Ljubljana – Če raziskava Pisa kaže znanje šolarjev in s tem kakovost šolskega sistema danes, raziskava Piaac sporoča, kako dober je bil šolski sistem v preteklosti, saj razkriva znanje in spretnosti odraslih. Te informacije so pomembne tudi za analizo njihovih možnosti na trgu dela.
Mednarodna raziskava Piaac meri znanje in spretnosti, ki jih odrasli imajo, ugotavlja pa tudi, kaj od tega družba potrebuje. Slovenija je v raziskavi, ki se je danes sklenila z zaključno konferenco in ki poteka pri OECD s podporo evropske komisije, sodelovala prvič. Več kot pet tisoč anketirancev v starosti od 16 do 65 let je minulo leto odgovarjalo na vprašanja o svojih spretnostih in veščinah.
Izsledki raziskave bodo znani julija prihodnje leto in tedaj bomo med drugim izvedeli, kako ohranjati, razvijati in nadgrajevati znanje in spretnosti. »To je zelo pomembno v svetu, ki se srečuje s hitrimi spremembami v tehnologijah in organizaciji dela, še posebno v družbi, kjer se prebivalstvo hitro stara,« je po konferenci dejal Mark Keese iz direktorata za zaposlovanje pri OECD. Po besedah šolske ministrice dr. Maje Makovec Brenčič je sodelovanje v raziskavi Piaac eden največjih projektov v Sloveniji, in to ne le v izobraževanji. »Obetamo si, da bodo izsledki raziskave podlaga za razvoj strategij in ukrepov na področju izobraževanja in povezovanja s trgom dela.«
Strokovnjaki napovedujejo, da bodo v prihodnje številni odrasli pogosteje menjevali službe, kot so jih v preteklosti, a tega ne bodo mogli početi brez ustreznih znanj in spretnosti. Njihovo poznavanje je ključno tudi za spopadanje z neenakostjo, ki izhaja iz slabšega dostopa do boljših delovnih mest.