Kaj prinaša aplikacija messenger kids

Facebook je predstavil aplikacijo za otroke, stare od 6 do 12 let, ki jim omogoča uporabo klepeta.

Objavljeno
06. december 2017 08.00
Posodobljeno
06. december 2017 08.00

Ljubljana – Facebook bo 4. februarja praznoval 14 let. V tem času se je njegovo poslanstvo spremenilo, prav tako so se spremenile navade uporabnikov, ki prinašajo milijardne dobičke podjetju Marka Zuckerberga. Facebook je v teh dneh v ZDA predstavil aplikacijo messenger kids, ki omogoča uporabo klepeta tudi otrokom med šestim in dvanajstim letom.

Facebook do zdaj zaradi ameriških zveznih zakonov ni omogočal uporabe svojih storitev mlajšim od 13 let. Kljub temu je bilo na facebooku navzočih veliko mlajših uporabnikov, ki so se pri prijavi zlagali o svojem datumu rojstva.

Po podatkih raziskovalne hiše Dubit Limited, ki je specializirana za raziskave mlajših uporabnikov spleta, ima skoraj 93 odstotkov otrok med 6. in 12. letom dostop do tabličnega računalnika ali pametnega telefona, okoli 66 odstotkov pa jih že ima svoj pametni telefon ali tablični računalnik.

Varen prostor za otroke

Facebook želi s svojo novo aplikacijo, na kateri je pomembna zasebnost, predvsem pa nevtralizacija groženj mladoletnim, ustvariti varen prostor za otroke, kjer bodo starši lahko nadzirali njihove stike. Aplikacija bo staršem omogočala, da jo prenesejo na otrokov telefon ali tablični računalnik, zanje ustvarijo profil in tudi odobrijo uporabnike, s katerimi njihovi otroci lahko komunicirajo.

Staršem ta aplikacija ne prinaša nobenih novosti, saj je ne bo treba dodatno namestiti na njihov pametni telefon, ampak je že implementirana v aplikacijo, ki jo že zdaj uporabljajo za klepet na facebooku. V aplikacijo so vgradili varnostne omejitve, ki uporabnikom preprečujejo, da bi otroci delili goloto ali posnetke nasilja, prav tako so poskrbeli tudi za hiter nadzor in ukrepanje v primerih, ko se bo takšna vsebina kljub vsemu znašla v njihovih klepetih in bo označena za neprimerno.

Brez oglasov

Aplikacija bo opremljena z različnimi filtri, nalepkami in orodji za risanje, kot so jih zdaj navajeni na drugih platformah. Aplikacija bo brez oglasov, ki smo jih sicer navajeni uporabniki facebooka. Ko bodo uporabniki stari 13 let, jim bodo avtomatsko omogočili dostop do drugih vsebin in tudi oglasov, skladno s pravili, ki veljajo zanje. Aplikacija je brezplačna, za zdaj je na voljo zgolj v Združenih državah Amerike in na operacijskem sistemu iOS, v bližnji prihodnosti bo na voljo tudi za Android telefone.

Facebook ima več kot dve milijardi uporabnikov, predstavljena novost pa jim bo prinesla precej novih uporabnikov (v starostni skupini od 13 do 17 let imajo okoli devet odstotkov uporabnikov), saj bodo s tem pridobili tudi več starejših uporabnikov (dedkov in babic), ki bodo lahko komunicirali s svojimi vnuki prek iste platforme.

Aplikacija je še en dokaz, da je klepet vse pomembnejši dejavnik in da se tehnološka podjetja zavedajo, da je treba uporabnika zadržati čim dlje časa na svoji platformi, predvsem pa mu omogočiti neskončno število opcij – in komunikacija z otroki je ena od njih.