Štirje nujni koraki pred nakupom v spletni trgovini

Če ne nakupujete pri uveljavljenih spletnih trgovcih in niste prepričani v varnost trgovine, preverite te nasvete.

Objavljeno
23. december 2016 18.49
mpi/internet
Jasmina Mešić
Jasmina Mešić

Vsi poznamo tisti super občutek, ko dobimo obvestilo, da nas na pošti čaka pošiljka ali pa na vratih pozvoni dostavnik, s težko pričakovanim paketom v roki. Spletni nakup pa se lahko konča tudi bolj klavrno, ko (prepozno) ugotovimo, da smo nasedli spletnemu goljufu in žal ostanemo brez denarja in brez plačanega izdelka. Zato smo v sklopu Varni na internetu pripravili video, v katerem prikažemo 4 enostavne napotke, kaj preverite še pred nakupom v spletni trgovini.

Če ne nakupujete pri uveljavljenih spletnih trgovcih in niste čisto prepričani v varnost trgovine, preverite naše nasvete. Že s štirimi preprostimi koraki lahko hitro ugotovite, če gre za lažno spletno trgovino ali trgovino s ponaredki.

4 ključni koraki, ki jih opravite pred nakupom v spletni trgovini:

  • PREVERITE TRGOVCA. Kdo sploh stoji za spletno trgovino? Katero podjetje je to, kje se nahaja (naslov podjetja)? Veliko lažje je reševati morebitne spore, če gre za podjetje v EU. Če pa sploh ni nobenih podatkov o podjetju, je to znak za previdnost.
  • PREVERITE KONTAKTNE PODATKE. Preverite, kako lahko kontaktirate trgovca (telefonska številka za pomoč uporabnikom, elektronski naslov). Je na voljo zgolj obrazec za sporočilo in nobenega drugega kontakta? Verjetno bosta tudi kasnejše reševanje sporov in komunikacija oteženi.
  • PREVERITE DOMENO. Na strani whois.domaintools.com preverite, kje in kdaj je bila domena registrirana in kateri kontaktni podatki so navedeni. Včasih lahko že na podlagi teh podatkov sklepamo, da nekaj ni v redu, npr. spletna trgovina se hvali z dolgo tradicijo, domena pa je registrirana kakšen mesec nazaj ali pa je bil pri registraciji domene uporabljen brezplačen elektronski naslov.
  • JE VPIS KREDITNE KARTICE VAREN? Če boste plačali s kreditno kartico, vedno preverite, da se v naslovni vrstici izpiše HTTPS, kar dokazuje, da gre za varno povezavo. To pomeni, da je prenos podatkov o kreditni kartici šifriran ter tako skrit pred očmi morebitnih vsiljivcev v omrežju.

Tudi poceni ponaredek vas lahko drago stane

V zadnjih mesecih na SI-CERT vsakodnevno prejemamo prijave razočaranih kupcev, ki so nasedli lažni spletni trgovini ali pa so bili prepričani, da nakupujejo v spletni trgovini v EU, nato pa jih je presenetilo obvestilo carine, da jih čaka pošiljka iz Kitajske in morajo plačati še davek. Seveda so prejeli ponaredek, zelo slabe kakovosti, pogosto pa kupci prejmejo čisto drug izdelek, npr. na nas se je obrnila uporabnica, ki je plačala superge, nato pa prejela cenen ponaredek znanih sončnih očal.

Vse trgovine s ponaredki, ki smo jih zasledili, so zasnovane po istem kopitu; ponujajo izdelke priznanih blagovnih znamk po izjemno nizkih cenah, vsi artikli so na zalogi, ni pa nobenih podatkov o samem podjetju, ki stoji za trgovino (ime podjetja, naslov, elektronski naslov). Spletne trgovine s ponaredki vam bodo izdelek dejansko poslale, vendar to še ni zagotovilo, da ga boste tudi prejeli. Ponaredki so na slovenski carini zaseženi in uničeni, v nekaterih primerih pa kupec celo plača globo oziroma mora poravnati stroške uničenja. Lahko pa ponarejen izdelek celo prejmete, vendar je blago navadno zelo slabe kakovosti. Možnosti reklamacij pa nimate, saj gre v veliki večini primerov za nakup pri kitajskem trgovcu, do tja pa ne seže evropska potrošniška zakonodaja.

Ko enkrat nasedemo dvomljivi ponudbi in nakažemo denar trgovcu, izven Evropske unije, nam ostane zelo malo manevrskega prostora za ukrepanje. Zato je toliko bolj pomembno, da temeljito preverimo spletnega trgovca in poiščemo čim več informacij še pred nakupom! Z nekaj minutami raziskovanja si lahko prihranite veliko živcev in nepotrebnih stroškov.

***

Po dosjeju prispevkov Varni na internetu lahko brskate TUKAJ.