V prenovo zadnjega dela kočevske proge aprila

Progo naj bi v celoti usposobili do konca prihodnjega leta. Naložba je ocenjena na 42 milijonov evrov.

Objavljeno
29. marec 2016 16.46
Ba. Pa., STA
Ba. Pa., STA
Kočevje − Prenovo zadnjega, 12-kilometrskega dela kočevske železniške proge med Ribnico in Kočevjem bodo predvidoma začeli aprila, progo pa bodo v celoti usposobili predvidoma do konca prihodnjega leta. Naložba je ocenjena na 42 milijonov evrov, ki jih je država zagotovila v proračunih za letos in prihodnje leto, je za STA povedal kočevski župan Vladimir Prebilič.

Prebilič je pojasnil, da bodo med prvimi deli na omenjeni trasi rekonstruirali železniške tire in uredili nivojske ter zunajivojske prehode, in dodal, da bodo na ministrstvu za infrastrukturo in promet do konca leta objavili nov razpis za opremo s potrebnimi signalno-tehničnimi napravami.

Na prenovljeno progo bodo nato prihodnje leto začeli nameščati signalne naprave. Glede na to, da pri projektu ni večjih zapletov, pa bi jo lahko začeli uporabljati do konca prihodnjega leta.

Prebilič je nadaljeval, da so za izvajalca prvega dela naložbe prek razpisa izbrali ljubljansko Železniško gradbeno podjetje ŽGP, ki bo dela na celotni dolžini omenjene 12-kilometrske trase začelo predvidoma aprila.

Dela bodo poleg ureditve železniških postaj in parkirišč obsegala tudi odstranitev starega kamnitega tampona, zamenjavo pragov in montažo novih tirnic.

Zadnji vlak pred pol stoletja

Omenjena dela spadajo v okvir prenove približno 50-kilometrske kočevske železnice od Grosuplja do Kočevja, po kateri je zadnji vlak vozil pred skoraj pol stoletja.

V prenovo celotne kočevske železnice so doslej vložili približno 60 milijonov evrov, celoten projekt pa bo stal približno sto milijonov evrov. Sicer pa bo ta z železniškim potniškim in s tovrstnim tovornim prometom pomembno razbremenila zdajšnje prometne tokove na Kočevskem.

S kočevskim potniškim vlakom naj bi hkrati delno razbremenili tudi cesto iz Škofljice v Ljubljano, ljubljanska avtomobilska parkirišča in okolje.