Nasa: Imamo najtrdnejši dokaz doslej o tekoči vodi na Marsu

Mars ni več pust izsušen planet. To pa pomeni, da bi lahko na njem obstajale tudi določene oblike življenja.

28. september 2015 19.05
Ra. K., znanost, Je. G., Delo.si

Nasa je poskrbela za še en nestrpno pričakovan dogodek, ki so ga že pred dnevi napovedali za danes popoldne. Tokratno sporočilo je bilo v zvezi z Marsom, in sicer o odkritju ključnih znamenj morebitnega življenja na planetu − vodi.

»Mars ni suh, izsušen planet, kot smo mislili v preteklosti,« je razkril Jim Green iz Nase. Znanstveniki so tako razkrili, da so zbrali dovolj prepričljivih dokazov o obstoju tekoče, natančneje slane vode.

Znanstveniki so že pred sedmimi leti potrdili obstoj zmrznjene vode na tem planetu. Najnovejše opažanje Nasinega orbiterja Izvidnik, ki od leta 2006 kroži okoli Marsa, pa je potrdilo domnevo, da slana voda poleti res teče po nekaterih pobočjih planeta.

Pri Nasi dogodek označujejo za »izjemno pomembno znanstveno odkritje«. Dokaz o tekoči vodi so temne ozke struge na površju, ki se na Marsu očitno pojavijo le v najtoplejših − oziroma najmanj mrzlih − mesecih. Prisotnost soli pa omogoča, da voda zmrzne pri nižjih temperaturah, kot bi sicer.

Izvor te slane vode je še vedno neznan. Po različnih domnevah bi bili takšen vir lahko bodisi taleči se led, podzemni rezervoar iz prepustnih kamnin, vodni hlapi ali pa katera izmed kombinacij naštetega. V vsakem primeru se je Mars zaradi vode, ki je ključna za vse oblike življenja, spet znašel v središču zanimanja znanstvenega in neznanstvenega sveta.

»Na površju Marsu je torej tekoča voda, zato menimo, da bi lahko bilo takšno okolje primerno za naselitev,« je za Guardian dejal Michael Meyer, vodilni znanstvenik Nasinega raziskovalnega programa.

Vodne sledi bi lahko usmerile raziskave na Marsu na območja, kamor bi lahko v prihodnosti pristale odprave s človeško posadko, ki bi tam našla naravne vodne rezerve.

Že zgodnejše raziskave Marsove površine so nakazovale možnost obstoja vode na površju rdečega planeta: zgovorni so bili že posnetki teleskopa iz leta 1970, ki so prikazovali Marsove posušene in razbrazdane struge.