Papirne zapise zamenjujejo rešitve v oblaku

Redne in pogostejše povratne informacije izboljšujejo možnosti za razvoj zaposlenih in komunikacijo z nadrejenimi
Objavljeno
07. december 2018 10.00
Posodobljeno
07. december 2018 17.48
Ena od možnosti opravljanja razvojnih pogovorov, ki jo izkorišča čedalje več podjetij, so videokonference. Foto Shutterstock
Svetovna podjetja, kot so GE, Accenture in Microsoft, so pred nekaj leti spremenila sisteme ocenjevanja in merjenja uspešnosti svojih zaposlenih, da bi obdržala vrhunske talente in poskrbela za razvoj vodstvenega kadra. Tradicionalne letne pogovore so zamenjala z novimi načini, ki omogočajo takojšnje, osebne in redne povratne informacije, s pomočjo katerih delodajalci določajo zvišanje plač, bonuse in napredovanja.

Korporacija GE s tristo tisoč zaposlenimi je že leta 2015 spremenila pristop: namesto letnega ocenjevanja je uvedla pogostejšo komunikacijo med zaposlenimi in njihovimi nadrejenimi, pri tem pa je uporabila sodobne digitalne aplikacije, ki omogočajo hiter odziv. S podobnimi koraki, z aplikacijami prek telefona, so ji sledile druge velike družbe.

Devet desetin podjetij je po prenovi letnih pogovorov zaznalo izboljšanje in večjo zavzetost delavcev.

Po lanski raziskavi svetovalne družbe Deloitte je 90 odstotkov podjetij po prenovi letnih pogovorov zaznalo neposredno izboljšanje in večjo zavzetost delavcev, 96 odstotkov procesov je bilo poenostavljenih, 83 odstotkov vprašanih pa je potrdilo, da se je kakovost komunikacije med vodji in zaposlenimi izboljšala.


Štiri vprašanja po telefonu


Letos so to metodo uporabili tudi v korporaciji Cox Automotive s 33.000 zaposlenimi. Kot je povedala tamkajšnja podpredsednica za kadre Nicole Ashe, so prav to kadrovsko orodje (letne pogovore) uporabili za uvajanje digitalizacije v podjetje. Ta proces je namreč zlasti za velike korporacije zelo zahteven in vzame veliko časa. »Saj veste, kakšni so ponavadi letni pogovori,« je dejala na konferenci o digitalizaciji na Brdu, »zelo dolgi, dvakrat na leto zaposleni sedi z nadrejenim, ki mu pove, česa ni naredil, kaj se ne da, česa ne bo več počel, vodja si vse zapiše in ga na koncu oceni s štirico. Kaj to pomeni? Je štirica v redu ali ne? Kaj naj zaposleni stori?«

image
Z digitalizacijo letnih pogovorov so v podjetju Cox Automotive začeli uvajati digitalizacijo, je povedala Nicole Ashe. Foto Lovedigital.si


V podjetju so se odločili popolnoma spremeniti ta model. Opustili so tradicionalni pristop, papirje in obrazce so zamenjali s telefonom. Pogovori ne potekajo več dvakrat na leto, ampak štirikrat, vsak delavec odgovarja prek telefonske aplikacije na štiri vprašanja. Tako menedžment kontinuirano dobiva povratne informacije, ki pripomorejo k stalnemu razvoju zaposlenih in sprotnemu prilagajanju ciljev. Svet se obrača zelo hitro in cilji z njim. Zadeva se je odlično obnesla, je navdušena Nicole Ashe.


Prednosti pred papirnimi zapisi


Digitalizacija letnih pogovorov ima kopico prednosti pred »papirnimi zapisi« v živo opravljenih intervjujev. Papirne procese nadomeščajo rešitve v oblaku, ki zaposlenim omogočajo nadaljnji razvoj veščin in kariere, nadrejenim pa, da pri tem odigrajo bolj dejavno vlogo. Digitalizacija letnih pogovorov omogoča hitrejši dostop do centraliziranega sistema zapisov o uspešnosti, boljši pregled nad napredkom zaposlenega, nad njegovo plačo, bonusi, napredovanji, zaposleni pa bolje razume svojo vlogo in se oceni. Prav tako pomaga zgraditi podrobne individualne profile in prepoznati pomanjkljivosti v sistemu krepitve delovne uspešnosti.