Lov na znižanja

Z današnjim dnem se začenjajo še vedno priljubljene poletne sezonske razprodaje tekstilnega blaga in obutve.

Objavljeno
10. julij 2016 18.50
Marjana Kristan F.
Marjana Kristan F.
Ljubljana − Kot del utečene slovenske potrošniške tradicije se z današnjim dnem začenjajo še vedno priljubljene poletne sezonske razprodaje tekstilnega blaga in obutve. Blago na razprodaji mora biti označeno s ceno pred znižanjem in z znižano ceno, biti pa mora tudi brezhibno.

Trgovci tako pri nas kot tudi v tujini sicer razprodaje dopolnjujejo z različnimi ugodnostmi že skozi vse leto. Poleg domačih kupcev se glede na dosedanje trende pričakuje tudi obisk potrošnikov iz sosednjih držav, predvsem iz Hrvaške in Avstrije, ter turistov.

Potrošniki med poletnimi razprodajami najbolj povprašujejo po izrazito poletnih kosih oblačil, športni opremi ter oblačilih za prosti čas (na primer kopalke, oblačila za plažo, kolesarjenje, tek), pa tudi po priznanih blagovnih znamkah oziroma izdelkih višjega cenovnega razreda, ki jih trgovci v tem času ponujajo po še posebej ugodnih cenah. Trgovci sicer v zadnjih letih zaznavajo spremenjene nakupovalne navade potrošnikov, ki se na sezonska znižanja zelo dobro in premišljeno pripravijo, ter v večini posegajo po kakovostnejšem blagu, ki je namenjeno za več sezon.

Zaradi razmaha IT-tehnologije je vedno bolj prisotna tako imenovana multichannel prodaja, kamor spada tudi prodaja po spletu. Takšen način prodaje omogoča trgovcem prilagajanje željam in potrebam potrošnikov skozi vse leto, kar je naraščajoči trend v svetu.

Glede na spremenjene nakupovalne navade potrošnikov pa veliko trgovcev izkoristi obdobje trajanja sezonske razprodaje za to, da v tem obdobju oziroma že pred njim izvaja tudi druge oblike pospeševanja prodaje, kot so razne promocije, akcije in znižanja, ki so za trgovce organizacijsko bolj preproste.

Višine popustov bodo po razpoložljivih informacijah različne, glede na dosedanjo prakso in izkušnje iz preteklih let trgovinska zbornica ocenjuje, da bodo trgovci znižali cene sezonskemu blagu za najmanj 30 odstotkov. Običajno so cene izdelkov višjega kakovostnega razreda znižane tudi do 50 odstotkov.

Trgovci pred uvedbo popusta ali razprodaje ne smejo dvigniti cen izdelkov in jih nato znižati za več odstotkov, kar privablja kupce, saj gre v tem primeru za navidezna znižanja oziroma navidezno razprodajo, ki je zakonsko prepovedana.

Pa še to: Če je potrošnik na razprodaji kupil izdelek, s katerim ni nič narobe, a ga potem noče več, ga trgovec ni dolžan sprejeti nazaj.