Pri telefonih je največ napredka in idej v fotografskem delu

Novi modeli prinašajo izboljšano ostrenje in zajemanje v slabi svetlobi, dvojna tipala in še kaj.

Objavljeno
02. marec 2016 14.55
Lenart J. Kučić
Lenart J. Kučić
Marca 2007 je Nokia predstavila enega prvih pravih »fotofonov« n95, ki se je po fotografskih zmogljivostih prvič približal (preprostejšim) fotografskim žepnikom. Fotoaparat je takrat postal nujna oprema zmogljivih pametnih mobilnikov in pomemben prodajni argument, na katerega stavijo vsi letošnji pomladni modeli.

Pred svetovnim kongresom mobilne panoge MWC v Barceloni so se po svetovnem spletu razširile govorice, da bo Apple v novem iphonu 7 uporabil dva fotografska modula - s širokokotnim in portretnim objektivom. Približno hkrati so na splet pricurljale tudi prve tehnične podrobnosti o novem najzmogljivejšem modelu korejskega proizvajalca LG, ki so prav tako obljubljale dva objektiva v zmogljivem g5.

Dvojni objektiv

Če se Applova rešitev še skriva v prototipih nove sedmice, so se govorice o novem LG-jevem fotografskem telefonu uresničile. Novi g5 so dejansko opremili z dvema objektivoma, vendar se niso odločili za kombinacijo širokokotnika in portretnega objektiva. Raje so izbrali širokokotnik in skrajni širokokotnik, ki zajame 135 stopinj vidnega polja in brez težav posname veliko dvorano ali prostor, kar bolj ustreza povprečnim fotofonskim potrebam. Za g5 so razvili tudi več modularnih dodatkov, med drugim poseben fotografski modul z dodatno baterijo in »gripom« za boljši oprijem pri fotografiranju.

Za pravi fotografski preizkus v Barceloni še ni bilo priložnosti. S fotografskim delom smo bili zadovoljni že pri starejšem g4, ki je upravičeno veljal za enega najboljših fotografskih mobilnikov preteklega leta, zato kakovost posnetkov pri g5 skoraj zagotovo ne bo razočarala. Superširokokotnik je morda nekoliko preveč širok, saj pogled skozi objektiv spominja na akcijske kamere, ki so v praksi preveč ekstremne za običajno fotografiranje, drugi objektiv pa je še vedno prekratek za portretne učinke brez pomoči algoritmov.

Hitrejše ostrenje

S fotografskimi izboljšavami so se poleg LG pohvalili tudi pri Samsungu in Sonyju, a so bile spremembe manj očitne. Samsungovci se na predstavitvi tudi tokrat niso mogli upreti primerjavam z Applovimi iphoni. Novi galaksiji s7 in s7 edge imata tako na tipalu »večje« točke za zajem svetlobe in dvojne točke samodejno ostrenje, kar je tehnično oboje boljše od najzmogljivejšega iphona 6s+. S hitrim hibridnim ostrenjem so se pohvalili tudi pri Sonyju. Izboljšavi obljubljata boljši zajem posnetkov v šibki svetlobi in hitrejše ostrenje, kar je pri mobilnikih v običajnih razmerah le redko težava, saj so tipala majhna in omogočajo veliko globinsko ostrino. Zmogljivejši sistem za samodejno ostrenje zato opazimo šele pri mobilnikih z večjim fotografskim tipalom ali pri fotografiranju motivov od blizu.

In druge inovacije

Bolj ali manj uporabnih fotografskih novosti niso predstavili samo veliki proizvajalci. Na razstavnih prostorih kitajskih podjetij smo našli več modelov z dvema objektivoma, ki so posnemali g5 ali ga poskušali nadgraditi - z drugačno izbiro goriščnic ali softverskimi dodatki. Najbolj nenavadno fotografsko inovacijo pa so predstavili pri kitajskem proizvajalcu Oppo, saj so mobilnik n3 opremili z umirjevalnikom posnetka na tipalu in motoriziranim objektivom, ki ga lahko med snemanjem obračamo za 180 stopinj. Proizvajalci poudarjajo, da se njihovim uporabnikom ni več treba sprijazniti z bistveno slabšim sprednjim fotoaparatom za selfije. Poleg tega obljubljajo lažje snemanje panoram.

Resni fotografski mobilniki so v letu 2015 po fotografskih zmogljivostih prehiteli večino namenskih fotografskih žepnikov, saj boljše slikovne datoteke zajemajo samo še modeli z velikim svetlobnim tipalom. Letošnji modeli bodo verjetno prinesli še nekoliko boljše fotografije v slabih svetlobnih razmerah, večji dinamični razpon in natančnejše nastavljanje beline - tudi v mobilnikih srednjega cenovnega razreda. Vse to so bolj koristne izboljšave kot povečevanje števila megapik, kar počnejo samo še pri Sonyju. In velik izziv za proizvajalce fotoaparatov, ki se vse bolj umikajo na področja, kjer so bili pred razmahom digitalne fotografije. V razvoj profesionalnih fotografskih orodij in opreme.