Čudežne rešitve: naučite se tujega jezika v dveh tednih

»Poceni« lingvistične tablice obljubljajo odlično znanje tujega jezika v dveh tednih − brez inštrukcij in knjig.

Objavljeno
22. avgust 2016 12.52
Marta Štefanič
Marta Štefanič

Do znanja tujega jezika v samo dveh tednih? Očitno lahko kar pozabite na leta učenja, inštrukcije in knjige. Pojavile so se nekakšne interaktivne lingvistične tablice, ki v zameno za 33 evrov, ponekod tudi 62 evrov, ter drago poštnino obljubljajo odlično znanje tujega jezika v samo dveh tednih.

Fotografije: Varni na internetu

Izraz interaktivne lingvistične tablice pomeni platformo za učenje osmih tujih jezikov: angleščine, nemščine, italijanščine, francoščine, švedščine, norveščine, nizozemščine. Toliko lahko povprečen iskalec izve, ko se po informacije odpravi na internet.

Lingvistične tablice samo v slovenskem jeziku ponujajo na več različnih straneh, njihove jezikovne različice najdemo tudi v češčini, slovaščini, poljščini.

Eno izmed njih smo vzeli pod drobnogled in ugotovili, da v številnih podrobnostih in funkcionalnostih spominja na spletne strani, ki prodajajo čudežne medicinske pripomočke, ki pa ne delujejo; tablete za hujšanje, magnetke za prenehanje kajenjaočala za odpravo dioptrije.

Da gre za prevaro, razkrivata dva očitna znaka

1. Fotografije zadovoljnih uporabnikov so nabrane kar na spletu, pričevanja pa seveda popolnoma izmišljena.

2. Ko uporabnik obišče stran, se mu v spodnjem desnem kotu neprestano prikazujejo obvestila v slogu »Pred nekaj trenutki je nakup opravila gospa Katarina iz Ajdovščine«. Trik je v enostavni programski kodi, ki na strani sproti generira izmišljene podatke o nakupih.

V primeru nezadovoljstva zagotovljeno povračilo kupnine?

Takšne so vsaj obljube na strani, vendar se kupec, ki hoče vrniti izdelek, sooči z dvema ovirama. V pogojih uporabe, s katerimi se ob nakupu strinjate, namreč piše: »Izdelki ne smejo kazati znakov uporabe in morajo biti tovarniško zapakirani«. Kar v praksi pomeni, da zatem, ko ste preizkusili tablice in ugotovili, da ne delujejo, jih ne morete več vrniti, ker ste originalno embalažo poškodovali. Poleg tega je nezadovoljni uporabnik dolžan izdelke vrniti na naslov pošiljatelja, ki ni naveden nikjer na strani, pa tudi na pošiljki ne.

Za mnenje smo vprašali tudi Tržni inšpektorat

V takšnih in podobnih primerih odsvetujejo naročanje blaga. Tržni inšpektorat RS potrošnikom pred odločitvijo za nakup svetuje, da vedno najprej preverijo, kdo je ponudnik oglaševanega izdelka. Če podatkov o ponudniku na spletu sploh ni, naj dobro premislijo, ali bodo res opravili nakup, saj si bodo na ta način morda prihranili razočaranje in suho denarnico. Če se podjetje, ki oglašuje prodajo, nahaja v tretji državi (npr. ZDA), Tržni inšpektorat RS v primeru nedobave izdelka ali nezadovoljstva s prejetim izdelkom potrošnikom ne more pomagati pri vračilu kupnine. Potrošnikom pri vračilu kupnine morda lahko pomagajo potrošniške organizacije, ki se nahajajo v državi, od koder prihaja ponudnik, se bo pa moral potrošnik nanje obrniti sam. V primeru težav s podjetjem, ki ima sedež v državi članici Evropske unije, pa se lahko potrošnik za pomoč obrne na Evropski potrošniški center.

***

Program Varni na internetu je nastal, da bi ozaveščal o nevarnostih, ki prežijo na povprečnega spletnega uporabnika. Ta vsakodnevno uporablja spletno bančništvo, nakupuje v spletnih oglasnikih in spletnih trgovinah, komunicira prek družbenih omrežij, na spletu išče informacije in opravlja različne počitniške rezervacije.

Njihova naloga je, da širšo javnost informirajo o vseh vrstah spletnih goljufij, katerih posledica je finančno oškodovanje žrtve, opozarjajo na varno uporabo spletnega bančništva in poudarjajo pomen varovanja naše identitete na družbenih omrežjih.

V programu Varni na internetu še posebej veliko pozornosti namenjajo ozaveščanju uporabnikov o aktualnih spletnih prevarah in jih učijo prepoznavati najočitnejše znake spletnih prevar. Njihovi strokovni sodelavci pa nudijo brezplačno svetovanje tako fizičnim osebam kot podjetjem in organizacijam.

Kje lahko prijavite prevaro? Na tem naslovu.

Sicer pa jih najdete tudi na facebooku in twitterju, če odtipkate Varni na internetu oziroma: @varninanetu

Odzivni center za omrežne vdore in spletne goljufije SI-CERT in njegov program ozaveščanja Varni na internetu izvaja javni zavod Arnes, katerega dejavnosti financira direktorat za informacijsko družbo ministrstva za izobraževanje, znanost in šport.

***

Rubrika Varni na internetu je na sporedu vsak tretji torek ob 10. uri.

Vabimo vas tudi, da sledite rubriki Zaženi se in spremljate, kako lažje navigirati po birokraciji, ter Pravu za vse, kjer objavljamo uporabne pravne nasvete.

***

Po dosjeju prispevkov Varni na internetu lahko brskate TUKAJ.