FlixBus - prevoznik z ekspresno rastjo

Nizkocenovni avtobus je v petih letih zrasel do 20 milijonov uporabnikov.

Objavljeno
18. november 2016 17.51
Andrej Kotar
Andrej Kotar

Nemški ponudnik medkrajevnih in mednarodnih avtobusnih prevozov se z ugodnimi cenami in udobnimi vozili hitro uveljavlja po vsej Evropi ter napoveduje še uspešnejšo prihodnost za svoj poslovni model prevozov.

Podjetje FlixBus so leta 2011 v Münchnu ustanovili trije podjetniki in leta 2013 ponudili prvi prevoz po avtobusni progi v Nemčiji. Leto dni pozneje so že upravljali avtobusno omrežje, razširjeno po vsej državi, lani so se združili s svojim glavnim tekmecem, podjetjem MeinFernbus, avgusta letos pa prevzeli nemškega avtobusnega prevoznika Postbus.

Tako so brez dvoma prevladali na nemškem trgu avtobusnih prevozov na dolge razdalje, saj obvladujejo približno 80 odstotkov tega trga, in po mnenju vodstva lahko podjetje zdaj uspešno tekmuje z avtomobilskimi prevozi in potovanjem z vlakom. Lani so se usmerili tudi v tujino in svoj poslovni model prenesli v Italijo, Francijo in na Nizozemsko, pozneje tudi v druge evropske države, med drugim v Slovenijo.

FlixBus, v katerem je zaposlenih približno tisoč ljudi v več evropskih mestih, trenutno povezuje več kot 900 krajev v dvajsetih državah in vsak dan zagotovi več kakor 100.000 prevozov. Samo lani je njegove storitve uporabljalo približno 20 milijonov strank.

FlixBus sodeluje z regionalnimi avtobusnimi prevozniki, ki v svojih vozilih prevažajo potnike, FlixBus pa skrbi za upravljanje celotnega omrežja, trženje, določanje cen in stike s strankami. Stranke privablja z ugodnimi cenami in brezplačnim brezžičnim spletom v vozilih ter zagotavlja, da je njegova ponudba »zanesljivo in zeleno nadomestilo« za storitve, ki jih ponujajo ponudniki skupinskih voženj in voženj z vlaki.

Vozovnice je mogoče kupiti po spletu in s sistemom GPS slediti vožnji v živo, vsi FlixBusovi avtobusi pa so opremljeni z vsemi najsodobnejšimi sistemi za varno vožnjo potnikov in po zagotovilih FlixBusovega vodstva zagotavljajo popolno udobje med vožnjo.

V FlixBusu v bližnji prihodnosti napovedujejo pohod na danski in švedski trg, predvsem drugi bo precejšnji izziv za mlado nemško podjetje, saj na Švedskem že deluje ponudnik medkrajevnih avtobusnih prevozov. V zadnjem času se poskuša FlixBus uveljaviti tudi v manjših nemških mestih na podeželju in tako ustvariti še gosteje razvejeno mrežo svojih avtobusnih prevozov na nemškem trgu, kjer v omrežju avtobusnih prevozov sodeluje že 350 krajev. Do prihodnje pomladi nameravajo v svoje omrežje vključiti 50 novih krajev, med katerimi bodo tudi takšni, ki imajo samo nekaj tisoč prebivalcev.