Karierno vprašanje: Na kaj moram biti posebej pozoren, ko sestavljam svoj profil na linkedinu?

S popolnim profilom lahko sodobnemu trgu dela pokažete svoje prednosti in dosežete, da zaposlovalec kontaktira vas, in ne obratno.
Objavljeno
14. maj 2018 12.00
Posodobljeno
18. maj 2018 12.11
Linkedin ustvarite takoj, ko pridobite referenco ali izobrazbo. FOTO: Shutterstock
Manja Munda, voditeljica delavnic, Zavod Ypsilon
Manja Munda, voditeljica delavnic, Zavod Ypsilon
Ali obstaja pravi trenutek za vstop v omrežje linkedin? Zagotovo. Nastopite takoj, ko začnete zavestno širiti mrežo posameznikov, ki jih cenite zaradi kariernih dosežkov ali pa se želite z njimi povezati. Študenti lahko z dodelanim profilom stopite v stik z želenimi univerzami oziroma pritegnete univerze, da kontaktirajo vas. Povabile vas bodo na informativne dneve ali z vami želele vzpostaviti prvi stik v procesu prijav.

Zaposleni lahko uporabite profil tudi za vseživljenjsko učenje. S sledenjem tako mojstrom iz industrije kot vašim kolegom v panogi boste ugotovili, kakšne so njihove težave in kako se z njimi spopadajo. Za tiste, ki si želite novih delovnih izzivov, je linkedin idealen za spremljanje zaposlitvenih priložnosti pri nas in v tujini.

image
Osebni arhiv Manja Munda FOTO: Osebni arhiv


Hkrati lahko vidite, kdo je že zaposlen v podjetju, ki se vam zdi zanimivo, in kakšne so njegove reference. To vam bo omogočilo lažjo oceno vaše vloge in priložnosti v želenem podjetju. Priporočam, da linkedin ustvarite takoj, ko pridobite referenco ali izobrazbo. Vstopite v profesionalni svet in počasi nadgrajujte svoj profil, kjer lahko na enem mestu zbirate vse informacije o svojih preteklih uspehih.
 

Kako torej začeti?


1. Uporabite fotografijo profila
Linkedin se začne pri vizualnih osnovah. Pred dodajanjem vseh referenc, spretnosti in znanj poskrbite za fotografijo profila, ki naj ne bo podobna tisti na facebooku, ampak naj vas prikaže kot profesionalno osebo. Če je mogoče, uporabite kakšno z delovnega mesta. Morda med vodenjem delavnice, predavanjem ali brainstormingom.

2. Ustvarite svoj URL
Lažje je deliti povezavo do vašega profila, če ustvarite posebno URL-povezavo. Ob registraciji vam je dodeljen URL z naključno izbranimi številkami, kar ni videti najbolje, ko delite z bodočim delodajalcem. Spremenite svoj URL v obliko linkedin.com/imeinpriimek. Spremembo lahko ustvarite s klikom na »uredi profil« in »uredi« zraven obstoječega URL.

3. Uporabite naziv/naslov
Pod svojo fotografijo lahko dodate naziv oziroma »headline«. Uporabiti je mogoče vaš naziv (projektni vodja, prodajalec, direktor). Priporočljiva pa je tudi inovativnost, še posebno za iskalce zaposlitve.

4. Ne pozabite na povzetek
Vključite osnovne informacije o sebi – kaj radi počnete, kaj so vaše najmočnejše točke, kakšne izzive iščete, kje se vidite v prihodnosti, kaj vas navdihuje. Cilj povzetka je privabiti ljudi, da nadaljujejo ogled profila. Tukaj imate priložnost, da postanete v očeh bralca celostna oseba, in ne zgolj skupek izkušenj.

5. Vključite vse informacije, ki kažejo na vašo strokovnost
Ne bodite skromni in navedite vse pretekle delovne izkušnje, jezike, izobrazbo, spretnosti. Linkedin omogoča, da pri posameznem opisu vključite tudi multimedijske dokaze – fotografije, videe. Izkoristite priložnost, saj bo vaš profil takoj zanimivejši.

6. Prosite za priporočila
Naj drugi povedo, kakšni ste kot oseba, zaposleni, šef ali partner v podjetju. Ljudje najlažje verjamejo osebnim izkušnjam drugih, ustnim priporočilom in dokazu, da se vključujete in povezujete v skupnost. Priporočila poiščete na koncu profila.

7. Redno osvežujte profil
Se vam je zgodilo kaj zanimivega na profesionalnem področju? Ste našli kakšen članek ali se morda udeležili konference? Strnite misli v kratkem zapisu, statusu, dodajte fotografijo in uporabljajte »hashtags«. Vaš profil bo tako videlo več ljudi in pogosteje se boste prikazali med rezultati iskanja.

Z upoštevanjem teh nasvetov bo vaš profil dosegel polno moč. Pritegnili boste ljudi in se pokazali kot strokovnjak na svojem področju. Popolni profil na linkedinu je način, da sodobnemu trgu dela pokažete svoje prednosti in dosežete, da zaposlovalec kontaktira vas, in ne obratno.