Računalnik zamenjal za žar

Miha Pešec je bil podjetnik že na faksu.
Objavljeno
05. oktober 2015 18.30
Miha Pešec,lastnik restavracije Kralj žara,Ljubljana Slovenija 24.09.2015 [portret]
Mojca Finc
Mojca Finc

Ptujčan Miha Pešec je med študijem na Ekonomski fakulteti v Ljubljani ustanovil podjetje, ki se je ukvarjalo z informacijsko tehnologijo. Medtem ko je delal pri različnih projektih (naročniki so prihajali tudi iz Kanade, Rusije in Irana) in širil poslovno zgodbo (zaposloval je 25 ljudi), je še diplomiral. Njegovo podjetje je pred tremi leti spremenilo poslovno dejavnost – z bratom Nejcem sta ustvarila znamko Kralj žara.

Vse je uresničljivo

Ko se pogovarjaš s 34-letnim Miho Pešcem, imaš občutek, da je kljub trenutnim težkim razmeram na trgu dela vse uresničljivo. Svojo podjetniško pot je začel med študijem ekonomije, smer informatika. »Vsi v družini so se ukvarjali s podjetništvom, vsak je imel svojo poslovno zgodbo,« je odgovoril, kako je začel razmišljati o samostojnem poslu. Temelje zanj je postavil s sostanovalci v študentskem stanovanju. Med njimi je bil Aleš Zaletel, pozneje lastnik portala Moje delo. Spoznala sta se, ko je iskal sobo.

Miha je takrat delal v nekem računalniškem podjetju, kjer je pridobival delovne izkušnje v marketingu in prodaji. Zgodba s podjetjem se je končala, ne pa tudi pritok dela. »Lahko bi ga opravil, če bi imel svoje podjetje,« je dejal. Ustanovil je Studio Pešec.

Obdan z inteligentnimi ljudmi

Prvi projekti so prihajali z lokalne ravni (portal Moje delo, Adria Media, kajakaško evropsko prvenstvo ...). Ker dober glas seže v deveto vas, se je tudi njihov razlegel. »V nekem trenutku smo začeli zelo rasti. Delali smo za kanadsko pošto, za drugi največji zaposlitveni portal v Rusiji, spletno stran z malimi oglasi smo naredili za Iran,« se je spominjal podjetniških izzivov. Ob ustanovitvi podjetja je bil edini zaposleni, pozneje se je njihovo število povečalo na 25. Pravi, da je srečnež, ker je bil vedno obdan z inteligentnimi ljudmi z veliko idejami.

O vodenju ekipe se je moral naučiti precej, a ker ga je vse to zanimalo, mu ni bilo težko prebirati obsežnega gradiva. Kako si je zgradil mrežo? »Nekatere poznejše sodelavce sem poznal iz prijateljskih krogov, eni so prišli na podlagi priporočil, druge smo si zaželeli mi. Prvi, ki sem ga zaposlil, je bil Boštjan Jelen. Še vedno je z nami. Delala sva podnevi in ponoči. Zelo lepo sva imela razvit odnos do dela. Vsi, ki so prišli za njim, so posnemali zgodbo. Bili smo zelo produktivni,« se je spominjal sinergije v podjetju.

Kako pa mu je uspelo prodreti v tujino? »Če nekaj dobro delaš, sem prepričan, da se ti posli začnejo spontano odpirati. Največ ljudi smo spoznali prek dela s portalom Moje delo. Ko so ga kupili tujci, se je odprl bazen potencialnih naročnikov,« je odgovoril Miha, ki je, medtem ko je vodil podjetje, obiskoval tudi obvezna predavanja in vaje na fakulteti. »Mladost daje elan in energijo,« je razkril, zakaj je bilo vse izvedljivo.

Zamenjal poslovno dejavnost

Ko so naročniki iz tujine končali sodelovanje s Studiem Pešec (z Rusi so, denimo, imeli dogovor, da v treh letih njihovo osebje naučijo, kako naj sami delajo naprej), je podjetje začelo stagnirati. »Poskrbeli smo za odpravnine zaposlenih in jih usmerili k novim službam, mi pa se usmerili drugam. Studio Pešec je ta hip v odlični kondiciji, a dela povsem drugačne stvari kot nekoč,« je poudaril Miha, ki je našel nov izziv v žarih – prijatelj s Ptuja ga je prosil za pomoč pri marketingu in prodaji, z bratom sta tako ustvarila znamko Kralj žara.

»V gospodarski krizi podjetje raste za 100 odstotkov na leto. Kako nam uspe? V preteklosti so velike trgovine po Evropi požrle male, tiste, ki so bile nosilke znanja. Te male se zdaj vračajo, saj ljudje pogrešajo, da jim prodajalec postreže s podatki iz prve roke – kaj in kako delaš na žaru, na kaj moraš biti pozoren, zraven mu daš še vizitko, da te pokliče, če ima kakšno vprašanje. Pomembni sta predanost izdelku in stranki. Ponujamo tudi akademije Kralj žara in ozaveščamo ljudi, kaj je dobro meso,« je dejal sogovornik, ki je odprl restavracijo na Trubarjevi ulici. Naslednji korak sta dostava in širjenje restavracij po Evropi.

Pedantnost pred znanjem

Kaj pa bi 34-letnik svetoval mladim, ki v težkih razmerah na trgu dela iščejo službo? »Kar koli že počnejo, naj to delajo s srcem in naj ne gledajo na denar, saj ta vedno pride. Posameznik mora v družbi zavzeti položaj, da ga vedno kdo potrebuje,« je sporočil. Ko je v preteklosti izbiral kader, ga je bolj kot to, kaj kdo zna, zanimalo, koliko je kdo pedanten. »V treh mesecih lahko kandidata usposobiš za osnovno delo in potem se razvija naprej. Discipline, delovnih navad, natančnosti in vztrajnosti pa se ni mogoče naučiti čez noč. Vse našteto je v poslu nujno. To pri ljudeh zelo pogrešam,« je razmišljal.

Poudaril je še, da je obiskal več predavanj o tem, na kaj je treba paziti na podjetniški poti, vendar mu tovrstna teorija ni blizu. »Moj pristop je drugačen. Delam s čustvi. Zaupam si in večinoma sem v poslu našel pravo pot. Ne sprašujem se, kaj in kako, ampak se stvari lotim. Hočem pa vedno analizirati, kaj ni dobro, in to popraviti,« je še sklenil misli Miha Pešec, ki na svoji podjetniški poti nikoli ni posegel po kreditu.