Svet so ljudje: Tekma za elektronske zemljevide

Ti bodo za Uber zelo pomembni, saj se želijo čim prej znebiti največjega bremena: človeških voznikov.

Objavljeno
24. januar 2017 21.08
jer*Kult316, kulinarika in turizem
Lenart J. Kučić
Lenart J. Kučić
Lani pozimi se je nepričakovano upokojil Amit Singhal, pomembni računalniški inženir, ki je pri Googlu več kot petnajst let vodil oddelek za spletno iskanje. Nadrejenim je povedal, da se želi posvetiti dobrodelnim dejavnostim v domači Indiji. Najbolj ga je zanimalo izobraževanje, zato je ustanovil poseben izobraževalni sklad in začel raziskovati, katere so največje težave indijskih otrok.

Presenečeno je ugotovil, da se nekateri ključni problemi ne pokažejo šele v šoli ali razredu, temveč že prej: pri vprašanju, kako otroke varno pripeljati do šole in domov. Začel je pripravljati načrte za posebno šolsko avtobusno povezavo in začutil, da njegova upokojitev ne bo dolgo trajala. »Težko si predstavljam težji in bolj zanimiv tehnološki izziv, kot so avtonomna vozila,« je zapisal v blogu. »Vzemimo podjetje Uber, ki je na platformi za izmenjavo prevozov uspešno povezalo na milijone voznikov in njihovih strank. Predstavljajte si, da bi znala takšna platforma še izračunati idealno pot do cilja, sproti upoštevati prometne informacije in vmes pobrati več različnih potnikov, da bi znižali ceno prevoza.«

Singhalove načrte je opazil predsednik uprave Uberja Travis Kalanick in nekdanjemu googlovcu ponudil vodenje oddelka za razvoj elektronskih zemljevidov. Pri Uberju se bo pridružil še dvema nekdanjima kolegoma Maniku Gupti in Brianu McClendonu, ki sta pri Googlu dolgo skrbela za storitev google maps. Vodstvo Uberja je novi ekipi odobrilo za skoraj pol milijarde evrov razvojnega denarja, s katerim morajo izdelati elektronski zemljevid celotnega sveta – ključno tehnološko podlago za prihodnji razvoj avtonomnih vozil.

Zemljevidi bodo za Uber zelo pomembni, saj se želijo pri podjetju čim prej znebiti največjega bremena v svojem poslovnem modelu: človeških voznikov. Številne nacionalne regulatorje motita njihovo kršenje delovne zakonodaje in izogibanje davkom, ameriškim voznikom pa bodo morali plačati dvajset milijonov dolarjev odškodnine zaradi zavajajočih obljub, koliko bodo zaslužili s prevozi. Samovozeča vozila jim ne bodo povzročala takšnih težav.