Italijanski varuh konkurence oglobil Goldcar in Firefly

Podjetji za najem vozil morata zaradi nepoštenih poslovnih praks plačati 3,6 milijona evrov kazni.

Objavljeno
31. januar 2017 13.47
shutt*kljuci
Ba. Pa.
Ba. Pa.

Ljubljana − Se vam je že kdaj zgodilo, da ste po spletu rezervirali vozilo, nato pa ste v poslovalnici plačali več, kot je bilo dogovorjeno ob rezervaciji? To se je lani zgodilo več kot 2000 potrošnikom, ki so o tem obvestili evropske potrošniške centre in ti so ukrepali.

Ko je nemška potrošnica, ki je preživljala počitnice v Španiji, pri podjetju za najem vozil Goldcar hotela prevzeti vozilo, je bila prisiljena v sklenitev »dodatnega zavarovanja« v vrednosti nekaj manj kot 200 evrov. Čeprav zavarovanja ni hotela, osebje ponudnika ni popustilo, potrošnica pa je zavarovanje plačala, zato da je dobila vozilo.

Zaradi tovrstnih agresivnih poslovnih praks je italijanska agencija za varstvo konkurence (AGCM) oglobila podjetji Goldcar in Firefly, saj je bilo v postopku ugotovljeno, da potrošnikom ne zagotavljata jasnih in zadostnih predhodnih informacij glede kritja v primeru škode in cen dodatnih zavarovanj.

Nepoštene poslovne prakse

Kot primer nepoštene poslovne prakse je bila zlasti izpostavljena ponudba dodatnih zavarovanj, z nakupom katerih je potrošnik lahko znižal znesek depozita za primer škode, ki je bil sicer zelo visok in je lahko celo presegel limit na kreditni kartici, so sporočili iz Evropskega potrošniškega centra (EPC) Slovenija. Po mnenju italijanskega nadzornega organa so podjetja s tovrstnimi postopki izkoriščala položaj, v katerem je potrošnik šibkejša stranka.

Prav tako niso bili ustrezni splošni pogoji podjetij glede politike, ki se nanaša na gorivo. Produkt Flex Fuel podjetja Goldcar je na primer omogočal, da je potrošnik prejel vozilo s polnim rezervoarjem, vrnil pa je lahko tudi praznega, saj so za vrednost goriva zahtevali depozit na kreditni kartici. Če je potrošnik vrnil vozilo s polnim rezervoarjem, je podjetje sicer vrnilo zadržani znesek, vendar je to vračilo posebej zaračunalo, o čemer pa potrošnik predhodno ni bil obveščen.

Italijanski nadzorni organ je tako podjetjema Goldcar Italija in Goldcar Španija izrekel kazen dveh milijonov evrov, podjetju Firefly pa 1,6 milijona evrov kazni.

Pet največjih ponudnikov uskladilo splošne pogoje

Zaradi velikega števila težav, povezanih z najemom vozil, je evropska komisija leta 2014 skupaj z nacionalnimi nadzornimi organi pričela dialog s petimi največjimi podjetji za najem vozil in jih pozvala, da svoje poslovne prakse uskladijo s pravili, ki urejajo varstvo potrošnikov na ravni EU.

Pred dnevi je evropska komisija sporočila, da so navedena podjetja, skladno s svojimi zavezami EK, uskladila splošne pogoje poslovanja in sklenila, da bodo potrošnikom zagotovila jasne informacije o pogojih najema, cenah in podrobnostih glede morebitnih doplačil, zlasti v zvezi z možnostmi dodatnega zavarovanja. Tudi pravila glede goriva in postopki v primeru povzročene škode bodo glede na dana zagotovila do potrošnika pravičnejši, so še sporočili iz EPC Slovenija.