Zvezda kamer Gopro zahaja

Vodilni proizvajalec akcijskih kamer je doživel tretjinski padec prihodkov in zasičenost trga.

čet, 14.01.2016, 10:23

Vodilni izdelovalec akcijskih kamer Gopro je objavil opozorilo, da bodo njegovi uradni prihodki v zadnjem lanskem četrtletju nižji od pričakovanih in da odpušča sedem odstotkov od 1500 zaposlenih, kar v številkah predstavlja 105 ljudi. »Da se bo lažje osredotočil na novosti, ki mu bodo znova prinesle rast.«

Po več letih uspešnega poslovanja, ko se je tudi konkurenca − pogosto s tehnično naprednejšimi izdelki − čudila Goprojevi slavi, je očitno prišel trenutek streznitve. Božično-novoletno obdobje 2015 je prineslo 30 odstotkov manj denarja kot isti trije meseci leta 2014. Prihodki so se s 634 milijonov dolarjev znižali na 435 milijonov. Vlagatelji so jih pričakovali približno sto milijonov več. Trgovanje z delnico Goproja so začasno ustavili, a je bil padec kljub temu 27-odstoten.

Napačna cenovna politika in premalo novih uporabnikov

Kje so razlogi za slabšo prodajo kamer, kot so jo v podjetju pričakovali in napovedovali? Analitiki jih vidijo več. Po eni strani je Gopro, kar je prvi mož podjetja Nick Woodman tudi priznal, postavil previsoko začetno ceno najnovejše kamere hero4 session, ki je zaradi svoje miniaturnosti obveljala kot vstopni model. Od izhodiščnih 400 dolarjev so jo kmalu pocenili najprej na 300 in nato na 200 dolarjev (oziroma evrov). To je resda pomenilo boljšo prodajo, a je nižja cena v slabšo (precenjeno) luč postavila druge Goprojeve izdelke, ki od sessiona niso bistveno naprednejši. In tudi razkrila visoke marže podjetja, ki je že ves čas izdelke prodajalo predvsem na podlagi svoje izvrstno zgrajene blagovne znamke, ne tehnološke superiornosti.

Analitik Jan Dawson je opozoril, da so tovrstna podjetja, ki so preveč odvisna od ene same vrste proizvodov, vedno na udaru. Gopro so po eni strani začeli resneje napadati cenejši (kitajski) konkurenti, po drugi strani pa marsikomu za snemanje zadostuje pametni telefon (v kakšnem primernem ovitku in na nosilcu). Poleg tega analitik Ben Bajarin ugotavlja, da je trg akcijskih kamer zasičen. Tisti, ki jih res želijo imeti ali jih potrebujejo, so si jih kupili. In podobno kot pri tablicah zdaj nimajo pravega razloga za menjavo. Marsikdo se je kamere tudi hitro naveličal, ko je ugotovil, da njegovi posnetki še zdaleč niso tako privlačni in atraktivni, kot si jih lahko ogleda na Goprojevem profilu na youtubu. In da urejanje polurnega materiala v dvominutni zanimiv posnetek terja mnogo časa in znanja.

Naprej z droni in 360-stopinjskimi kamerami?

Gopro je na sejmu Ces prejšnji teden napovedal, da bo predstavil kamero za 360-stopinjsko snemanje, namenjeno ljubiteljem. Že pred časom je začel govoriti tudi o namenskem dronu, ki naj bi razširil njegov portfelj izdelkov. Toda povsem možno je, da podjetje samostojno ne bo moglo preživeti in bo hitro postalo prevzemna tarča za katerega od tehnoloških velikanov, ki bi lahko znamko, znanje in tehnologijo vključil v svoje obstoječe izdelke in platforme ter jih s tem nadgradil in naredil bolj privlačne.

Prijavi sovražni govor