Varni na internetu: Noro poceni, noro sumljivo

Pred nakupom preverite spletno trgovino. Za vas smo zbrali seznam sedmih sumljivih znakov, ki vam lahko prihranijo nevšečnosti.

Objavljeno
27. november 2017 13.17
Jasmina Mešić
Jasmina Mešić

V prihajajočem mesecu se ne bomo mogli izogniti najrazličnejšim ponudbam spletnih trgovcev, ki bodo vabili s superpopusti. Ja, začela se je praznična nakupovalna mrzlica, pripravite kreditne kartice.

Toda naj vas ne zavedejo neverjetno nizke cene. Pred vsakim nakupom preverite spletno trgovino, saj v poplavi najrazličnejših ponudnikov lahko naletite na lažno spletno trgovino ali trgovino s ponaredki. Žal ni enega samega znaka, ki bi z gotovostjo kazal na spletno prevaro, ampak moramo preveriti in med seboj povezati več sumljivih znakov. Spletni uporabniki moramo poiskati čim več informacij in se naučiti brati med vrsticami.

Kateri so sumljivi znaki v spletni trgovini?

1. Neverjetno nizke cene: Če ponudba po predstavitvi, ceni ali drugih lastnostih močno odstopa od konkurenčnih, je to zanesljiv razlog za previdnost. Če ste našli Guccijevo torbico za 20 evrov ali Suuntovo uro za 70 evrov, boste gotovo dobili ponaredek ali pa ostali praznih rok.

2. Velike obljube: Čisto vsi artikli so na zalogi, dobavljivi takoj, trgovec pa obljublja še brezplačno dostavo po vsem svetu. Če nakupujete pri uveljavljenem spletnem trgovcu, to niti ne bi bilo sumljivo. Če pa ste prišli na popolnoma neznano stran, kjer je vse kar 80 odstotkov znižano, podatki o domeni pa kažejo, da gre za stran, ki je nastala pred tednom dni, potem se raje ne odločite za nakup.

3. Ni podatkov o trgovcu: Kdo sploh stoji za spletno trgovino? Katero podjetje je to, kje se nahaja (naslov podjetja)? Veliko lažje je reševati morebitne spore, če gre za podjetje v EU. Če pa sploh ni nobenih podatkov o podjetju, je to znak za previdnost.

4. Ni navedenih kontaktnih podatkov: Preverite, kako lahko kontaktirate trgovca, torej ali sta na strani navedena telefonska številka za pomoč uporabnikom ali elektronski naslov. Je na voljo zgolj obrazec za sporočilo? Če ni navedenega enega samega kontakta, je to znak za previdnost.

5. Elektronski naslov pripada brezplačnemu ponudniku: Spletni goljufi za komunikacijo uporabijo brezplačni poštni predal (gmail.com, hotmail.com itd.), kar je še en znak, ki lahko kaže na prevaro.

6. Domena je bila ustvarjena pred kratkim: Na tej povezavi lahko preverite, kje in kdaj je bila domena registrirana in kateri kontaktni podatki so navedeni. Včasih lahko že na podlagi teh podatkov sklepamo, da nekaj ni v redu, na primer spletna trgovina se hvali z dolgo tradicijo, domena pa je registrirana pred kakšnim mesecem ali pa je bil pri njeni registraciji uporabljen brezplačen elektronski naslov.

7. Vpis kreditne kartice ni varen: Če boste plačali s kreditno kartico, vedno preverite, da se v naslovni vrstici izpiše https, kar dokazuje, da gre za varno povezavo. To pomeni, da je prenos podatkov o kreditni kartici šifriran in tako skrit očem morebitnih vsiljivcev v omrežju.


Ko vpisujete kreditno kartico, vedno preverite, če se povezava začne s HTTPS.

***

Varni na internetu

Program Varni na internetu je nastal, da bi ozaveščal o nevarnostih, ki prežijo na povprečnega spletnega uporabnika. Ta vsakodnevno uporablja spletno bančništvo, nakupuje v spletnih oglasnikih in spletnih trgovinah, komunicira prek družbenih omrežij, na spletu išče informacije in opravlja različne počitniške rezervacije.

Njihova naloga je, da širšo javnost informirajo o vseh vrstah spletnih goljufij, katerih posledica je finančno oškodovanje žrtve, opozarjajo na varno uporabo spletnega bančništva in poudarjajo pomen varovanja naše identitete na družbenih omrežjih.

V programu Varni na internetu še posebej veliko pozornosti namenjajo ozaveščanju uporabnikov o aktualnih spletnih prevarah in jih učijo prepoznavati najočitnejše znake spletnih prevar. Njihovi strokovni sodelavci pa nudijo brezplačno svetovanje tako fizičnim osebam kot podjetjem in organizacijam.

***

Po dosjeju prispevkov Varni na internetu lahko brskate TUKAJ.