Prva hitra električna polnilnica v BTC

Do konca prihodnjega leta bodo postavili še 26 hitrih polnilnic na avtocestah, prvo že oktobra na Tepanjah.

Objavljeno
02. september 2015 20.16
Borut Tavčar, gospodarstvo
Borut Tavčar, gospodarstvo

Ljubljana – »V prometu porabimo 40 odstotkov energije, zato je tudi na tem področju pomembna učinkovita raba energije, uporaba obnovljivih virov energije in trajnostna mobilnost,« pravi Rok Vodnik iz Petrola in dodaja, da je infrastruktura pri tem ključna.

Na klasični polnilnici, takih je v Sloveniji precej več kot sto, se akumulatorji električnega avtomobila napolnijo v štirih urah, na prvi hitri polnilnici pred Kristalno palačo v BTC, pa v 30 minutah. Rok Vodnik, član uprave Petrola, je dejal, da je povsem logično, da Petrol dejavno sodeluje pri uvajanju električne mobilnosti, ne nazadnje upravlja 14 počasnih polnilnic. Zadovoljen pa je, da so skupaj z BTC in BMW prišli do tako velikega koraka naprej. »V električni mobilnosti ne bo nič več tako, kot je bilo,« je to opisal Željko Purgar, koordinator sekcija za trajnostno mobilnost pri gospodarskem interesnem združenje Center energetskih rešitev (GIZ CER).

Odziv dobaviteljev energije, industrije in tudi prodajalcev avtomobilov je v Sloveniji izjemno dober, v GIZ CER pa sodelujejo podjetja, ki ustvarijo petino slovenskega BDP. »Ministrstvo za infrastrukturo se relativno pozno vključuje v dogajanje. Z elektrodistributerji, nosilec je SODO, bomo prihodnje leto postavili 26 hitrih polnilnic na avtocestnem križu. Prva hitra polnilnica v BTC ne sodi v kvoto 26, za katere smo dobili tudi evropski denar, je pa tehnično povsem enaka,« je dejal Dean Herenda iz ministrstva za infrastrukturo. Prvo iz kvote bo SODO sicer postavil v enem mesecu na parkirišču avtocestnega počivališča na Tepanjah.

Kot je dodal, se da Slovenijo prevoziti z enim polnjenjem akumulatorjev električnega avtomobila, vendar je strah mogočih uporabnikov, da bodo ostali nekje na cesti, še vedno velik. To nameravajo odpraviti s hitrimi polnilnicami na avtocestah, ki ne bodo oddaljene več kot 50 kilometrov. Vizija je, da bo mogoče 60.000 kilometrov prek EU prevoziti brez težav, niti s plačevanjem. Herenda je še povedal, da bodo poslej bolj »sistematično napadali« evropske programe, prepričati pa je treba tudi delodajalce.