navidezno resničnost (očala in čelade) so pritegnili veliko obiskovalcev, toda trenutno so zanimivi samo za največje računalniške zanesenjake, ki so pripravljeni odšteti najmanj 500 evrov za računalniški dodatek. Tehnologija in vsebine za virtualno resničnost so še zelo pomanjkljivi, zato bodo morali ljubitelji v prihodnjih letih zamenjati še kar nekaj čelad, preden bodo zadovoljni z izkušnjo. Podobne pomisleke imajo tudi kritiki domnevne robotske revolucije, saj imamo ljudje prevelika pričakovanja do prihodnjih elektronskih pomočnikov, ki jih sedanja tehnologija še ne more upravičiti.

Leto 2016 bo zato leto preverjenih tehnologij, mobilnika in spletnih storitev – z običajnimi manjšimi izboljšavami v zaslonih, hitrosti procesorjev, lepšem oblikovanju in boljši povezljivosti avtomobilske elektronike. A tudi leto, v katerem se bodo ključne tehnološke novosti bistveno pocenile in prešle v amatersko rabo. Še zlasti če jih bodo podprli veliki ponudniki spletnih storitev, ki na Cesu ponavadi manjkajo.