Nagrajevanje je pomembno, a denar ni vse

V podjetju Vasco, ki izdeluje podporne sisteme za druga podjetja, ne poznajo rokov, zato svojih zaposlenih nikoli ne priganjajo
Fotografija: Direktor podjetja VascoTomaž Čebašek pravi, da tisti, ki pri njemu ostanejo prvi dve leti, ostanejo za vedno. FOTO: Jože Suhadolnik
Odpri galerijo
Direktor podjetja VascoTomaž Čebašek pravi, da tisti, ki pri njemu ostanejo prvi dve leti, ostanejo za vedno. FOTO: Jože Suhadolnik

Šenčur – »Poslovni svet še ni pripravljen na digitalizacijo, marsikatere stranke še vedno trmasto vztrajajo, da jim pošiljamo papirnate pogodbe,« pove Tomaž Čebašek, direktor in lastnik podjetja Vasco, ki malim in srednjim podjetjem zagotavlja poslovno programsko opremo.

Pri podpisovanju pogodb o varstvu osebnih podatkov (GDPR) so si v Vascu zamislili izključno digitalno pot, torej brez papirja na obeh straneh. »Nekatere stranke so trmasto vztrajale, da pošljemo papirnato pogodbo. Ampak digitalizacija je prihodnost. Čeprav ima veliko ljudi digitalizacijo za strošek, se motijo. Če vzamemo samo za primer naše pogodbe o GDPR, ki so imele 9 strani. Za vsako od 4000 strank potrebujemo dve kopiji, kar pomeni 72.000 listov papirja oziroma 144 zavitkov papirja,« razloži sogovornik.



Po dveh letih ostanejo za zmeraj

Podjetje deluje že od devetdesetih let. Poslovanje je raslo vsako leto, a zelo počasi. »Promet ni nikoli padal, vedno smo rasli, a nikoli se nisem obremenjeval s številkami.« Lani so ustvarili 1,7 milijona evrov dobička in imeli 4,5 milijona evrov prihodkov. Vasco je eden izmed desetih nominiranih podjetij, med katerimi bomo izbrali letošnjo Delovo podjetniško zvezdo.
Ne poznajo in ne verjamejo v nobene kvartalne ali letne plane. »Zakaj naj delam plane? Strošek za plane, analize in napovedi ni zanemarljiv. Potem pa je treba stalno pritiskati na ljudi, da jih uresničujejo, to je samo negativno. V mojem podjetju se tega ne gremo.«

Tudi nimajo nobenih rokov. Edini roki so tisti, ki so določeni z zakonom. »A tudi tukaj je moja naloga kot direktor, da pravočasno poskrbim, da je zadeva opravljena, ne da bi kdorkoli od ekipe izgorel.« Fluktuacije med zaposlenimi skoraj nima, prav tako zadnjih deset le nihče od zaposlenih ni odšel h konkurenci. »Programerji niso kot čebelice, ki skačejo s cveta na cvet. Ko se navadijo na neko okolje, potem tam ostanejo. Tisti, ki ostanejo pri meni prvi dve leti, ostanejo za zmeraj. Še vedno imam vse štiri programerje, ki so bili prvi zaposleni pri meni.«


Vlaganje v izobraževanje

Njihov razvoj, v katerega z izobraževanjem stalno vlagajo, omejuje pomanjkanje kadrov. »Igramo pošteno igro in ne krademo delovne sile drugim.« Podjetje vodi sam, »brez režije«, pravi. Poleg programerjev in ekipe za podporo strankam zaposluje le še eno tajnico. S kadri se tako ukvarja sam. »Nagrajevanje je pomemben faktor, ampak denar ni vse. Zaposleni imajo radi tudi pohvale, urejeno delovno okolje in varnost, občutek, da bomo še dolgo časa obstajali.«
Da bodo obstajali tudi v prihodnosti, je skoraj prepričan, čeprav se boji tuje konkurence. »Kljub temu da smo v Sloveniji velik igralec na trgu, lahko postanemo majhni. Ampak saj smo prilagodljivi,« pravi in doda: »Dobro se spomnim stranke, ki nas je pred dvajsetimi leti zavrnila, češ da smo premajhni, in so raje vzeli storitev pri Iskri Delti. Ampak Iskre Delte ni več, Vasco pa za zdaj še je.«

Individualna obravnava strank

Zaradi vedno pogostejšega združevanja manjših ponudnikov še več pozornosti namenjajo individualni obravnavi svojih strank. »Stranke so pametne, zahtevne, vedo, kaj hočejo. Vse spremembe, popravke in novosti oblikujemo z njimi, poslušamo jih in jih upoštevamo.« Tudi pomagajo jim ob težavah. 

»Ko pride do virusov, izsiljevanja ali zgolj kraje podatkov, se vedno obrnejo na nas za pomoč pri izgubljenih podatkih. Vedno naredimo vse, kar lahko.« 

Ko pride do tega, ne verjame, »da bi menedžerji iz tujih večjih podjetji to storili, vprašanje pa je, kako bi nanje gledale slovenske stranke, ki so preprosti ljudje«.

V oglaševanje ne verjame. Niti centa še ni namenil za oglase. »Ne verjamem v agresivno trženje. Pošljemo ponudbo, če se vam zdimo interesantni, nas boste poklicali, če ne, pa tudi prav. Jaz nimam želja, da bi zaslužil ne vem koliko milijonov. Vesel sem, da lahko svoje zaposlene dobro nagradim, obstoječe stranke pa mi izražajo zadovoljstvo. S tem dobim tudi največ reklame. Stranke širijo naše sporočilo veliko učinkoviteje kot plačani oglasi.«
»No,« se popravi. »Darujem pa denar in izdelke v dobrodelne namene in tudi to je reklama,« še pravi Tomaž Čebašek.

Komentarji: