Predstavitvena informacija

Zakaj mlajše generacije ne zaupajo podjetjem

Še do nedavnega so bili mladi optimistični glede svojih delodajalcev. Zdaj je njihovo zaupanje doseglo najnižjo stopnjo v štirih letih.
 
Fotografija: Foto: Thinkstock
Odpri galerijo
Foto: Thinkstock

Globalna raziskava mnenj milenijcev (Millenial Survey), ki jo je že sedmič zapored opravil Deloitte, je pokazala, da milenijci in pripadniki generacije Z vse manj zaupajo vodjam in niso pripravljeni na 4. industrijsko revolucijo.



Zagovarjanje družbene odgovornosti
Vprašani verjamejo, da lahko podjetja učinkovito pripomorejo k reševanju gospodarskih, družbenih in okoljskih izzivov. Zato so toliko bolj razočarani, ker multinacionalke svojega vpliva ne unovčujejo. Manj kot 50 % jih meni, da se podjetja vedejo etično ali da vodje prispevajo k pozitivnim družbenim spremembam. Menijo namreč, da je njihovo poslanstvo veliko večje od pehanja za dobičkom in zagotavljanjem delovnih mest. 



Upadla predanost podjetjem
Med anketiranimi 43 % milenijcev in kar 61 % pripadnikov generacije Z pravi, da je zelo verjetno, da bodo v dveh letih zapustili svoje trenutno delovno mesto. Čeprav veliko dajo na stimulativno plačilo, visoko cenijo tudi kulturo delodajalca. Pomembne so jim vrednote, kot so strpnost, vključevanje, spoštovanje, drugačno razmišljanje in prilagodljivost. Zato je večja možnost, da bodo dlje ostali tam, kjer imajo več fleksibilnosti pri tem, kje in kaj delajo. Kar 62 % milenijcev, ki naj bi v kratkem pustili službo, dobro alternativo vidi v honorarnem delu. 



Skeptični do 4. industrijske revolucije
Mladi se zavedajo, kako četrta industrijska revolucija oblikuje delovna mesta in vpliva na način dela. Menijo, da se bodo po njeni zaslugi lahko znebili rutine in se posvetili ustvarjalnejšim nalogam. Hkrati pa se bojijo, da bodo spremembe delno ali v celoti izrinile njihovo delo. Manj kot polovica jih verjame, da imajo veščine, potrebne za uspeh v tej novi dobi. Velika večina jih tudi prizna, da jim delodajalci ne pomagajo pri dojemanju sprememb in pripravljanju nanje.

Kako motivirati milenijce
Bolj verjetno je, da bodo pet let ali dlje na delovnem mestu ostali tisti, ki so zaposleni pri delodajalcih z raznoliko delovno silo in ekipami višjega vodstva. Med tistimi, ki nameravajo pri trenutnem delodajalcu ostati najmanj pet let, jih 55 % navaja tudi fleksibilnost pri delu, ki se je v zadnjih treh letih povečala. Anketiranci iščejo pomoč pri razvoju mehkih veščin, kot so samozavest, medosebne spretnosti ter etičnost in integriteta, ki sta še posebej pomembni za generacijo Z. Vendar pa, kot pravijo, podjetja nimajo posluha za njihove razvojne potrebe. Kako jim lahko prisluhnejo?