Tehnologija se znova zgrinja v mesto greha

Jutri se začenjajo predstavitve ob sejmu zabavne elektronike CES v Las Vegasu, v sredo odpira vrata sam sejem.

Objavljeno
26. december 2015 18.25
Lenart J. Kučić
Lenart J. Kučić

Napovedovalci trendov so prihajajoči sejem zabavne elektronike CES opisali z dvema stavkoma: kabli postajajo preteklost, avto pa superračunalnik. V primerjavi s preteklim letom ne pričakujejo prelomnih novosti, vendar bodo proizvajalci bistveno pocenili premijske tehnologije in jih ponudili tudi v cenejših izdelkih.

Ponovoletna norija

Največji sejem zabavne elektronike CES je medijski dogodek že sam po sebi. Pred petimi leti so se obiskovalci in razstavljavci spraševali, ali so takšne prireditve v internetnih časih sploh smiselne, saj proizvajalci z novimi izdelki niso bili več pripravljeni čakati na sejme. Toda organizatorji so ugotovili, da se je število obiskovalcev ponovoletnega Las Vegasa tako povečalo, da so morali letos celo omejiti obisk.

Prihodnji teden se bo v znanem ameriškem mestu greha predstavilo več kot 3500 ponudnikov zabavne elektronike in storitev - od največjih tehnoloških velikanov do neznanih mladih podjetij, ki poskušajo z razstavnim prostorom in gradivi v tiskovnem središču vzbuditi pozornost veteranskih novinarskih poročevalcev in analitikov. Po pregledu številnih sporočil za javnost, s katerimi razstavljavci zadnjih nekaj tednov polnijo poštne predale registriranih obiskovalcev, pa tudi tokrat prevladujejo televizorji, povezane naprave, pametni avtomobili in domovanja, nosljiva elektronika, navidezna resničnost in roboti.

Povezovanje in igre

Pri televizorjih so se največji proizvajalci sprijaznili, da jim kupcev ni uspelo prepričati s trirazsežno sliko ali ukrivljenostjo. Zato bodo v prihodnjem letu stavili na izboljšane zaslone razločljivosti 4k (običajni televizorji hd se poslavljajo), novo programsko opremo (android pete in šeste generacije, posodobljeni tizen, web os in firefox os) ali boljšo ponudbo vsebine 4k, ki bo zanimiva predvsem za ameriške uporabnike. Več poudarka bo tudi na igrah, saj pri Samsungu napovedujejo združljivost s ponudbo za Sonyjev playstation brez njihove igralne konzole.

Podobne izboljšave pripravljajo izdelovalci pametnih mobilnikov in ur (tablic skoraj nihče več ne omenja): nadgradnje operacijskega sistema android ter uporabo lanskih premijskih tehnologij v dostopnejših modelih, predvsem biometrike in fotografskega dela. Sodelavci največjih tehnoloških medijev se sprašujejo, ali se bo na sejmu prvič predstavil prodorni kitajski proizvajalec Xiaomi, številni veliki proizvajalci so napovedali povezovanje z uveljavljenimi netehnološkimi blagovnimi znamkami.

Roboti na tleh in v zraku

Pri Intelu so prisluhnili kritikam, da ne znajo oblikovati nosljive elektronike, zato so pri novi generaciji pametnih ur napovedali sodelovanje s Fossilom in švicarskim urarskim podjetjem Tag Heuer. Pri Kodaku poskušajo povrniti vsaj drobec nekdanjega fotografskega ugleda, zato so ime posodili novi generaciji »umetniških« mobilnih naprav, namenjenih fotografiranju in risanju. Izdelovalci zapestnic še niso napovedali tesnejšega povezovanja z velikimi športnimi znamkami, čeprav se napovedani izdelki ne spogledujejo več samo z rekreativci, ampak nagovarjajo poklicne športnike in njihove trenerje - s pametnimi oblačili in čevlji, ki zaznavajo mišično dejavnost in predlagajo optimalno vadbo.

Zelo veliko medijskih sporočil je namenjenih tudi letečim robotskim letalnikom. Naprave, kakršna je prejšnji teden v Italiji skoraj padla na avstrijskega smučarja Marcela Hirscherja, postajajo vse manjše, cenejše in zmogljivejše - naj zajemajo leteče selfije, lovijo teroriste ali rešujejo ponesrečence. Skoraj vsi veliki proizvajalci gospodinjskih naprav bodo stopnjevali marketinške nagovore o pametnem in povezanem domovanju. Avtomobilske blagovne znamke bodo predstavile novosti, s katerimi bodo poskusile ohraniti prednost pred Googlom, Teslo in drugimi tekmeci, ki vstopajo na trg osebnega prevoza. Glavni cilj je razviti in ponuditi avto, ki zna voziti sam. Med drugimi novicami s tega področja naj bi prav na Cesu sodelovanje objavila Google in Ford.

Tudi tokrat pa bo najbolj zanimivo iskanje nenavadnih, večinoma neuporabnih, a zabavnih in presenetljivih izdelkov, s katerimi se v senci velikanov predstavljajo mlada podjetja. In pa novih, prototipnih tehnologij, ki jih je na lasvegaškem sejmu običajno tudi precej več kot denimo na največjem tovrstnem evropskem dogodku, berlinskem sejmu IFA. Presenečenj, ki jih bo prihodnja dva tedna v Las Vegasu iskala tudi redakcija Infoteha.

Zato nas spremljajte na spletu, facebooku in twitterju (Delo Infoteh, Matjaž Ropret, Lenart J. Kučić). Dogajanje na Cesu se bo začelo jutri zjutraj po slovenskem času.