Z njihovo pomočjo zaživelo že 40 zagonskih podjetij

Podjetje D.Labs je sodelovalo že z vsemi vidnimi skladi tveganega kapitala v Londonu.
Fotografija: »Ko smo se odločili, da zgrabimo priložnosti, ki smo jih videli v Londonu, so nas mnogi v Sloveniji čudno gledali, češ, zakaj se lotevamo segmenta, kjer so stranke odvisne od drugih investitorjev.« FOTO: Jože Suhadolnik/Delo
Odpri galerijo
»Ko smo se odločili, da zgrabimo priložnosti, ki smo jih videli v Londonu, so nas mnogi v Sloveniji čudno gledali, češ, zakaj se lotevamo segmenta, kjer so stranke odvisne od drugih investitorjev.« FOTO: Jože Suhadolnik/Delo

Ljubljana – »Zagonsko podjetje D.Labs zagotavlja podporo ustanoviteljem zagonskih podjetij v zgodnji fazi razvoja njihovega izdelka in strank,« lahko preberemo na profilu linkedin direktorja in soustanovitelja podjetja Jaka Levstka. Podjetje vodi iz Londona, kjer ustvarijo največ prihodkov, v Sloveniji, kjer je večina zaposlenih, pa ekipo vodi soustanovitelj in partner Tilen Travnik.

»Podjetnikom, ki se odločijo, da ne bodo zgradili lastne tehnične ekipe, s katero bi razvili aplikacijo, ki so si jo zamislili, pomagamo na najbolj ekonomsko učinkovit način izdelati njeno prvo verzijo, da z njo preverijo trg. Najmanjši še sprejemljiv produkt in najmanjši še vzdržen segment uporabnikov sta koncepta, ki se jih držimo in zelo pazimo, da stranki aktivno preprečimo, da bi čisto na začetku poti porabila preveč denarja za tehnologijo,« je Travnik predstavil poslovno idejo D.Labs.

Konkretno to pomeni, da njihovi razvojni inženirji ustanoviteljem zagonskih podjetij razvijejo idejo, obenem pa D.Labs poskrbi tudi za sprejemljivost produkta na trgu uporabnikov. Ravno zagotavljanje podpornih storitev je dodana vrednost podjetja, ki ga uvršča med pionirje nove industrije, t. i. startup studiev. Njihov cilj je z optimizacijo pomagati podjetjem, da dosežejo serijo A, torej, da so pripravljena na rast, izhod na trg. Podjetniki se pogosto odločajo za prevelike začetne investicije, »vsaj dvakrat presegajo smiseln vložek in vsaj za petkrat podcenijo stroške», ugotavlja sogovornik.

»V tujini je s kampanjami dokaj enostavno zbrati kar veliko denarja. V Angliji na primer lahko podjetje na začetku zbere 100.000 in 300.000 funtov samo za idejo, mogoče še z manjšo analizo trga. In investicija v razvoj tehnologije in podobno je za podjetnike zelo mamljiva, premalo denarja pa namenijo za prodajo, marketing ... To velja v Angliji, še posebej drži v Sloveniji, kjer smo manj navzoči – 95 odstotkov prihodkov ustvarimo v tujini, predvsem na londonskem trgu startupov.


Čez pet let dvakrat ali trikrat večji


Podjetje D.Labs je izšlo iz družbe Domenca, ki je bila največja ponudnica za registracijo domen in spletno gostovanje v Sloveniji. Lastniki so leta 2011 del podjetja prodali, razvojna ekipa je začela delati samostojno kot Domenca Labs. Travnik to šteje za začetek zdajšnjega podjetja, ki so ga pred tremi leti odkupili. Z Jako Levstkom sta bila organizatorja tega odkupa, solastnikov pa je osem, vsi razen enega so zaposleni. Hkrati so postavili tudi močan skelet družbe, »vpihnili smo ji novo dušo«, razmišlja Travnik.


V zadnjih štirih letih so rasli povprečno 30 odstotkov na leto, letos pa so to načrtno nekoliko upočasnili, da se konsolidirajo in pripravijo na naslednji preskok. Zdaj zaposlujejo 80 sodelavcev, čez pet let pričakujejo, da jih bo med 200 in 300, po prihodkih – lani so jih ustvarili 3,6 milijona evrov – bodo dvakrat ali trikrat večji. Če bodo hoteli doseči želeno rast, pa bo treba odpreti pisarno še kje drugje, je razkril načrte sogovornik.


Stranke so zagonska podjetja v Londonu


Od leta 2013 jo imajo v Londonu, kjer živi in dela direktor D.Labsa Jaka Levstek s prodajnim oddelkom in delom produktne ekipe. »Zanj in njegovo družino je bila to velika osebna odločitev, za podjetje pa ena ključnih za uspeh,« priznava Travnik in dodaja, da so prvo stranko v Londonu dobili naključno, ko je Boštjan Špetič iz Zemante kolegu z Otoka predlagal, naj za ponudbo pri razvoju nekega projekta prosi še nas.


»Šlo je za izkušenega zagonskega podjetnika, ki pa ni imel tehničnih znanj za izvedbo poslovne ideje. Rešitve, ki jih je predlagal v razpisu, se nam niso zdele smiselne, pri njih nismo hoteli sodelovati in to smo tudi povedali. Oddali smo ponudbo, vendar s svojimi rešitvami. In na koncu smo bili izbrani, ker smo mu nalili čistega vina. Znani smo po tem, da imamo ničelno toleranco do nesmislov. Posla ne vzamemo, če ocenimo, da ne drži vode,« je Travnik opisal vrednoto, ki pomembno prispeva k uspehu podjetja. To cenijo tudi investitorji na londonskem trgu startupov – prek njihovih priporočil je D.Labs na začetku pridobival pomemben del poslov in podjetje se lahko pohvali, da je sodelovalo že z vsemi vidnimi skladi tveganega kapitala v Londonu.
 

Uspešni projekti


»Ko smo se odločili, da zgrabimo priložnosti, ki smo jih videli v Londonu, so nas mnogi v Sloveniji čudno gledali, češ, zakaj se lotevamo segmenta, kjer so stranke odvisne od drugih investitorjev. A s pravim pristopom, z dobrim poznavanjem načina življenja zagonskih podjetij ter razumevanjem investicijskih ciklov nam je uspelo. Podjetje iz Slovenije, ki hoče uspeti, mora najprej spoznati, da je izvozna naravnanost ključ do uspeha,« je poudaril Travnik in omenil dva projekta, pri katerih so sodelovali D.Labsovi razvojni inženirji.

S podjetjem Pamoja so razvili aplikacijo, ki omogoča srednjim šolam v angleško govorečem svetu, da izvedejo program mednarodne mature, čeprav za to nimajo vseh potrebnih predmetov. Aplikacija ponuja manjkajoče programe v spletni učilnici. Aplikacija Toothpick pa je spletni imenik zobozdravnikov v Londonu. Uporabnik v njem lahko poišče najbližjega zobozdravnika v želenem cenovnem razredu, preveri proste termine in se naroči. Kot trenutno najbolj vroč pa Travnik izpostavlja projekt, katerega cilj je zagotoviti transparentnost legalnega trga medicinske konoplje v nekaterih državah ZDA.

Podjetje D.Labs je četrto od desetih podjetij, ki jih nominiramo za izbor Delova podjetniška zvezda (DPZ) in ki jih bomo na teh straneh predstavili vsak četrtek.

Komentarji: