Marissa Mayer je okrepila Yahoo

Septembrska številka modne revije Vogue ji je posvetila naslovnico in z njo pa je tudi objavila prvi poglobljen intervju, odkar je pred letom dni prevzela krmilo Yahooja.
Objavljeno
02. september 2013 12.33
J. G., kultura
J. G., kultura

Marissa Mayer (38) je ena najmočnejših oseb v internetnem poslu. Letošnjega julija je bil spletni gigant Yahoo prvič po maju 2011 bolj obiskan kot tekmec Google, za kar ima zasluge tudi predsednica Yahooja Mayerjeva. Njej je septembrska številka modne revije Vogue posvetila naslovnico, z njo pa je tudi objavila prvi poglobljen intervju, odkar je pred letom dni prevzela krmilo Yahooja. Po analizi podjetja comScore je Yahoojeve spletne strani julija obiskalo 196,5 milijona uporabnikov, Googlove pa 192,2 milijona. Sledijo Microsoft s 179,6 milijona obiskovalcev, Facebook s 142,3 milijona ter AOL in Amazon z več kot sto milijonov.

Šolska leta pri Googlu

Lepa in energična Mayerjeva je prišla na čelo Yahooja iz Googla, kjer je delala trinajst let. Leta 1999 se je pridružila Googlu kot dvajseta zaposlena in se sčasoma povzpela do vodje oddelka za Googlove iskalne produkte ter namestnice vodje oddelka za Google Maps in lokalizacijo. Njen prestop je bil veliko presenečenje in mnogi so se spraševali, ali lahko ambiciozna Mayerjeva v poslu, kjer dominirajo moški, reši Yahoo, ki je vse bolj zaostajal za svojimi tekmeci.

V letu dni je vpeljala vrsto novosti, da bi povečala produktivnost ljudi in v družbo pripeljala čim več nadarjenih. Prevzela je manjše družbe, katerih kapital in osebje sta okrepila Yahoo. Ta je z njo na čelu prevzel kar 16 družb, ki so po akviziciji večinoma nehale delovati (ostali so le Tumblr, PlayerScale in Qwiki), njihove zaposlene pa so pridružili Yahooju. Čeprav se od korporacij navadno pričakuje, da služijo svojim delničarjem, je Mayerjeva na prvo mesto postavila navade uporabnikov.

Ljubiteljica Oscarja de la Rente

Po letu dni je njeno delo rodilo številne sadove, med drugim se je vrednost delnic Yahooja povečala za sto odstotkov in družba je danes vredna 30 milijard dolarjev. Premožna je tudi Mayerjeva, saj njeno imetje ocenjujejo na vsaj 300 milijonov dolarjev. Ker je ljubiteljica mode in dizajna, je njen slog oblačenja povsem drugačen od sloga njenih tekmecev Marka Zuckerberga iz Facebooka in njenega nekdanjega fanta Larryja Pagea iz Googla, ki se oblačita v preproste majice. Posebej rada se oblači v prestižne kreacije Oscarja de la Rente. »O hekerjih veljajo stereotipi, da so debelušni fanti z debelimi očali, ki buljijo v računalnike. V resnici pa ste lahko dobri v tehnologiji ter imate radi modo, umetnost in šport,« je dejala.

Hotela je postati nevrokirurginja

Marissa Mayer se je rodila v ameriški zvezni državi Wisconsin. Njena mati, po rodu Finka, je profesorica umetnosti, oče pa strokovnjak za okolje. Obiskovala je javno šolo, med počitnicami je delala pri blagajni v trgovini. Bila je odlična učenka, hodila je k baletu, v glasbeno šolo, igrala košarko, odbojko, rada je tudi plavala in smučala. Sama pravi, da je bila kot dekletce in najstnica bolestno sramežljiva. Po končani srednji šoli se je prijavila na deset univerz ter bila na vse sprejeta, tudi na elitne Harvard, Yale in Duke. Odločila se je za Stanford z namenom, da bo postala nevrokirurginja. Zadnji hip si je premislila in izbrala študij računalništva s poudarkom na umetni inteligenci. Bila je odlična študentka ter še vedno sramežljiva in tiha.

Po študiju je začela delati na univerzi Carnegie Mellon, leta 1999 pa se je prijavila na razpis za delo v komaj ustanovljenem Googlu in zaposlili so jo kot prvo inženirko. V trinajstih letih pri Googlu je imela pomembno vlogo pri razvoju Google Searcha, Google Images, Google News, Google Maps in Gmaila. V ljubezenski zvezi s soustanoviteljem Googla Larryjem Pageem je bila tri leta, od leta 2009 pa je poročena z investitorjem Zacharyjem Boguejem.

V Yahoo je prišla noseča

Ko je lani prestopila k Yahooju, je bila v šestem mesecu nosečnosti, a se je dela lotila s polno paro. Zaposlenim je prepovedala delo od doma, kajti pokazalo se je, da doma namesto za službo delajo za lastne ali konkurenčne družbe. Po rojstvu otroka je bila z dela odsotna le dva tedna, a je tudi vmes sprejemala ključne službene odločitve.

Mayerjeva namerava družbo restrukturirati tako, da se bo obrnila k mobilnim napravam in storitvam in osredotočila na samo nekaj ključnih kategorij, s čimer naj bi znova postala privlačna za mlade. Poleg mobilnosti so zanjo pomembni tudi družabna omrežja, igre in video, kot sta videochat in konferenčni klici. Lep primer za to je prevzem družbe Summly, ki jo je ustanovil 15-letni Nick D`Alosio. Yahoo je spet lansiral svojo mobilno aplikacijo, v katero je integriral tehnologijo Summlyja. Mayerjeva je spremenila korporativno kulturo Yahooja, kar je znova pritegnilo nekatere nekdanje zaposlene, da bi pritegnila uporabnike (mobilnih) storitev, pa se je odločila za redizajn glavnih strani in mobilnih aplikacij, kot je servis Flickr za fotografije.