Lažja pot do »osebe, ki pozna pravo osebo«

Primož Zupan, petintridesetletni prvi menedžer idej v Sloveniji, ima na linkedinu 15.000 stikov
Objavljeno
14. maj 2018 09.00
Posodobljeno
18. maj 2018 12.12
Primož Zupan FOTO: Uroš Hočevar/Delo/
Božena Križnik
Božena Križnik
Eno od možnih vprašanj mlademu kandidatu, ki se poteguje za novo službo, je: Koliko kontaktov imate v svojem mobilnem telefonu? Petsto, tisoč, več? Ne gre za poseben standard, prag, ki bi ga moral kandidat presegati, ampak za težnjo, da ima bodoči sodelavec čim večji krog prijateljev, znancev, virov informacij, ki bi mu pri delu lahko koristili. Manevrski prostor se še razširi z vstopom na družbena omrežja. Če smo pri poslih, je to linkedin. Kdor ima na njem več tisoč kontaktov, gotovo ve, kako koristen je.


Trije pospeški


Primož Zupan, petintridesetletni prvi menedžer idej v Sloveniji in direktor Mbills, je prišel do številke 15.000 stikov na likedinu! Kako mu je to uspelo? Primož Zupan: »Na začetku nisem vlagal pretirane energije v zbiranje povezav, nekaj časa sem jih imel okoli 1500. To so bili kontakti ljudi, ki sem jih spoznal na kakih dogodkih ali sestankih poslovne narave, zame nekakšen poslovni imenik. Ko sem organiziral Adriatic Fintech Hackathon, so se stiki začeli kopičiti, nove osebe so me začele dodajati in odločil sem se, da bom sprejel vse, ki so izrazili željo. Iz tega naslova sem dobil veliko pobud, vabil za predavanja, in vse to mi je pomagalo tudi pri inovacijah. Drugi prelomni trenutek je bil, ko sem zaključeval znanstveni magisterij. Takrat sem raziskoval razvoj inovativne kulture v organizacijah in načrtno nagovarjal osebe s profilom menedžerja idej, se z njimi pogovarjal po skypu. To so bili ljudje z vsega sveta. Tretji tak pospešek širitvi mreže je bil lanski forum OECD v Parizu, kjer sem bil govornik. Četrti mejnik se je zgodil ob Petrolovem nakupu Mbills 1. decembra lani, ki je isti dan objavi prinesel več kot 10.000 ogledov.«

Omrežje je Zupanu kot podjetniku, posamezniku in raziskovalcu odprlo veliko priložnosti.

Medtem ko je Zupan na facebooku (v zasebne namene) zelo konservativen, je veliko bolj dejaven na poslovni platformi. Linkedin mu je kot podjetniku, posamezniku in raziskovalcu odprl veliko novih priložnosti in številne je tudi uresničil, prek omenjene platforme je bilo laže dobiti pravega sogovornika ali »osebe, ki je poznala pravo osebo«. Vabila za predavanja so prišla tudi iz tujine, odpirala so se mu vrata, ki se sicer sama ne bi, spoznal je veliko zanimivih ljudi, na primer gospoda, ki je pisal bloge za Richarda Bransona. Ohranil je stike s kolegi z vsega sveta, ki jih je spoznal v študentskih letih, zdaj pa so na visokih vodstvenih pozicijah, denimo, v Amazonu, Boeingu, Googlu, Applu, Starbucksu, Airbnb ...


Algoritem generira 
nove povezave


Tudi eksotike ni manjkalo, se spominja. Dobil je ponudbo za službo na Bližnjem vzhodu; prvi stik je vzpostavil prek linkedina, drugega prek sorodne arabske platforme Bayt.com. Prijavil se je, a je kmalu ocenil, da morda vendarle še ni čas za ta korak. Druga posebna ponudba je prišla iz indijskega podjetja, ki je v Evropi hotelo odpreti podružnico, in je potrebovalo nekoga z za Zupana preveč specifičnim znanjem. Čeprav se je vpisal tudi na nemško različico poslovne platforme, se je na koncu odločil, da bo vlagal energijo samo v linkedin.



Če bi še enkrat stal na začetku karierne poti, bi to mrežo razširil že prej, je odločen sogovornik, saj je linkedin zasnovan tako, da ko dosežeš določeno število kontaktov, algoritem glede na interese že sam predlaga nove povezave. »To je dobra izkušnja, še posebno za nekoga, ki je študiral kadrovski menedžment in ga zanima, kaj ljudje na svojih profilih izpostavljajo, kako uporabljajo mrežo za lastno promocijo in reference. Zgodilo se je že, da so kadroviki opazili, da imam koga, ki so ga povabili na razgovor, v svoji mreži, in so me vprašali za mnenje o njem. Če sem ga osebno poznal, sem oddal referenco.«

Mladim, ki še niso na linkedinu, Zupan polaga na srce, naj se čim prej osredotočijo na to omrežje namesto na facebook. Izdelajo naj profil, predstavijo vse svoje aktivnosti v društvih, študentsko delo, pri projektih, v katerih so sodelovali, vse prostočasne aktivnosti. Na podlagi tega jih linkedin poveže med iskalce zaposlitve. Poslovni javnosti pa platformo svetuje, ker je transparentna, podjetjem daje priložnost za širitev poslov, poveže te s pravim sogovornikom, lahko spremljaš, komu in od kod je tvoja objava zanimiva, in te tako uči, kako in koga nagovarjati.