Pametni telefoni so le začetek, jutri bo vse pametno!

Imeli bomo tudi hibridna in električna vozila za vse vrste prevozov, kot so avtomobili, avtobusi, tovornjaki, kolesa, ladje. V prihodnosti bodo vsa pametna mesta pametna, zahvaljujoč internetu stvari in umetni inteligenci.
Fotografija: dr. Ulrich Eberl, futurist, avtor in nekdanji dolgoletni direktor sektorja za Inovacije v komunikacijah pri podjetju Siemens AG. FOTO: Jože Suhadolnik/Delo
Odpri galerijo
dr. Ulrich Eberl, futurist, avtor in nekdanji dolgoletni direktor sektorja za Inovacije v komunikacijah pri podjetju Siemens AG. FOTO: Jože Suhadolnik/Delo

Ljubljana - Pametni avtomobili, omrežja, tovarne, stavbe in mesta bodo oblikovali našo prihodnost. Pametni telefoni so bili le začetek, saj bo že jutri vse pametno, je na Delovi Mobilnostni poslovni konferenci povedal dr. Ulrich Eberl, futurist, avtor in nekdanji dolgoletni direktor sektorja za Inovacije v komunikacijah pri podjetju Siemens AG.

Pri tem gre za trajnostno mobilnost in trajnostne energetske sisteme, prilagodljivo industrijo ter za inteligentno podporo starajočemu se prebivalstvu. V sektorju mobilnosti se premikamo v smeri električnih, visoko avtomatiziranih in povezanih prometnih sistemov, smeri mobilnosti na zahtevo ter smeri pametnega financiranja vseh načinov prevoza. Sistemi mobilnosti bodo postali del elektroenergetskega omrežja ter informacijske in komunikacijske infrastrukture prihodnosti.
 

Trendi za prihodnosti


Glavni trendi, ki bodo vplivali na mobilnost  v naslednjih desetletjih do 2050, so po njegovih besedah globalizacija, urbanizacija, migracije, demografske spremembe, trajnostni razvoj, podnebne spremembe, digitalizacija ter razvoj informacijske in komunikacijske družbe. Ob tem je opozoril na valove ekonomske evolucije, tj. Kondratieff Waves. To je dolgoročni gospodarski cikel, za katerega verjamemo, da je posledica tehnoloških inovacij in bo vzpodbudil dolgo obdobje blaginje.
Avtomobili, kot pravi Ulrich Eberl,  ne bodo izginili, vendar se tu pojavlja vprašanje, ali se nam splača imeti lastne avtomobile. »V 80. letih sem v anketi spraševal mlade, kaj je najbolj pomembna tehnološka novost in vsi so rekli avto. Na isto vprašanje danes dobiš drugačen odgovor in to je - pametni telefon.«

Pametna mobilnost, imeli bomo tudi hibridna in električna vozila za vse vrste prevozov, kot so avtomobili, avtobusi, tovornjaki, kolesa, ladje ... FOTO: Jože Suhadolnik/Delo
Pametna mobilnost, imeli bomo tudi hibridna in električna vozila za vse vrste prevozov, kot so avtomobili, avtobusi, tovornjaki, kolesa, ladje ... FOTO: Jože Suhadolnik/Delo


Kot pravi Eberl, smo v dobi pametnih strojev, pri tem pa ne smemo pozabiti, da bo leta 2050 dvakrat več ljudi kot danes starejših od 65 let, torej bomo imeli 1,5 milijarde seniorjev. V Sloveniji pa bo v 2050 eden od treh prebivalcev starejši od 65, in eden od osmih bo starejši od 80. let (danes pa je eden od 17 starejših od 80 let). – in vse to bo vplivalo na mobilnost.



Kot del rešitev je navedel trajnostno energijo in mobilnostne sisteme. Pri tem je poudaril, da se fosilna doba ne bo končala zaradi pomanjkanja premoga, nafte ali plina, ampak bo elektrika postala primarni vir energije, še posebej ker je njena proizvodnja lahko okolju prijazna, njen prenos je učinkovit, uporablja pa se z zelo majhnimi izgubami. Pri tem je navedel, da so električni motorji kar 3- do 4-krat učinkovitejši kot druge energije. »Vendar pa sistemi postajajo vse bolj kompleksni, zato je potrebno vedno več inteligence. Pametni telefoni so le začetek, jutri bo vse pametno!« Zato bomo rabili pametne stroje, da bodo v pomoč starajoči se družbi.
 

Pametna mobilnost


Pametna mobilnost, imeli bomo tudi hibridna in električna vozila za vse vrste prevozov, kot so avtomobili, avtobusi, tovornjaki, kolesa, ladje itd. Pri tem je Eberl navedel podatek, da namerava Volkswagen prodati 22 milijonov električnih avtomobilov do 2029 (imeli naj bi 70 novih modelov). Zato je potreben nadaljnji razvoj baterijske tehnologije.

Obenem je opomnil na visoko avtomatizirani transport, kot so roboti taksiji, avtomatizirani avtobusi, vlaki, dostava z roboti, ladje in droni. Do leta 2030 naj bi bila na cestah le avtomatizirana vozila, kar je odlično zaradi starajoče se družbe. Med drugim je spomnil na povezane mobilnostne sisteme, ko bodo vozila komunicirala med seboj in z infrastrukturo (semaforji itd.), s tem pa se bodo zmanjšali prometni zamaški in nesreče; obenem bodo vozila vedela, kje so proste električne polnilnice itd.

Mobilnost na zahtevo v pametnem mestu bo pomenila med drugim uporabo mobilnostnih paketov namesto lastništva avtomobila. To pomeni povezavo vseh vrst prevoznih sredstev, vedno posodobljene informacije… V prihodnosti bodo vsa pametna mesta pametna, zahvaljujoč internetu stvari in umetni inteligenci. Pomembno pa bo, kot pravi Eberl, tudi pametno financiranje vseh vrst transporta – nove infrastrukture, novih poslovnih modelov, nove tehnologije. »Nova infrastruktura zahteva obsežno financiranje, od reorganizacije našega energetskega sistema do pametnih tovarn in pametnih pisarn pa do pametnih stavb, logistike, 5G itd.,« je še naštel Eberl.

Komentarji: