Kot obdelana fotografija z idealno podobo

Iskalci kadrov o profilih na linkedinu: Če te ni v virtualnem poslovnem okolju, za delodajalce ne obstajaš.
Fotografija: Profili na linkedinu so le odskočna deska za odločitev, ali bodo kadroviki sploh vzpostavili stik s kandidatom in ga uvrstili v izbirni postopek. FOTO: Shutterstock
Odpri galerijo
Profili na linkedinu so le odskočna deska za odločitev, ali bodo kadroviki sploh vzpostavili stik s kandidatom in ga uvrstili v izbirni postopek. FOTO: Shutterstock

Če te ni na linkedinu, za delodajalce ne obstajaš. Takšne teze krožijo po spletnih forumih, na katerih iskalci zaposlitve razpravljajo o pomenu profilov na linkedinu. Več kot 95 odstotkov kadrovikov namreč kadre išče prek tega družbenega omrežja, ni pa to edina baza, iz katere črpajo potencialne kandidate.

Lanska raziskava, ki jo je CareerBuilder opravil med več kot 2300 kadroviki v zasebnem sektorju, je pokazala, da jih 70 odstotkov uporablja družbena omrežja za iskanje ustreznega kadra. Kar 57 odstotkov jih ne bi povabilo potencialnega kandidata na razgovor za službo, če bi se izkazalo, da ta na spletu ne obstaja. Približno 54 odstotkov anketiranih kadrovikov pa se po videnem na profilih potencialnih kandidatov odloči, da jih ne bodo zaposlili.

»Linkedin naj prikazuje vaš poslovni razvoj, facebook pa predstavi vašo osebnost. Kadroviki preverijo družbena omrežja in si iz omejenega števila informacij ustvarijo predstavo o vas. Zato razmislite, kakšen vtis ustvarjate s svojimi objavami in ali je takšen, kot bi si želeli,« opozarja Viviana Žorž iz kadrovske agencije Adecco.
 

Zakaj na linkedin?


Linkedin je pomemben predvsem zaradi mreženja, poudarja Radovan Kragelj iz Kadrovskega in kariernega centra Kragelj & Kragelj. »Če se želimo pozicionirati kot strokovnjaki ali mnenjski voditelji, je to priročno orodje za prepoznavnost. Tudi osnovne informacije o svojih izkušnjah, znanju, zaposlitvah najlažje posredujemo širši javnosti. Ko naročniki iščejo specifične storitve, lahko prek tega orodja potencialne izvajalce lažje najdejo,« je opisal, zakaj je po njegovem mnenju pomembno imeti linkedin. Posameznik si lahko ustvari nove poslovne priložnosti v lokalnem in mednarodnem okolju. Več ko ima delovnih izkušenj, več možnosti je, da ga kadroviki kontaktirajo, izpostavlja Žorževa iz Adecca.

Anja Kranjc iz družbe Trescon, ki se ukvarja s kadrovskim in poslovnim svetovanjem, opozarja, da mora vsak najprej razmisliti, kakšen je njegov cilj na tem družbenem omrežju: ali je to iskanje službe, poslovnih partnerjev ali kupcev. »Profil si je treba temu primerno tudi oblikovati,« pravi in linkedin za zaposlene v podjetjih, ki se ukvarjajo s kadrovsko-poslovnim svetovanjem, opisuje kot pomembno orodje, s katerim dobijo hitrejši vpogled v posameznikovo karierno pot in njegova zanimanja.
 

Priporočen profil v angleščini


Že z dobro predstavitvijo lahko uporabniki pokažejo, da so vešči uporabe digitalnih orodij, kar mnogi delodajalci zelo cenijo: »Če je profil površno izpolnjen, vsebuje slovnične napake, okorno angleščino, lahko domnevamo, da oseba nima določenih kompetenc, denimo ni natančna, ne razume medija, ne obvlada tujih jezikov, ne zna izpostaviti ključnih stvari,« je naštela Kranjčeva in dodala, da uporabnikom svetuje, da profile izpolnijo v angleščini, saj bodo tako odprti za mednarodno okolje.
Omenila je še orodja na linkedinu, ki jih omrežje nudi kadrovikom in drugim profesionalnim uporabnikom, številni iskalci zaposlitve pa se jih ne zavedajo. Prav zato je pomembno razmisliti, katere informacije objaviti, saj se podatki obdelajo drugače, kot bi kadrovik lahko sklepal iz posamične objave.


Linkedin ni facebook


Kdaj je pravi trenutek, da si posameznik ustvari profil na linkedinu, ni pravila. Pomembneje je, kaj vanj zapiše in kako. Račun na linkedinu si lahko, denimo, odpre že med študijem, če si to želi. Radovan Kragelj mlade opozarja, da linkedin ni facebook. Ni namenjen fotografijam z zabav in druženja s hišnimi ljubljenčki. Videz je sicer pomemben, ker se kadroviki in svetovalci tudi na podlagi tega odločajo, ali bodo osebo nagovorili.

»Linkedin je poslovno orodje. Če v profilu ne zmoremo izpostaviti naših poslovnih dosežkov, izkušenj, znanj, delovne zgodovine, veščin in široke poslovne socialne mreže, je bolje, da ostanemo pri facebooku,« je potegnil vzporednico med obema kanaloma. Pri Kragelj & Kragelj prek linkedina iščejo raznovrstne profile, najpogosteje prodajnike, informatike in vodstvene profile. Pri Adeccu pa strokovnjake z naravoslovno in tehnično izobrazbo oziroma izkušnjami, kandidate za strokovne in menedžerske položaje.
 

Nekateri profile celo brišejo


Pri Tresconu opozarjajo, da številni tehnični in strokovni profili ter tisti z IT-področja nimajo profila na linkedinu. Nekateri jih celo brišejo, predvsem če so jih nagovarjali prepogosto. »Posameznik si lahko delno regulira sam, kakšno aktivnost hoče. Pri iskanju nabavnika za izbrano vsebinsko področje smo, denimo, ugotovili, da je zmagoviti kandidat bil na linkedinu, a nikakor ne pod tem delovnim mestom. Zato je treba biti previden pri nazivu oziroma opisu delovnih mest,« je izkušnje pojasnjevala Anja Kranjc. Pri nekaterih delovnih mestih je mogoče prek profila na linkedinu razbrati, koliko je uporabnik vešč v svojem poklicu. Vodja marketinga pokaže raven digitalnega znanja.

Velik izziv je izbrati ustreznega direktorja, saj je tovrstnih profilov na linkedinu ogromno. Drugače je z deficitarnimi poklici, ki jih na linkedinu redko najdemo. Denimo profil mesarja. »To sicer ni profil našega delokroga. A vseeno v razmislek: ta čas jih linkedin ponuja pet in vsi so slabo izpolnjeni. Morda je to priložnost za vse, da se tudi tisti z netipičnim poklicem za linkedin predstavijo in se odprejo. Da jih ljudje opazijo in jih povabijo k sodelovanju,« je razmišljala Kranjčeva iz Trescona.
 

Pravila poslovnega vedenja


Vsak, ki si ustvari poslovni življenjepis na linkedinu, se mora zavedati, da njegovo predstavitev pregleduje širša (tudi mednarodna) javnost. »Če se želite predstaviti kadrovikom in iskalcem talentov, osvežujte profil. Jasno tudi zapišite, kaj je vaša posebnost, dodana vrednost v podjetju oziroma pri bodočem delodajalcu. Če aktivno iščete novo priložnost, v nastavitvah označite, da želite prejemati ponudbe,« pojasnjuje Viviana Žorž iz Adecca in dodaja, da na linkedinu veljajo poslovna pravila obnašanja. Zato je treba izbrati profesionalno fotografijo, delovne izkušnje naj bodo pregledno navedene, pri objavah in v pogovorih naj bo drža profesionalna.

Radovan Kragelj iz Kragelj & Kragelj je pri pregledovanju profilov na linkedinu pozoren na konsistentnost predstavitve, vsebino, strokovno verodostojnost, izkušnje. »So pa ti profili le odskočna deska za odločitev, ali bomo s kandidatom sploh vzpostavili stik in ga uvrstili v izborni postopek,« razmišlja.

Številni mladi so si ustvarili profile na linkedinu za zabavo, opaža Anja Kranjc iz Trescona. »V ničemer ne odražajo realnosti. Tudi to je verjetno del sodobne virtualne resničnosti. Ker je osnovni namen uporabe linkedina posloven, je pomembno, da uporabnik stoji za svojimi znanji in kompetencami, ki jih v profilu navaja. Večkrat se zgodi, da kandidat, ki ga nagovorim prek linkedina, v praksi predstavi življenjepis in podatke, ki niso usklajeni,« je spoznala.
 

Prepozni odzivi


Največ zamujenih poslovnih priložnosti vidi Kranjčeva v neodzivnosti kandidatov, ki jim odgovorijo prepozno oziroma ko iskanje kadra ni več aktualno. »Uporabniki se odzovejo celo egocentrično. Namesto da bi vrnili predlagani telefonski klic za dodatne informacije, kar v linkedinovi korespondenci odgovorijo s številnimi vprašanji, na katera mi svetovalci ne moremo odgovoriti neposredno, še posebej v primeru anonimnega iskanja. Ker smo tudi mi pod pritiskom učinkovitosti, ostane včasih kakšna poslovna priložnost zaradi enosmerne komunikacije neuresničena. Zato uporabnikom svetujemo, da redno spremljajo obvestila na aplikaciji in se na poslovne pobude odzovejo pravočasno,« svetuje, prepričana, da kolikor energije uporabnik vloži v osveževanje profila, aktivno povezovanje, spremljanje novosti, vključevanje v interesne skupine, diskusije strokovnih skupin, toliko žanje.

Ker se vsak uporabnik kaže v svojem profilu na linkedinu v najlepši luči, je pogosto težko razbrati pomanjkljivosti posameznika, njegove šibke točke in napake, je nizal Radovan Kragelj. »Mi pa moramo v postopku ocenjevanja kandidatov pridobiti vse informacije – tudi tiste, ki jih kandidati v svojem profilu ne želijo izpostavljati. Zato lahko profile na neki način primerjamo z retuširano fotografijo, ki posameznika prikazuje v idealni podobi,« je omenil še drugo plat linkedina.
 

Komentarji: