V zvezdnem Polycomu optimistični glede avtotrga

Pripravljajo se na vsaj desetodstotno rast.
Fotografija: Iztok Novak: Ob prihodu v Polycom sem zaposlenim zniževal pričakovanja zaradi negativnih trendov na trgih. Zdaj počnem ravno obratno. Foto Leon Vidic
Odpri galerijo
Iztok Novak: Ob prihodu v Polycom sem zaposlenim zniževal pričakovanja zaradi negativnih trendov na trgih. Zdaj počnem ravno obratno. Foto Leon Vidic

Ljubljana – Kljub padcu proizvodnje avtomobilske industrije je dobavitelj avtomobilskih podjetij Polycom, Delova podjetniška zvezda 2018, tudi letos rasel. Danes bo medijska hiša Delo na Brdu pri Kranju razglasila naslednico Polycoma – Delovo podjetniško zvezdo 2019.

Potem ko je družba iz Poljanske doline lani končala investicijski ciklus v novo tovarno, so letos veliko energije usmerili v kupce, pridobitev novih poslov, ureditev nekaterih notranjih procesov in izobraževanj kadrov, pojasnjuje direktor Polycoma Iztok Novak.

Ta je marca na direktorskem mestu zamenjal brata Iztoka in Igorja Stanonika, ki ostajata lastnika podjetja. »Odločitev za prihod v Polycom je bila zame zelo težka. Prej sem delal v družbi Kolektor, ki mi je ponujala velike priložnosti,« pravi Novak in dodaja: »Imeti vodilno vlogo v podjetju in najvišjo stopnjo vpliva na njegov razvoj sta bila dejavnika, ki sta veliko pripomogla k moji odločitvi. Tudi osebno sem začutil, da se z ljudmi lahko ujamem, hkrati pa sem tudi sebe brcnil iz cone udobja ter sprejel tveganja in izzive, ki jih v preteklosti nisem.« Dodaja, da se počuti vsak dan bolj uigranega z ekipo, z lastnikoma se redno sliši, formalno pa delujejo v okviru poslovnega odbora: »To je enotirni sistem upravljanja, skozi katerega imamo možnost vsaj enkrat na mesec redno komunicirati in tudi zapisati strateško pomembne teme. Želim namreč, da sta lastnika obveščena o strateških odločitvah in vključena vanje. Tako lahko s svojimi izkušnjami in informacijami vsi skupaj kar največ prispevamo k uspešnemu delovanju.«
 

Letalo se je poravnalo


Polycom bo letos predvidoma ustvaril 35,5 milijona evrov prihodkov, kar je milijon evrov več kot lani. »Avgusta lani sem začutil trende ohlajanja. Ob prihodu v Polycom sem zaposlenim zniževal pričakovanja zaradi negativnih trendov na trgih. Zdaj počnem ravno obratno. Konec oktobra se je pojavila prva pozitivna novica o obsegu industrijske dejavnosti v Nemčiji; prvič po lanskem avgustu ni več upadanja trgov. Če je prej letalo letelo navzdol, se je zdaj poravnalo. Indeks nabavnih menedžerjev PMI je v Nemčiji zelo nizek, 45, ampak ne pada več. Pričakujem rahel odboj navzgor,« pravi Novak.

Polycom največ proda avtomobilski industriji, katere proizvodnja se je skrčila za približno petino. Polycom je rast vzdrževal s pridobitvijo novih projektov. »Pričakovane rasti nismo dosegli, še vedno pa imamo letos od eno- do dvoodstotno rast v prodaji plastikarne. Pripravljamo se, da bomo sposobni podpirati rast okoli deset odstotkov prihodnje leto. Ta rast temelji na projekcijah obstoječih in novih projektov. Če bi bil odboj močnejši, bi bila rast celo 15-odstotna,« napoveduje Iztok Novak. Če ne bo dodatnih zaostritev mednarodne trgovine, sogovornik pričakuje, da bo obseg proizvodnje avtomobilov v prihodnje enak kot zdaj: »Na dolgi rok ne pričakujem rasti na obstoječih trgih, kot so ZDA, Evropa ali Kitajska, ampak v novih poslovnih okoljih, na primer v Afriki.«

V Polycomu za prihodnje leto načrtujejo investicije predvsem v razvojni center, to pomeni v orodjarski center skupaj s projektno pisarno. »Želimo skrajšati čas od nominacije kupca za izdelek (ko smo izbrani dobavitelj izdelka) do dobave prvih funkcionalnih vzorcev z meritvami. V prvem koraku želimo čas skrajšati z 12 tednov na osem, nato pa proti petim tednom,« pojasnjuje Novak. Dodaja, da se intenzivno ukvarjajo tudi z razvojem drugih nišnih izdelkov, kot so zobniki.
 

Kakšno je slovensko poslovno okolje


Iztok Novak je 11 od 15 let delovne dobe preživel v tujini, in sicer v Kolektorjevih podjetjih v Južni Koreji, Bosni in Hercegovini, ZDA in Mehiki. Na vprašanje o slovenskem poslovnem okolju odgovarja, da je delo v Sloveniji precej bolj obdavčeno kot v omenjenih državah: »Opažamo, da najboljši strokovnjaki iz Slovenije iščejo priložnosti v tujini, kjer imajo neto dohodke precej višje.« Novak opozarja še na enostavnost in transparentnost poslovnega okolja: »Slovensko okolje je z vidika pravnih osnov precej bolj kompleksno kot nekatera konkurenčna okolja. Kot direktor moraš veliko več stvari prebrati, davčne lestvice so bolj kompleksne, razmišljanje o poslu je zahtevnejše, delovnopravna zakonodaja je veliko bolj zapletena. Če so pravila preveč kompleksna, jih družbeno okolje, tako podjetja kot posamezniki, težje razumejo, kot če so bolj jasna, preprosta in transparentna. V državah, kjer sem živel, so bila pravila precej bolj preprosta.« Po drugi strani pa so ljudje v Sloveniji bolj pripravljeni pomagati, končuje primerjavo držav, v katerih je živel.
 

Biti zvezda nam pomeni zelo veliko


Medijska družba Delo bo danes na Brdu pri Kranju razglasila novo podjetniško zvezdo. Strokovna komisija je zmagovalca izbrala med desetimi hitrorastočimi podjetji, in sicer SAP Slovenija, Plastika Skaza, Intra Lighting, Avant Car, Adheziv, Real security, A-soft, Robeta, Inea in Controlmatik.

»Nam nagrada Delova podjetniška zvezda pomeni zelo veliko in je pozitivno prispevala h klimi v podjetju. S tem smo dobili pozornost medijev, okolja, kar je priložnost, da v okolje posredujemo pozitivne informacije. Ne pogovarjamo se samo o kupcih, ampak so pomembni tudi drugi deležniki, kot so lokalna skupnost, lastniki, zaposleni, javni sektor,« je zadovoljen Novak.

Komentarji: