Športni prenosi na twitterju jezijo televizijske hiše in operaterje

Tisoči po svetu plačljive športne prenose in najnovejše serijo gledajo s pomočjo aplikacij periscope in meerkat.

Objavljeno
06. maj 2015 13.41
Matjaž Ropret, Infoteh
Matjaž Ropret, Infoteh

V nedeljo zjutraj sem si boksarski »obračun stoletja« poskušal ogledati na staromoden način. Ker ga ni bilo na nobenem od več kot dvesto televizijskih programov v ponudbi slovenskih operaterjev, sem na spletu poiskal povezave na videotokove (»streame«) in naslednjo uro zrl v kockast prikaz dogajanja v ringu lasvegaške dvorane in ves čas osveževal vsaj tri zavihke, da nisem poslušal samo komentarja, ampak tudi kaj videl. Sinoči ob ogledu hokejske tekme nisem ponovil napake. Prvi polfinale nogometne lige prvakov sem namreč sočasno spremljal s pomočjo aplikacije periscope na pametnem telefonu. Kar so tisoči po svetu počeli v soboto, ko sta se udarila Floyd Mayweather in Manny Pacquiao.

Pred nekaj tedni so uporabniki twitterja (najprej samo na sistemu ios) s pomočjo aplikacije meerkat dobili možnost neposrednih videoprenosov s svojega telefona. Treba je le sprožiti snemanje znotraj aplikacije in vsak uporabnik aplikacije lahko spremlja ta prenos. Nedolgo zatem je svojo aplikacijo za isti namen, imenovano periscope, ponudil še sam Twitter. Prav tako zgolj za ios, medtem ko se je Meerkat v želji, da ga močnejši tekmec ne bi povsem izrinil iz igre, razširil še na sistem android in pred kratkim dodal še povezavo s facebookom. 

Šport v živo, zastonj

Uporabniki so hitro ugotovili, da aplikaciji nista uporabni samo za javno oglašanje z dogodkov, razlaganje svojih pogledov na videu in podobno, ampak tudi za športne prenose. Še posebej plačljive, kjer posameznik preprosto snema prenos na televizorju (doma ali v lokalu), drugi, ki za ogled niso plačali, pa gledajo sliko na svojem telefonu. Izkušnja je daleč od ogleda tekme v visoki razločljivosti na velikem zaslonu, toda bolje je imeti sliko, kakršno koli že, kot zgolj spremljati rezultat na spletu ali v športnih aplikacijah in na twitterju.

Predvsem Twitter z aplikacijo periscope je že razjezil televizijske hiše, kabelske operaterje in imetnike pravic za športne prenose. Vidijo ga namreč kot nekoga, ki omogoča piratstvo, saj je ne nazadnje ogled omenjenega boksarskega obračuna v ZDA stal 90 dolarjev, v Veliki Britaniji pa 20 funtov. Upravljavec družabnega omrežja se brani, da je med dvobojem ugasnil 30 tovrstnih prenosov − dobil je 66 zahtev za ukrepanje − in da so nekateri uporabniki že pred tem sami nehali oddajati.

Če se bo trend tovrstnih prenosov nadaljeval in nobenega razloga ni, da se ne bi, bodo v Twitterju, Meerkatu in morebitnih drugih ponudnikih morali razmisliti o algoritmih, ki bi tovrstne prenose samodejno odkrivali in jih ugašali. Start-up Dextro je že razvil pripomoček, ki prepozna različne vsebine videov in tako pomaga uporabnikom aplikacije periscope najti športne prenose. Namen tovrstnih aplikacij je bil sicer obogatiti športne prenose ali druge vsebine (denimo serije, saj s pomočjo periscopa marsikdo gleda tudi novo sezono Igre prestolov) na televiziji z dodatnimi vsebinami. S pogledom v garderobe, komentarji v živo, spremljanjem navijanja in še marsičim. Kot vedno pa so uporabniki tehnologijo hitro »zlorabili« kot način, kako do določene vsebine priti brezplačno. Morda bi se imetniki pravic, televizijske hiše, kabelski operaterji in drugi tokrat najprej zamislili nad svojimi poslovnimi modeli, omejitvami in odnosom do naročnikov.