Akcijo smo podrobneje že predstavili, kmalu potem pa se je v zainteresirani javnosti pojavil rahel dvom, češ da ni zagotovil, da bo imela v resnici blagodejne učinke na konkurenco na energetskem trgu, predvsem pa na slovenske potrošnike. Povsem logično je, da ponudniki elektrike in plina ne bodo navdušeni nad tem, da se na strani povpraševanja formira močnejši partner – skupina odjemalcev, ki bodo soglasno, pod taktirko potrošniške organizacije in njenega izkušenega »pogajalca«, terjali znižanje cene energenta in vztrajanje pri takšni ceni vsaj leto dni, medtem ko sami ne bodo vnaprej obljubili nikakršne zvestobe. Standardni ugovor dobaviteljev je, da so obljube o visokih prihrankih (predsednica ZPS Breda Kutin pričakuje, da bodo ti lahko dosegli celo do 100 evrov na leto) nerealne, saj je poraba energenta samo del kalkulacije, velik del pa so takse, omrežnine itn. Pustimo se presenetiti.
Premalo konkurence
Agencija za energijo po informacijah ZPS takšne akcije načeloma podpira, ker še niso znani dokončni pogoji, pa ne ve, ali bo v resnici okrepila konkurenco in koristila potrošnikom.
Vprašali smo tudi na ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo. Pravijo, da podpirajo skupinsko nakupovanje energentov, saj potrošnikom lahko prinaša določene koristi. To kažejo akcije, ki »bolj ali manj uspešno potekajo v mnogih državah članicah EU; stanje na energetskih maloprodajnih trgih v Evropski uniji je namreč takšno, da ni dovolj konkurence in s tem izbire za potrošnike, potrošniki pa pogosto nimajo dovolj informacij, da bi se lahko samostojno odločali o menjavi dobavitelja ali da bi učinkovito načrtovali izrabo energetskih virov«.
Akcija je naletela
Če bi zaslutili kaj takega, na kar je namignilo ministrstvo, bi morala zadevo vzeti pod drobnogled Agencija za varstvo konkurence. Njen direktor Andrej Krašek bo vsekakor pozoren, če bi na primer dobavitelji bojkotirali licitacijo ali če bi nastopili z enotnimi ponudbami, o katerih bi se prej dogovorili. A pri ugotavljanju morebitnega kartelnega dogovora se njegova pristojnost začne in konča. Pričakovati je, da bo potek dogajanja zato pozorno spremljal.
Načeloma pa Krašek podpira akcijo ZPS. Taka, kot je bila predstavljena, spodbuja konkurenčnost, saj je že razburkala trg in naletela na močan odziv na obeh straneh. Potrošniki iščejo zase najboljše pogoje in so pripravljeni za to kaj storiti, obenem pa njihova svobodna izbira ni niti za trenutek omejena. S komentarji in novimi marketinškimi prijemi pa se odzivajo tudi ponudniki.