Simobil kot prvi niža strošek menjave naročniškega paketa

Dokončni povod je bila menda odločba tržnega inšpektorata. Bodo sledili še drugi operaterji?

čet, 03.03.2016, 12:45; spremenjen: 13:30

Po večmesečnem opozarjanju na visoke administrativne stroške, ki jih uporabnikom zaračunavajo telekomunikacijski operaterji, je Simobil storil prvi korak k njihovemu znižanju. Pri tem operaterju so namreč napovedali, da bodo s 3. aprilom strošek menjave naročniškega paketa zmanjšali z 20 na 9,99 evra.

Na neupravičene stroške zamenjave naročniškega paketa, priključnine in prekinitve naročniškega razmerja, če omenimo samo najbolj očitne, so že lani poleti opozorili pri zvezi potrošnikov (ZPS). Nato so se sestali z vsemi operaterji, dva posveta je organiziral tudi regulator, agencija za komunikacijska omrežja in storitve (Akos), ki pa se ni aktivno vključil v poskus zniževanja ali celo odprave tovrstnih stroškov. Nazadnje je bil glede te problematike glasen svet za elektronske komunikacije, ki ga vodi Dušan Caf.

Posegel tržni inšpektorat

Na Simobilu so po naših informacijah že po jesenskih sestankih s predstavniki ZPS razmišljali o drugačnem pristopu na tem področju. Nato so dobili še odločbo tržnega inšpektorata, ki je zadevo preveril po prijavi enega od uporabnikov. Glavna tržna inšpektorica Andrejka Grlić je pojasnila, da so stroški spremembe paketov bistveno drugačni (višji) od stroškov priključnine (ta je pri večini operaterjev postavljena na 12 evrov) in odhoda k drugemu operaterju, kar pomeni nepoštene pogodbene pogoje.

Zato so Simobilu prepovedali »sklepanje pogodb s potrošniki«, dokler ne odpravi pomanjkljivosti. Pri operaterju so se takoj odločili za znižanje stroška menjave paketa - z 20 na 9,99 evra. Doslej je bil ta strošek dejansko enak povprečni mesečni naročnini. V vmesnem obdobju do 3. aprila pa bo pri Simobilu prehod na drug naročniški paket zastonj. Verjetno zaradi formulacije inšpektorata.

Drugi operaterji za zdaj niso napovedali podobnih potez in tudi pri Simobilu, ki je tako imenovane migracijske stroške že pred tem odpravil pri paketih orto, so ohranili nedotaknjena vsa preostala administrativna doplačila. Grlićeva pa je potrdila, da podoben postopek kot glede Simobila vodijo tudi glede Telekoma in Telemacha.

Pri zvezi potrošnikov so zadovoljni s Simobilovo potezo, a se jim ne zdi dovolj. »Še vedno menimo, da operaterji ne bi smeli dodatno zaračunavati priključne takse, spremembe naročniškega paketa in odstopa od pogodbe (po plačanih obveznostih), ti stroški bi morali biti zajeti že v mesečni naročnini.« Kot trdijo v ZPS, bi samo tako potrošniki že med izbiranjem ponudnika imeli pregledne informacije, saj zdaj pogosto niso opozorjeni na tovrstne (skrite) stroške. Zato pri potrošniški organizaciji napovedujejo nadaljevanje prizadevanj za odpravo tovrstnih stroškov, tudi zato, ker so zbrali skoraj sedem tisoč podpisov pod peticijo, objavljeno lani.

 

Prijavi sovražni govor