Z  mikrobi do večjih rastlin

Biologi so odkrili, da s primerno mešanico mikrobov  v zemlji lahko vplivajo na kakovost pridelka.

05. november 2015 18.22
S.R.P. , Znanost
Biologa Ulrich Mueller s teksaške in Joel Sachs s kalifornijske univerze sta pred meseci presenečena opazila, da je nekaj rastlin iz skupine Arabidopsis, sorodnih zelju in brokoliju, v njunih laboratorijih zraslo v večje primerke, kot so se razvile preostale, čeprav so bile prve in druge genetsko povsem enake. Sklepala sta, da so za bujnejšo rast in večjo velikost nekaterih od teh rastlin verjetno zaslužni mikroorganizmi v zemlji okoli njihovih korenin. Domnevala sta, da določeni mikroorganizmi spreminjajo hranilne snovi v zemlji v obliko, ki jo rastline laže uporabijo.

Domnevo sta preverila v laboratorijskem poskusu, ki je bil pomanjšana različica postopka, s katerim so poljedelci že stoletja izbirali sadike večjih rastlin in jih uporabili za seme, le da cilj znanstvenikov ni bil pridobiti seme teh večjih rastlin, ampak mikrobe, zaradi katerih so zrasle v večje in krepkejše primerke. Z večkratno ponovitvijo postopka sta pridobila populacijo mikrobov, ki so vplivali na bujnejšo rast rastlin.

Postopek in svoje ugotovitve sta objavila v reviji Trends in Microbiology. V obvestilu za javnost pa sta poudarila, da ta postopek kmetijskim pridelovalcem omogoča poceni bistveno izboljšati pridelek. In ne le to. Mikrobe v zemlji bi lahko uporabili tudi kot sredstvo zoper nekatere rastlinske bolezni. Ta postopek bi po njunem prepričanju lahko celo nadomestil uporabo pesticidov, antibiotikov ali gensko spremenjenih organizmov. »Najpomembnejše pa je, da je postopek pridelave ustreznih mikrobov zelo preprost in poceni. Kmetje bi si lahko razvili mikrobe, ki ustrezajo zemlji in vrsti pridelka, ki jo gojijo,« je prepričan Ulrich Mueller.