Trajnostni športni dogodki in vpliv na športna sponzorstva

Na okrogli mizi o športni zavezanosti trajnosti sodelujejo Aleš Petejan, Luka Steiner, Tanja Subotić Levanič in Tadej Čoroli.
Fotografija: Na okrogli mizi o športni zavezanosti trajnosti, ki jo je moderirala dr. Milena Fornazarič, so sodelovali Aleš Petejan (Mastercard), Luka Steiner (Športna loterija), Tanja Subotić Levanič (Pivovarna Laško Union) in Tadej Čoroli (Zavarovalnica Triglav). FOTO: Leon Vidic/Delo
Odpri galerijo
Na okrogli mizi o športni zavezanosti trajnosti, ki jo je moderirala dr. Milena Fornazarič, so sodelovali Aleš Petejan (Mastercard), Luka Steiner (Športna loterija), Tanja Subotić Levanič (Pivovarna Laško Union) in Tadej Čoroli (Zavarovalnica Triglav). FOTO: Leon Vidic/Delo

Na okrogli mizi o športni zavezanosti trajnosti, ki jo moderira dr. Milena Fornazarič, sodelujejo Aleš Petejan, Luka Steiner, Tanja Subotić Levanič in Tadej Čoroli.

Veliko je podjetij, ki se trudijo družbeni vidik trajnosti približati skozi poslovne prakse svojim kupcem, je za uvod dejala Fornazaričeva.

Pivovarna Laško Union v letu 2025 slavi 200-letnico. Kot pravi Tanja Subotić Levanič direktorica korporativnih odnosov v Pivovarni Laško Union, tradicija in gradnja naprej gresta z roko v roki. Trajnost ni nekaj novega za Pivovarno, dodaja: »K trajnosti pristopamo bolj strukturirano. Trajnost je trend, je pa pomembna tudi v tem smislu, da je morda zastrašujoča. Zdi se ogromen, neobvladljiv, razburkan ocean, ki pa je lahko tudi široko morje priložnosti. In v tem morju plavamo. Kje lahko torej kot podjetje največ vplivamo?«

V Pivovarni so se osredotočili na tri področja: na okolje, kjer imajo cilj do 2030 postati ogljično nevtralni v proizvodnji in do 2040 tudi v širi oskrbni verigi. Drugo področje je vključujoča, pravična, poštena družba oziroma okolje, v katerem delujejo. Pivovarna nenazadnje vari pivo, alkoholno pijačo, zaradi česar je odgovorna za ozaveščanje o odgovornem, zmernem pitju.

Luka Steiner, predsednik uprave Športne loterije. FOTO: Leon Vidic/Delo
Luka Steiner, predsednik uprave Športne loterije. FOTO: Leon Vidic/Delo
In kje lahko podjetja največ vplivajo? Luka Steiner, predsednik uprave Športne loterije, pravi, da trajnost razumejo kot sposobnost podjetja delovati dobro v vsakem pravno ekonomskem stanju. Trajnost vidijo kot del rešitve do boljšega, ne pa kot del bremena. »Koncesijska dajatev je nekaj, kar dajemo v šport. To je poseben davek, ki ga plačujemo v zameno za koncesijo za prirejanje iger na srečo; veseli pa smo, da je ta posebna dajatev namenjena ključnim področjem, tj. športu, invalidskim in humanitarnim organizacijam. Mislim, da je to zgled in odlična začetna točka, na kateri lahko gradimo naše naslednje trajnostne ukrepe. Sistem koncesijske dajatve je zato treba vedno podpirati.«

Šport pa je po besedah Steinerja združevalec tistega, ki lahko doprinese k boljšemu jutri. »Zato mora naša aktivnost na področju trajnosti prispevati vsem deležnikom, ki so ključni za delovanje podjetja: to so država, naši lastniki, zaposleni in naši igralci. Tu pa šport vidimo kot integrator, kot združevalec tistega, ki lahko doprinese boljšemu jutri za vse naše ključne deležniške skupine. Zaradi tega je naša komunikacija, delovanje in vrednote, izmenjava naših kompetenc v veliki meri v okviru našega strateškega načrta.«

Ali trajnostni športni dogodki in sponzorstvo lahko sobivata?

Na to vprašanje na primeru Planice kot primerom trajnostnega načina prevoza obiskovalcev na okrogli mizi Delove poslovne konference odgovarja Aleš Petejan, direktor marketinga v Mastercardu Slovenija. To podjetje je že desetletja pionir v uvajanju finančne vključenosti. V Mastercardu so s platformo SharePlanica zaradi vpliva na okolje želeli zmanjšati število osebnih vozil, kjer v okviru dogodka beležijo okoli 6500 vozil. »S platformo nam je uspelo zmanjšati vpliv na okolje za 12 ton CO2, za omilitev tega vpliva smo posadili tudi 10.913 dreves. Letos smo platformo SharePlanica nadgradili in se osredotočili na vključenost oseb z različnimi invalidnostmi. Odziv je bil izjemen, saj smo na ta način prepeljali 245 invalidov, kar je 390 odstotkov več kot jih je bilo v Planici lansko leto. Mi smo združili spoštovanje in sodelovanje, ki se kažejo v športu, in jih prenesli v deljenje prevozov.«

Na okrogli mizi o športni zavezanosti trajnosti, ki jo je moderirala dr. Milena Fornazarič, so sodelovali Aleš Petejan (Mastercard), Luka Steiner (Športna loterija), Tanja Subotić Levanič (Pivovarna Laško Union) in Tadej Čoroli (Zavarovalnica Triglav). FOTO: Leon Vidic/Delo
Na okrogli mizi o športni zavezanosti trajnosti, ki jo je moderirala dr. Milena Fornazarič, so sodelovali Aleš Petejan (Mastercard), Luka Steiner (Športna loterija), Tanja Subotić Levanič (Pivovarna Laško Union) in Tadej Čoroli (Zavarovalnica Triglav). FOTO: Leon Vidic/Delo

Tadej Čoroli, član uprave Zavarovalnice Triglav. FOTO: Leon Vidic/Delo
Tadej Čoroli, član uprave Zavarovalnice Triglav. FOTO: Leon Vidic/Delo
V Zavarovalnici Triglav podpirajo šport že desetletja, tako so že več kot 100 tisoč otrok pripeljali v Planico na ogled skokov, sodelovali so tudi pri preobrazbi planiških objektov. »Tako da smo ves čas prisotni v športu, pomagamo tudi mladim upom, kar je zame ena boljših platform, saj pomagamo mladim športnikom pri tistem najtežjem koraku iz amaterskega športa, ki ga nekako lahko še podpirajo starši in lokalno okolje v profesionalni preskok,« pa je pojasnil Tadej Čoroli, član uprave Zavarovalnice Triglav. »Šport je univerzalna resnica, okrog katere se težko spremo. In ta resnica nas povezuje, poleg tega k njej pristopimo tudi s čustvi,« je še dejal. Na Zavarovalnici glede podpore športu upoštevajo več kriterijev, med njimi je tudi trajnost: »Zelo smo vpeti v lokalno okolje. Široko podpiramo različne dejavnosti. Nismo podjetje, ki bi se odločilo za to, da vse stavi na eno zgodbo.«

image_alt
Športniki so prepoznavnost Slovenije nesli po svetu

Tanja Subotić Levanič, direktorica korporativnih odnosov v Pivovarni Laško UnionFOTO: Leon Vidic/Delo
Tanja Subotić Levanič, direktorica korporativnih odnosov v Pivovarni Laško UnionFOTO: Leon Vidic/Delo
Kot pravi Levaničeva, Pivovarna računa »še na naslednjih dvesto let« podpore športu. Pivovarna je skozi blagovne znamke močno vpeta v šport. V celjskem rokometu je prisotna že od leta 1989, prisotni so v nogometu, pred dvema letoma so se z Olimpijskim komitejem Slovenije lotili projekta ledenika, ki je potoval iz Slovenije do Pekinga na Olimpijske igre. »Izkoristili smo svojo blagovno znamko in njeno moč, da smo lahko ozaveščali,« pravi Levaničeva. Slovenci smo po njenem narod hribogorništva. Pivovarna sodeluje tudi s Planinsko zvezo Slovenije. »Zdaj bomo postavili bivake na vsaj treh mestih iz odpadnih pločevink.« Ustrezno jih bodo predelali in predvidoma naslednje leto že postavili prvi bivak v naših gorah.

Ko so v Mastercardu razmišljali, kako še pomagati športnikom, pravi Petejan, so začeli projekt športne akademije, kjer mladim športnikom nudijo znanja o finančnem poslovanju, prehrani, fizioterapiji, delovanju na družbenih omrežjih ...  Razvili so tudi program, kjer se lahko družijo in ga letos nadgradili s projektom izobraževanja športnih klubov. Ti živijo zaradi entuziastov, pravi Petejan, a včasih jim zmanjka znanja  - zlasti pri prijavi na evropska sredstva. Zdaj jim bodo omogočili tudi pridobivanje teh znanj.

»Kot prvi smo dosegli nivo certifikacije združenja evropski loterij,« pa je omenil Luka Steiner v zvezi s trajnostnim, odgovornim ravnanjem prirejanja športnih stav. Trajnost večkrat vidimo kot del problema, dodaja, zato moramo z majhnimi koraki iti v smeri, da bomo trajnost videli kot spodbujevalca, ne kot zaviralca uspeha.

Razumevanje koncepta zeleno zavajanje

Steiner pravi, da če želimo imeti varen trg iger na srečo moramo imeti šport z integriteto. Z zelenim zavajanjem mi na naključne sisteme, ki so komponente trajnosti, vplivamo negativno - ogrožamo prvobitnost športa, preprostost, kar ga dela tako posebnega. Vrhunski šport je le ena dimenzija, ki bi ga lahko s trajnostnim zavajanjem ogrozili. »Mi smo na rezultate ponosni, ni pa treba, da se z njimi le hvalimo. Moramo se pa zavedati, da moramo ustvariti pogoje, ki bodo pripeljali do vrhunskih rezultatov.«

Aleš Petejan, direktor marketinga v Mastercardu. FOTO: Leon Vidic/Delo
Aleš Petejan, direktor marketinga v Mastercardu. FOTO: Leon Vidic/Delo
Alešu Petejanu se zdi pomembna odgovornost in transparentnost. »Mi smo striktno pristopili k temu in imamo striktna pravila, ali trditve držijo ali ne ter ali gre morebiti za zavajanje. Mogoče bi iz marketinškega vidika rabili širši okvir, kaj je zavajanje, da ne bi nekateri posamezniki hodili po krajših poteh.«

Tanja Subotić Levanič pa poudarja, da ko govorimo o trajnosti, so na to posebej občutljivi predvsem mladi. »Če zaupanja ni, če se ne gradi, potem tudi kupca ni. Ali veste, kakšni so trendi na področju pitja piva? Trend je v porastu piva z 0,0 alkohola in piva z nižjo stopnjo alkohola. In tu je tudi priložnost za industrijo. Skozi naše iniciative smo pri tem tudi zelo uspešni. Leta 2019 smo naredili zavezo z OKS ter s kolesarsko in gasilsko zvezo Slovenije o promociji in ozaveščanju o odgovornem pitju. Letos nadaljujemo s Centrom za varno vožnjo pri AMZS, preko katerega gre letno okoli 4.800 mladih. Raziskave kažejo, da mladi niso tisti primarni, ki povzročajo največ nesreč zaradi pitja alkohola, ampak so to malo starejši.«

Tadej Čoroli pa je na vprašanje, kako ocenjujete stanje med mladimi, dejal, da jim mladi upi dajejo uvid v svetlo prihodnost, ker je mladih talentov zelo veliko in je veliko športnih uspehov pred nami.

FOTO: Delo
FOTO: Delo

Preberite še:

Komentarji: