Pametna ura: trener, varuška in modni dodatek

Trg pametnih ur je z novimi generacijami ur, 
ki imajo vgrajen GPS, v polnem razmahu. Kako pametne so pametne ure?

Objavljeno
21. oktober 2016 12.27
Pija Kapitanovič
Pija Kapitanovič

Kljub temu da pametne ure po intenziteti jesenskega vznemirjenja med kupci še nekaj časa ne bodo prehitele pametnih telefonov, prodajne številke rastejo, trend pa naj bi se nadaljeval tudi prihodnje leto. Kdo pametne ure uporablja, katere in s kakšnim namenom? Gre le za trend ali nekaj, kar bo kot telefon s časom postalo del nas?

Apple je z letošnjim vstopom na trg prevzel skoraj polovični delež, največ na račun manjših proizvajalcev. Sledi mu Samsung z 20,9-odstotnim tržnim deležem, tretja v vrsti, Motorola, ima 10,9-odstotni delež. V prvem četrtletju 2016 je bilo prodanih 3,2 milijona pametnih ur, in če to primerjamo z 1,4 milijarde prodanih pametnih telefonov ter 206 milijoni prodanih tabličnih računalnikov … »Pametne ure nikakor še niso tako popularne kot pametni telefoni in še dolgo ne bodo,« pravi Anže Tomić iz Monitorja.

Tomić uporablja Motorolino pametno uro Moto 360 prve generacije, predvsem za merjenje rekreativnošportnih dosežkov, in je kljub njeni počasnosti, kot pravi, z njo zadovoljen. »Pri novi generaciji ur, ki so zdaj prišle na trg, je največja prednost GPS, kar dejansko pomeni, da uporabniku ni več treba nositi s seboj telefona, da bi lahko izkoristil njene funkcionalnosti, na primer imel vpogled v število pretečenih kilometrov ali z uporabo brezžičnih slušalk poslušal glasbo, ki si jo je prej naložil na uro.«

Kljub temu da GPS zdaj omogoča veliko natančnejše merjenje korakov in kilometrov, je, tako kot tudi meritve srčnega utripa, treba rezultat jemati z rezervo, opozarja Tomić. Največja pomanjkljivost pametnih ur ostaja majhna baterija in kratek čas uporabe – manj kot en dan. »Ne verjemite proizvajalcem, ki trdijo drugače.«

Prednost Motoroline ure je po njegovem tudi to, da je kompatibilna z vsemi androidnimi mobilnimi napravami in iphoni.

In kako ocenjuje najbolj prodajano Applovo uro? »Apple je v novi generaciji ur, ki so na trg prišle 9. septembra, pozornost – pravilno – namenil zgolj aktivnemu življenjskemu slogu in je ne trži več kot tehnološki dodatek, ki bo spremenil način komuniciranja. Ura je namreč v prvi generaciji omogočala, da si si z drugimi uporabniki ure tudi lahko dopisoval in si pošiljal podatke o srčnem utripu, a tega potrošniki nikakor niso posvojili.« Še več, nekaterim se to zdi prav bizarno.

»Ko ti ura non stop teži«

Tudi najbolj znani slovenski kolumnist, ustanovitelj in odgovorni urednik portala Fokuspokus ter tehnološki navdušenec Marko Crnkovič je lastnik Applove pametne ure, a nikakor ne zato, da bi z njo ali po njej komuniciral. »Čeprav se moja apple watch – model sport, 42 mm, aluminij zlate barve, z midnight modrim paščkom, plus z ekstra kupljenim rdečim – hoče z mano kar naprej nekaj pogovarjati, jo jaz v glavnem ignoriram. Notifikacije imam izklopljene, ker sicer kar nekaj brez veze piska.«

Uporablja modularno številčnico, ki poleg ure in datuma prikazuje še neke druge informacije, ki jih včasih hoče videti: vreme, baterijo, koledar in opravila. »Včasih ji dovolim prikazovanje Miki Miške, a le, če paše h garderobi. To je en tak modni dodatek 21. stoletja,« pravi.

»Ure me nikoli niso zelo mikale. Apple watch imam zato, ker mi je všeč – ne zato, ker je pametna. Pameten sem jaz, ne ura. Čeprav sem po drugi strani tako nor, da sem si jo omislil samo zato, ker je Applova. Drugega smart sranja ne bi nosil niti mrtev.« Skratka, po mnenju Crnkoviča ura ni nič posebnega, »nakit, ki ni preveč ekstravaganten«.

Naj k temu dodamo še, da apple watch deluje zgolj z iphonom, baterija zdrži en dan, z najnovejšo različico pa se lahko potopite do 50 metrov v globino tako v sladkih kot slanih vodah. Apple ima tudi svojo edicijo s paščkom Hermès, cena se začne pri 1142 dolarjih.

Nadaljevanje članka, ki govori o tem, kako pametne ure uporabljajo mamice pri varstvu svojih otrok, preberite na spletni strani Svet kapitala.