Posluh za ljudi je ključ do dobre digitalne komunikacije

Pogovor z Aljo Pahor, ki je pri Olimpijskem komiteju Slovenije (OKS) odgovorna za komunikacijo prek družbenih omrežij.

ned, 11.02.2018, 08:00

»Olimpijske igre so privilegij, ne pravica,« pravi Alja Pahor, ki je pri Olimpijskem komiteju Slovenije (OKS) odgovorna za komunikacijo prek družbenih omrežij. Zato so v krovni slovenski športni organizaciji želeli dogodek približati »navadnim ljudem« in jim omogočili, da po facebooku sodelujejo pri izbiri zastavonoše na otvoritveni slovesnosti, kar se je pozneje izkazalo za slabo odločitev.

Alja Pahor bo v prihodnjih dveh tednih skrbela za digitalno komunikacijo med Pjongčangom in Slovenijo. Časovna razlika ji kvečjemu koristi, saj bo imela več časa za pripravo objav.

Letos ste se odločili, da boste zastavonošo na otvoritveni slovesnosti izbirali po facebooku. To je bilo nekaj novega v svetovnem merilu.

Družbena omrežja so postala primarni vir informacij, uporabnikom pa najhitreje in najlažje dosegljiva. Skoraj ni prebivalca, ki ne bi imel (vsaj) enega pametnega telefona. Komunikacija je iz osebne prešla v »digitalno«. Žalostno, a tako je. Ideja o zastavonoši je prišla spontano, kot možnost, da sledilcem omogočimo sodelovanje pri največjem športnem dogodku na svetu. OI so namreč privilegij in ne pravica. Malokomu uspe tak podvig. Drugi, ki smo zraven, imamo to čast, da jih lahko podpiramo in spodbujamo, vsak s svojim znanjem, vsak na svojem področju. Želeli smo vsaj malce približati olimpijskega duha in možnost sodelovanja »navadnih ljudi«. Žal smo kaj kmalu ugotovili, da določen odstotek ljudi na to, o tem sem še vedno prepričana, enostavno ni bil pripravljen.

Kako ste sprejeli pogrom nad Jakovom Fakom na družbenih omrežjih?

Najprej nas je zabolelo. Bilo nas je sram. Hvala bogu, da si Jakov reakcije Slovencev, ki so bile v veliki manjšini, ni vzel preveč k srcu. To je bilo za nas najpomembnejše. Edino, kar šteje, sta Jakova osredotočenost in mir v sklepnih pripravah na olimpijske igre. Tistim malim Slovenčkom, ki so modrovali o njegovi primernosti za zastavonošo, so najbolje odgovorili drugi Slovenci, ki so na različnih platformah plebiscitarno podprli našega šampiona.

Katere komunikacijske kanale boste uporabljali v Pjongčangu in zakaj ste se odločili za njih?

ZOI v Pjongčangu bomo pokrivali na facebooku, twitterju, instagramu ter podkrepili z videovsebinami na našem uradnem kanalu youtube. Konec lanskega leta smo »družabni olimpijski družini« dodali pogovornega asistenta – facebook »messenger chatbot«, ki bo vse informacije poslal neposredno »v žep« uporabnika. Foksi, kot imenujemo našega pogovornega asistenta, ime nosi po uradni maskoti OKS, je nadomestil mobilno aplikacijo in bo med igrami sledilce ažurno obveščal o vseh informacijah, rezultatih ter zanimivostih letošnje olimpijske reprezentance. Poleg pogovornega asistenta smo pred kratkim dodali še javni profil na pogovorni aplikaciji viber, ki sledilce s kratkimi sporočili obvešča o dogajanju v Južni Koreji.

Koliko ljudi je v ekipi, ki skrbi za te kanale?

Organizacijsko in strateško so na OKS družbena omrežja del službe za odnose z javnostmi. V tem oddelku sva dva, vodja za odnose z javnostmi in mednarodne zadeve ter jaz, ki sem odgovorna za družbena omrežja. Naša olimpijska družina ni velika, spadamo med manjše olimpijske komiteje, zato tudi ni prostora za večje število zaposlenih. Na področju spletnih strani ter družbenih omrežij sem sama, kar pomeni veliko dela, organizacije in usklajevanja. Pred kratkim sem, za določen čas pred in med igrami prejela dodatno, zunanjo moč, ki mi pomaga predvsem na področju pogovornega asistenta ter skrbi, da vsa obvestila prihajajo s prizorišča pravočasno. Na področju kreativ in vizualov nam pomaga agencija Arnoldvuga, ki skrbi za enotno podobo krovne športne organizacije.

Kako pa boste poskrbeli za koordinacijo zaradi časovnih razlik?

Koristi mi, da je Slovenija osem ur za Pjongčangom, saj mi to omogoča lažjo pripravo objav in spremljanje tekem. Večina tekmovanj in slovesnosti bo v Koreji ob taki uri, da boste v Sloveniji naše športnike lahko spremljali v živo, kar pomeni tudi večji uspeh za družbene kanale.

S kom od vodilnih na OKS najpogosteje sodelujete?

Z namestnikom generalnega sekretarja za marketing in finance pri OKS Maticem Švabom, saj se družbena omrežja na trenutke prepletajo tudi z oddelkom za marketing, predvsem pri usklajevanju s sponzorji in partnerji OKS.

V Južni Koreji boste lahko uporabljali omrežje 5G – kaj to pomeni za vas?

Omrežja 5G še nisem imela možnosti preizkusiti, se pa vsekakor veselim hitrejše in nemotene uporabe spleta kjerkoli in kadarkoli. Na splošno je povezava v Južni Koreji zelo dobra, organizatorji so se zelo potrudili, da imajo vsi udeleženci, tako športniki kot obiskovalci, povsod možnost povezave na svetovni splet.

Olimpijske igre so precej zahtevne tudi zaradi pravil komunikacije in uporabe grafičnih elementov.

Mednarodni olimpijski komite za velika tekmovanja, kot so OI in mladinske OI, predpisuje posebna pravila o uporabi družbenih omrežij. Poleg pravil na socialnih kanalih imamo tudi pravilo 40, ki se nanaša na komuniciranje osebnih sponzorjev v času iger. Vse to članom olimpijske reprezentance pojasnimo pred odhodom na igre ter med samim dogodkom. Načeloma naši olimpijci pravila igre spoštujejo in z našimi omrežji dobro sodelujejo ter se povezujejo. Letošnja olimpijska kampanja s sloganom Junaki ledu in snega komunicira z našo reprezentanco s skupnim ključnikom #Olimpijskiponos.

Večina slovenskih športnikov v Pjongčangu je aktivna na družbenih omrežjih. Ali ste jim dali kakšne osnovne napotke?

Že od nekdaj izobražujemo reprezentante pred odhodom na igre. Poleg snemanj, fotografiranj in intervjujev opravimo tudi različna izobraževanja, športnikom posredujemo pravila in prepovedi glede uporabe družbenih omrežij med igrami.

Katere kompetence so pomembne za ekipo, ki se ukvarja z digitalno komunikacijo na OKS?

Najprej mi prideta na misel besedi »psihologija« in »posluh«. Ko si v poslu, kjer je tvoja dnevna obveznost delo z ljudmi – tukaj pa govorimo o vrhunskih športnicah in športnikih, za katere je šport služba –, moraš imeti predvsem posluh, potrpljenje in občutek za sočloveka. Vse je lepo in dobro, ko zmagujemo in osvajamo kolajne. Ko se nam kaj zalomi, pa je vse črno in slabo.

Prijavi sovražni govor