Odkrit deveti planet Osončja?

Napoved velikega naslednika malega Plutona.

21. januar 2016 21.34
Ra. K.
Sistem našega Sonca po vsem sodeč gosti tudi deveti planet, ki je približno desetkrat večji od Zemlje. Tako vsaj domneva ameriški astronom Mike Brown s Kalifornijskega tehnološkega inštituta v Pasadeni. Prav tisti znanstvenik, ki je najbolj zaslužen za uradno »degradacijo« Plutona leta 2006 iz »pravega« v »pritlikavi« planet.

Če se bo poročilo, objavljeno v reviji Astronomical Journal, pokazalo za utemeljeno, potem novoodkriti planet, ki ga bolj ali manj zavzeto iščejo že več kot stoletje, za pot okoli Sonca potrebuje kar 10.000 do 20.000 let; njegova tirnica je namreč od naše osrednje zvezde 50-krat bolj oddaljena kakor Zemljina.

Odkritelja skrivnostnega planeta, Mike Brown in Konstantin Batygin, sta z matematičnim in računalniškim modelom znova in znova preverjala gravitacijski učinek domnevnega novega planeta na več znanih teles na tistem območju – in vedno znova potrdila skoraj stoodstotno ujemanje podatkov. Njun model je predvidel še lokacijo drugih teles onstran Neptuna – v tako imenovanem Kuiperjevem pasu (v katerem domuje tudi pritlikavi Pluton) – in njuno proučevanje se ujema tudi s temi ugotovitvami.

»Vsi, ki so žalovali za Plutonom kot pravim planetom, se lahko tolažijo, da bomo morda kmalu potrdili obstoj pravega devetega planeta,« se je pošalil Brown. Nujno potrditev pomembnega odkritja s teleskopom pričakuje v prihodnjih petih letih.