Evropska platforma za spletno reševanje sporov deluje, a omejeno

Slovenija je ena od držav, ki še niso registrirale izvajalcev reševanja sporov, zato režim za spore s tukajšnjimi ponudniki še ne velja.

Objavljeno
15. februar 2016 19.09
Božena Križnik
Božena Križnik
Ljubljana – Z današnjim dnem je začela delovati evropska platforma za spletno reševanje potrošniških čezmejnih sporov, ki izvirajo iz spletne prodaje ali spletnih storitev. Platforma pa za zdaj deluje še v nekoliko okrnjenem obsegu. Uporabljajo jo lahko vsi evropski potrošniki, razen, če so prišli v spor s ponudnikom, ki ima sedež v Estoniji, na Hrvaškem, v Latviji, v Litvi, v Luksemburgu, na Malti, v Nemčiji, na Poljskem, v Romuniji, v Španiji ali v Sloveniji. Te države članice namreč komisiji še niso priglasile nobenega izvajalca izvensodnega reševanja potrošniških sporov (IRPS), zato tam noben izvajalec IRPS potrošnikom še ni na voljo. Slovenski potrošniki torej lahko uporabljajo spletno platformo, a le, če je sedež prodajalca v kateri od ostalih držav EU.

Kot pravijo na gospodarskem ministrstvu, nacionalna kontaktna točka za pomoč potrošnikom v Sloveniji že deluje, nanjo se potrošniki že lahko obračajo, umeščena je na MGRT in je tudi že objavljena na evropski platformi.

Na vprašanje, kje so slovenski organi za reševanje sporov, pa ministrstvo pojasnjuje: »Doslej smo prejeli tri vloge za vpis v register izvajalcev IRPS, vse tri še obravnavamo. Prosilcem za vpis, ki bodo izpolnjevali zakonske pogoje, bodo izdane odločbe o vpisu v registru, takoj za tem jih bo ministrstvo priglasilo Komisiji, ta pa bo objavila njihove kontaktne podatke na evropski platformi. Od takrat bodo preko evropske platforme lahko reševali svoje spore tudi tudi potrošniki drugih držav članic, ki imajo spor s ponudnikom, ki ima sedež v Sloveniji.«