Ime dneva: Jaka Blažon, Wivu 

Srednješolci so ustvarili aplikacijo wivu in zmagali na mladinskem startup tekmovanju. Nabirajo prve stranke in gredo v ZDA.

Objavljeno
30. maj 2014 16.34
Posodobljeno
31. maj 2014 09.00
Jaka Blažon,Wivu,Ljubljana Slovenija 29.05.2014
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo

Ljubljana – Jaka Blažon je s svojo aplikacijo wivu osvojil naziv mladinskega startupa 2014. Prihodnje leto se odpravlja na enoletni podjetniški študij v ZDA, saj je bil sprejet na univerzo Watson.

Aplikacija wivu uporabnikom omogoča, da delijo svoj pogled na svet. »Vse bolj pa se pomikamo k temu, da smo komunikacijsko sredstvo med uporabniki in podjetji,« razlaga dijak tretjega letnika Gimnazije Vič Jaka Blažon. Ideja za aplikacijo je prišla po naključju. S prijatelji so se pogovarjali o tem, kdo bo prvi slikal rdeč avtomobil renault pet, kar je po naključju slišala sošolka, a ujela le »rdečo petko«. Takrat pa je ravno pri matematiki test pisala pet, slikala »petico« in poslala fotografijo sošolcem.

»Ljudje smo si različni, zato vsak na svoj način vidi isto stvar. To se da lepo prenesti tudi na B2B trg. Komunikacija med uporabniki storitev in podjetji je eden od razlogov, zakaj je twitter tako uspešen. Pred 20 leti nisi mogel tako kot danes komunicirati z blagovnimi znamkami in napisati CocaColi, da ti je njihov izdelek všeč ali pa ne. Danes lahko vsakdo napiše, kaj si misli o določeni blagovni znamki ali podjetju. Wivu pa tu prevzame koncept mikroblogovske platforme, le da besede zamenjamo s slikami,« razlaga Blažon.

Na študij v ZDA

Zmaga na mladinskem tekmovanju je ekipi Wivuja prinesla pot v ZDA, ki jo organizira pospeševalnik mladinskega podjetništva Ustvarjalnik, ki v šolah organizira podjetniške krožke. Ob prejemu nagrade je Jaka povedal, da mu je udeležba na teh krožkih spremenila pogled na svet. »Pred letom dni sem bil zgubljen, nisem vedel, kaj naj počnem v življenju, zdaj pa sem našel svoje poslanstvo v svetu startupov,« je dejal.

Prepričan je, da je bil tudi zaradi svojega podjetniškega razvoja v zadnjem letu izmed več sto kandidatov sprejet na študij na elitni univerzi Watson, ki vsako leto sprejme samo 12 študentov. Tja se seli prihodnje leto, ko v Sloveniji zaključi gimnazijo. Program Watsona je neakreditiran in namenoma ni v formalnih okvirjih. Traja eno leto, nanj pa so sprejeti najbolj perspektivni mladi, ki za eno leto namesto rednega študija izkoristijo čas za podjetniško udejstvovanje pod vodstvom mentorjev, Nobelovih nagrajencev, najuspešnejših svetovnih gospodarstvenikov.

Trenutno ekipo Wivu sestavljajo štirje fantje: Jaka, vodja in zadolžen za marketing, in trije programerji (za internet, android in apple). »Iščemo pa tudi kakšno upravljavko družbenih medijev,« na vprašanje, ali bodo v ekipo povabili tudi kakšno punco, odgovori Jaka in dodaja: »Vedno je prostor še za nekoga. V tem svetu je sicer veliko brezplačnega dela, a se zato lahko veliko naučiš.«

Prve stranke

Ekipa je na trg poslala beta različico aplikacije. »V svetu startupov obstaja pravilo 20:80, kar pomeni, da za 20 odstotkov poskrbiš sam, ostalih 80 odstotkov je tisto, kar hočejo tvoji uporabniki. Tako smo mi zdaj dali svojih 20 odstotkov na trg, nabiramo prve uporabnike in sklepamo pogodbe s podjetji, ki jih zanima sodelovanje B2B. V prihodnosti se bomo usmerili samo v wivu kot komunikacijsko sredstvo za B2C trg,« pravi Blažon.

Poleg srednješolcev so med njihovimi uporabniki že Unicef in Collegium, pogovarjajo se tudi s Kuponkom, usmerjeni pa so na izvoznike različnih blagovnih znamk. Cilj je seveda tujina, saj je Slovenija premajhen trg. »V poplavi aplikacij na trgu, ki smo ji priča danes, te od drugih razlikuje dobra ideja in drugačnost, nekaj novega,« pogumno dodaja Jaka.