Nagrada pomaga pri pridobivanju kadrov in kupcev

Intervju z Andrejem Orožnom, direktorjem Dewesofta. Trboveljsko podjetje je lanski dobitnik nagrade Delova podjetniška zvezda.
Fotografija: Andrej Orožen, ki skupaj z Juretom Knezom vodi Dewesoft, upočasnitve razvoja električnih in avtonomnih vozil zaradi upočasnjevanja gospodarske aktivnosti ne pričakuje. Foto Leon Vidic
Odpri galerijo
Andrej Orožen, ki skupaj z Juretom Knezom vodi Dewesoft, upočasnitve razvoja električnih in avtonomnih vozil zaradi upočasnjevanja gospodarske aktivnosti ne pričakuje. Foto Leon Vidic

Trbovlje – Potencialni kupci poleg bonitete preverijo tudi ugled podjetja v domovini. Pri tem pomagajo tudi nagrade. Te pa so izrednega pomena in v pomoč tudi za pridobivanje kadrov, pravi Andrej Orožen, direktor in soustanovitelj trboveljskega podjetja Dewesoft, lanskega dobitnika nagrade Delova podjetniška zvezda.
 

Kaj vam v vsakdanjem poslu pomeni nagrada Delova podjetniška zvezda 2017?


Nekaj časa smo zanemarjali pomembnost lokalnih nagrad. Vendar potencialni kupci poleg naše bonitete preverijo tudi ugled podjetja v domovini. Pri tem pomagajo tudi nagrade. Delo je vodilna medijska hiša in ta nagrada ima zagotovo težo. Če je podjetje dobro zapisano doma, je vredno, da z njim delajo svetovni proizvajalci, kot so Volvo, Scania, Ford, General Motors. Ta podjetja ne izbirajo tveganih dobaviteljev.
 

Kje vse mora biti podjetje opazno, da lažje dobi kupce?


V naši panogi so še vedno zelo pomembni sejmi, če te tam ni, potem ne obstajaš. Nedavno se je naša ekipa vrnila s sejma Automotive Testing Expo v Stuttgartu, kjer je požela velik uspeh. Naš razstavni prostor je bil štirikrat večji kot lani. S tem je podjetje pokazalo, da vlaga v marketing, v predstavitev in tako si obiskovalci mislijo, da vlagamo tudi v razvoj - kar je tudi res. Za predstavitve pri velikih kupcih se poslužujemo vsega, od diplomacije do referenčnih kontaktov. Vendar v našem poslu moramo nujno naše izdelke predstaviti. Dokler potencialni kupec ne vidi, kako deluje, ne bo kupil.
 

Na sejmih vas predstavlja tudi miss Slovenije, ki ste ji podelili enoletno štipendijo.


To se je pokazalo kot dober korak. Jure (Knez, soustanovitelj in direktor Dewesofta, op. p.) je bil tudi v komisiji za izbor miss. Miss Slovenije se odlično znajde na sejmih, kot spremljevalke so šle zraven tudi kandidatke. Zelo dobro znajo obdržati stranko na razstaviščnem prostoru in se z njo pogovoriti, da ne odide, če so vsi prodajniki zasedeni. Več časa se stranka zadrži na razstaviščnem prostoru, več časa imamo, da jo navdušimo.

Ekipa Dewesofta se je uvrstila med tri najboljša podjetja pri izboru za nagrado Marketinška odličnost Slovenije 2018. Marketing je pomemben v vsakem podjetju, kaj pa je potrebno, da marketing postane odličen?


Spletna stran mora biti zelo dobra, zgovorna, uporabnik jo mora hitro najti. Treba je uporabiti vse, kar je dandanes aktualno, od Facebooka do Linkedina. Vsaj menedžment, če ne že vsak zaposleni, mora imeti narejen dober profil, da se znova in znova pojavlja ime Dewesoft. Marketing cilja na dva segmenta. Z našimi partnerji se trudimo deliti zgodbo o uspehu po celem svetu. Izdali smo interno brošuro, v kateri lahko vsak partner vidi, s katerimi strankami smo delali in kakšne meritve izvajali, da lahko v svoji državi lažje najdejo nove kupce. Z marketingom pa moramo navdušiti tudi naključnega iskalca merilne opreme, da se pri informacijah o našem podjetju zadrži in da se bo odločil stopiti v stik z nami. Vsi znajo zelo dobro narediti spletne strani, a včasih je zadaj več vsebine, včasih manj. S spletno stranjo in interno akademijo delimo ogromno znanja glede merilne tehnike. Prepričani smo, da bo naše podjetje opaženo in da se bodo ljudje k nam vračali, če bo tisto, kar jim nudimo, tudi poučno. Danes nihče več ne prebira bučk.
 

Marketing je verjetno pomemben tudi za pridobivanje zaposlenih. Rdeča nit letošnjega projekta Delove podjetniške zvezde so kadri. Te namreč podjetja vse težje najdejo. S čim ustrezne kadre lahko privabite v Trbovlje?


Prej sva govorila o pomenu nagrad na mednarodni posel. Nagrade pa so izrednega pomena tudi za pridobivanje kadrov. Kar si predstavljamo pod besedo Akrapovič, Pipistrel, Gorenje je rezultat tega, da so bila podjetja prepoznana, nagrajena in s tem cenjena. Tudi zaradi vseh prejetih nagrad se nekateri obračajo na nas, da bi želeli tu delati, kar je velik dosežen cilj. Zato smo Delu hvaležni za nagrado. Medtem ko nagrade pomagajo pri pridobivanju kadrov, pa ima marsikdo pomisleke, da bi se moral voziti na delo v Trbovlje. Fenomen je, da se ogromno Zasavcev brez težav vozi drugam na delo, ko pa se mora nekdo iz Ljubljane sem pripeljati, pa je težava mnogo večja – kot da je pot trikrat daljša. Zato se trudimo za izboljšanje prometnih poti, da bi lažje k nam prišli novi zaposleni, pa tudi da bi bilo iskanje službe za vse v Zasavju lažje. Odprli smo tudi izpostavo v Mariboru in vanjo privabili študente mariborske fakultete za računalništvo. V to ekipo programerjev bomo poskusili pritegniti najboljše študente s fakultete na drugi strani ceste. Če jih bomo uspeli dovolj tehnično zahtevno obremeniti in če jih bomo lahko peljali do strank, da bodo videli, za koga delajo, verjamem, da bomo tudi tam ustvarili zelo dober kader.
 

Podjetniške zvezde iščemo med hitrorastočimi malimi in srednje velikimi podjetji. Dewesoft je bil tudi lani na seznamu hitrorastočih podjetij. Ustvarili ste 17,9 milijona evrov prihodkov in 3,9 milijona evrov dobička. Kakšno leto je za vami in kakšno je letošnje leto?


Še vedno opažamo visoko konjunkturo, povpraševanja so velika, podjetja razvijajo, zaposlenost je visoka. Podjetja imajo denar za investiranje in bi postavljala nove razvojne centre, a na trgu ne dobijo inženirjev, tudi migracija inženirjev je vse težja. Zato smo priča dirki za kadrom.
 

Priložnosti vidite v industriji 4.0 ter razvoju avtonomnih in električnih vozil. Ali se razvoj teh zaradi morebitne nove krize, ker v Evropi opažamo ohlajanje gospodarske rasti, lahko upočasni?


Nobena kriza ni zavrla razvoja. Zaradi manjše kupne moči in povpraševanja kriza zavre proizvodnjo končnih izdelkov. V prejšnji krizi so najboljša podjetja noro razvijala, da bi imela najboljši izdelek po koncu krize. Dewesoftu je šlo na roko, da smo prisotni v vseh branžah industrije in da delamo za razvojni del podjetij. Že dve leti spreminjamo instrumente, da lahko komunicirajo z drugimi sistemi, kar je skladno s standardom 4.0. Brez te spremembe ne bomo več prodajali, tako da smo šli na pravo pot. Z industrijo 4.0 bo izločena ročna delovna sila, kar je priložnost za Evropo, da industrijo postavi nazaj na svoja tla iz Azije. Tovarne bodo delovale avtomatizirano, ampak te sisteme je treba vzdrževati, programirati, nadgrajevati. Tu je ogromen potencial.
 

Med kriteriji za izbor Delova podjetniška zvezda je tudi družbena odgovornost. Ustanovili ste Katapult, v katerem v Trbovljah pomagate zagonskim podjetjem. Kako se razvija Katapult?


Podjetja v Katapultu uspešno poslujejo. Vsi prostori so polni, tako da kupujemo dodatnih 500 kvadratnih metrov, da bi lahko prišlo še kakšno podjetje. Skupaj s Chipolom smo se namenili postaviti avtomatsko linijo po pravilih industrije 4.0, v katerem bi naredili chipolo obesek, ne da bi se ga dotaknila človeška roka. Linijo bomo ponudili tudi ostalim podjetjem kot učni pripomoček. S Katapultom imamo še projekt v povezavi z občino, da bi vzpostavili šolske centre, ampak zelo v povezavi z gospodarstvom. V njih torej ne bi predavali, kako nekaj narediti, ampak želimo opremiti delavnice in učilnice, da bo lahko vsak pridobil ure v varilstvu in na drugih področjih.

Komentarji: