Pohod na zahod

Huawei v zadnjem letu dni in pol počasi in vztrajno povečuje svoj tržni delež v globalni prodaji pametnih telefonov. Na krilih visoke rasti prodaje na domačem kitajskem trgu si proizvajalec utira pot na zahod. V Evropi je blagovna znamka dobro poznana, a ključni ameriški trg ostaja nedostopen.

Objavljeno
20. oktober 2017 20.00
Jernej Horvat
Jernej Horvat

Verjetno ni bilo naključje, da so pri Huaweiu ob predstavitvi nove generacije pametnih telefonov Mate 10 v ospredje postavili inteligenco naprave. Po besedah predstavnikov podjetja gre za prvi telefon s procesorjem za umetno inteligenco na svetu. Nevronska procesna enota oziroma NPU se marketinško senzacionalistično imenuje element s katerim novi Mate 10 lažje ugotavlja kontekst uporabe in prilagaja nastavitve telefona. Med drugim se NPU uporablja pri fotografiranju. Senzorji v obeh kamerah prepoznajo objekt in temu primerno prilagodijo nastavitve za boljšo končno fotografijo. Predstavitve so med drugim prikazale možnost razločevanja med fotografiranjem rastlin in hrane. Opisano bo dobra novica za vse zdolgočasne uporabnike, katerim objava obroka na družbenih omrežjih predstavlja vrhunec dneva. Mate 10 ni prvi telefon pri katerem se poudarja inteligenca in s tem povezane prednosti uporabe, saj so pri Huaweiu v tem pogledu izbrali podobno strategijo kot pri Googlu s telefoni Pixel. Namera ni naključna.



Počasna in vztrajna rast

Ni skrivnost, da si pri Huaweiu želijo postati globalna blagovna znamka. Zaenkrat jim to uspeva, saj se je v zadnjem letu dni in pol tržni delež podjetja pri prodaji pametnih telefonov na globalni ravni vztrajno povečeval. Po podatkih podjetja IDC Research je Huawei v drugi četrtini leta 2017 z 11,3 odstotka zasedel tretje mesto na seznamu največjih proizvajalcev pametnih telefonov. Glede na njihove podatke so pri Huaweiu v omenjenem obdobju prodali 38,5 milijona telefonov oziroma 2,5 milijona manj kot pri Applu in dobrih 41 milijonov manj kot pri Samsungu. Vendar pa je podjetje, v primerjavi z enakim obdobjem leta 2016, pri tem zabeležilo 19,6-odstotno rast prodaje. Neprimerljivo več kot 1,5 odstotka rasti pri Applu in 1,4 odstotka pri Samsungu. Razlog za takšen uspeh je poleg prodaje v Evropi uspešna rast prodaje na domačem kitajskem trgu. Kitajska se glede na število uporabnikov pametnih telefonov uvršča na prvo mesto in Huawei uspešno ščiti domači trg pred Samsungom in Applom. V prvem četrtletju letos so samo na kitajskem trgu, v primerjavi z enakim obdobjem leta 2016, prodajo povečali za 23 odstotkov.


Ob upoštevanju, da je pet let nazaj tržni delež podjetja na trgu pametnih telefonov znašal manj kot en odstotek, se zdi, da je samo vprašanje časa kdaj se bo kitajski gigant zavihtel na prvo mesto. A mu bo za to potrebno uspeti na ključnem ameriškem trgu, kjer pa Huawei do sedaj ni dosegel omembe vrednega uspeha.



“Ameriški trg nas ne zanima več"

Izjava Erica Xu iz leta 2013 je razkrivala takratno frustracijo vodilnih pri Huaweiu. Podjetju namreč po večih poizkusih ni uspelo skleniti dogovora z nobenim izmed ameriških operaterjev. Razlog za to so po sklepih poročila ameriškega kongresa varnostne narave. Po takratnem mnenju ameriških vladnih predstavnikov, odgovornih za nacionalno varnost, sta podjetu Huawei in ZTE predstavljali varnostno tveganje za ZDA. Pri Huaweiu so se namreč med drugim potegovali za telekomunikacijske infrastrukturne posle in zaradi tega bili pod drobnogledom ameriških uradnikov. S tem so bile vse možnosti, da bi se Huawei uspešno predstavil na ameriškem trgu, vsaj v tistem času izničene. Analitik podjetja IDC Research, Francisco Jeronimo, je ob tem poudaril kako so pri Huaweiu s podobnim pristopom, za razliko od ameriškega, uspeli na evropskih trgih. Preden so pri Huaweiu prodajali telefone je podjetje sodelovalo z evropskimi operaterji pri izgradnji mobilnih omrežij. Na ta način so se zgradile poslovne vezi, ki so se nato izkoristile za hiter in odločen prodor na evropski trg pametnih telefonov. Strategija v primeru ameriškega trga ni delovala, brez prisotnosti v ZDA pa se Huawei, glede na število prodanih pametnih telefonov, ne more zavihteti na prvo mesto.


Februarja 2016 so se pojavili prvi znaki izboljšanja situacije. Pri Huaweiu so takrat za ameriški CNBC izjavili, da so še vedno pripravljeni na poslovanje v ZDA pod pogojem, da bodo dobrodošli. Letos so se informacije o uspešnem vstopu na ameriški trg dodatno okrepile. Avgusta letos so pri ameriškem Forbsu poročali o morebitnem sodelovanju med Huaweiem in največjim ameriškim mobilnim operaterjem AT&T. Slednji naj bi že več mesecev testiral pametne telefone proizvajalca in pri tem preverjal kompatibilnost procesorjev Kirin z lastnim mobilnim omrežjem. Po neuradnih informacijah se za leto 2018 pričakuje pričetek prodaje pametnih telefonov Huawei neposredno ameriškim strankam operaterja AT&T. Dogovor bi predstavljal ključni mejnik, da se Huawei uveljavi kot resnično globalna blagovna znamka. Hkrati bi to pomenilo resno konkurenco za Apple in Samsung, ki zasedata vodilna položaja. Maja letos so v analitičnem podjetju Kantar Applov delež na ameriškem trgu ocenili na 34 odstotkov, medtem ko je Samsungov znašal 36,2 odstotka.



Inteligentni Mate 10

Uvodno omenjeno osredotočanje na inteligentne funkcije novega paradnega konja Huawei Mate 10 v kontekstu želje po prihodu na ameriški trg ni naključno. V tem pogledu se Huawei pozicionira neposredno v konkurenčni boj z Googlovim   telefonomPixel 2, ki od medijev in vplivnih posameznikov žanje velike pohvale ravno zaradi integracije Googlovega asistenta in s tem povezanih naprednih funkcij. Vendar pa to ni edini razlog, zakaj je trg pametnih telefonov dobil omembe vredno konkurenco. Novi Mate 10 se namreč ponaša z vpadljivim oblikovnim slogom, ki se manifestira z horizontalnim pasom na hrbtni strani telefona. Pas je v drugem barvnem odtenku kot ohišje in tako omogoči, da se telefon prepozna že na večjo razdaljo. Huawei je pri obliki izbral podobno strategijo kot Google s telefoni Pixel. Ti se namreč na hrbtni strani prav tako razlikujejo od ostalih s tem, da je zgornji del sestavljen iz stekla in ne aluminija kot ostalo ohišje. Pri Huaweiu so si na ta način uspeli ustvariti vsaj nekaj diferenciacije na trgu vse bolj podobnih si pametnih telefonov.


Na voljo sta dva osnovna modela, in sicer Huawei Mate 10 in Mate 10 Pro. Sodeč po nazivih bi lahko sklepali, da je verzija Pro zmogljivejša, a so pri Huaweiu sprejeli nekaj presenetljivih odločitev. Zaslon je pri osnovnem modelu z 1440X2560 višje ločljivosti kot pri Mate 10 Pro, ki premore “zgolj” 1080X2160. Ob upošteavanju 5,9-palčnega zaslona pri Mate 10 in 6-palčnega pri Mate 10 Pro ima prvi slabih 100 pikslov na inč več, kar ni nezanemarljivo. Prav tako verzija Pro ne ponuja možnosti povečanja spomina z microSD kartico in tudi standardni 3,5 mm priključek za slušalke ni na voljo. Po drugi strani pa je pri modelu Huawei Mate 10 Pro uporabljen zaslon z razmerjem stranic 18:9, kar pomeni višje in ožje ohišje. Čitalnik prstnega odtisa je zaradi pomanjkanja prostora na hrbtni strani. S tem sta stranici na vrhu in ob spodnjem robu zaslona, tako kot pri ostalih novih pametnih telefonih, temu primerno tanjši.


Ohišje je, v nasprotju s predhodnikom, sestavljeno iz stekla. Na hrbtni strani izstopata dve vertikalno umeščeni kameri med katerima je ena monokromatska in s tem namenjena boljšemu zajetju detajlov v fotografiji. Zaradi široke zaslonke f/1.6 se lahko pričakuje manj zrnjenja in boljšo kvaliteto fotografij v temnejših svetlobnih pogojih. Na področju video posnetkov ni nič presenetljivega z izjemo možnosti snemanja v resoluciji 1080p s 60fps.


Iz neznanih razlogov so se pri Huaweiu, tako kot pred tem pri Samsungu, odločili za možnost uporabe telefona kot računalnika. Telefon lahko neposredno povežete na zaslon in ga uporabljate kot računalnik. Seveda boste pred tem morali nabaviti še ločeno tipkovnico in po potrebi celo miško. Rešitev tako predstavlja konkurenco Samsungovemu Dexu.


V Sloveniji bo od druge polovice naprej na voljo zgolj Huawei Mate 10 Pro, ki v kombinaciji z 128 GB spomina in 6 GB RAM stane 799 EUR. Za dobro polovico manj bo možno dobiti Huawei Mate 10 Lite z oskubljenimi tehničnimi specifikacijami. Med drugim je naprava na voljo zgolj s 4 GB RAM, deluje še na starem Android 7 in vsebuje slabši kameri na hrbtni strani. Poleg omenjenih modelov je bila na dogodku predstavljena tudi izvedba Mate 10 Porsche Design. Oblikovno se razlikuje manj kot cenovno, saj je telefon od modela Mate 10 Pro dražji za dobrih 600 EUR.