Se spopadate s časovnimi razbojniki?

Tudi prepogosto preverjanje elektronske pošte je eden izmed njih.

Objavljeno
19. maj 2016 21.16
shutter/cas
Milka Bizovičar
Milka Bizovičar

Tipični pisarniški delavec v povprečju vsake tri minute in pet sekund prekine trenutno delo in opravi neko drugo nalogo – na primer pogleda elektronsko pošto, odgovori na telefonski klic, uredi nujno zadevo ... – ali pa ga zmoti sodelavec, nadrejeni.

Kot je pokazala raziskava Univerze v Kaliforniji – Irvine, delavec lahko potrebuje tudi 23 minut in 15 sekund, da se vrne na mesto, kjer je delo končal oziroma ga je nekdo prekinil, kar za ameriško gospodarstvo, kjer so delali raziskavo, pomeni 28 milijard izgubljenih delovnih ur na leto. Kot je za The Washington Post povzel izkušnje strokovnjak za učinkovitost Edward G. Brown, ki je svetoval številnim največjim podjetjem v ZDA, kjer so se zaposleni po množičnih odpuščanjih po letu 2008 ubadali s preobilico dela in bili zato tudi demotivirani, ker niso mogli pravočasno končevati svojih obveznosti, so zaradi časovnih razbojnikov (Time Bandits), torej nepotrebnih, neželenih in neproduktivnih prekinitev, izgubljali od 40 do 60 odstotkov delovnega časa.

Na vprašanje, kaj lahko delavci storijo, je Brown predlagal tiha obdobja, torej čas, ko bo v pisarni zavladala tišina, h kateri bodo zavezani vsi. »Stremimo k temu, da bomo porabili 80 odstotkov časa za 20 odstotkov najpomembnejših nalog. Ne delajte le pametno, delajte pametno na pravih stvareh,« je še delal Brown.

Praksa v Sloveniji

Prakso tihih obdobij v Sloveniji uporabljajo v IT-podjetju Proteus Themes, kjer izdelujejo predloge za platformo Wordpress. Primož Cigler je pojasnil: »Če se v pisarni s petimi ljudmi dva pogovarjata, motita še ostale, pri našem delu pa je koncentracija zelo pomembna. Zato smo se odločili, da bomo v pisarni spoštovali tišino. S sodelavci se primarno pogovarjamo prek internega klepetalnika, ki omogoča še dvoje: enostavno delo od doma in da vsak sam odloča, kdaj bo prekinil nek proces in preveril, če kateri od sodelavcev kaj od njega potrebuje.« To ne pomeni, da je v pisarni popolna tišina, ampak da se ne motimo vsakih pet minut.

Motenje koncentracije sodelavcev zaradi obiskov strank so nekoliko drugače hoteli omejiti v Optiwebu, kjer se ukvarjajo z optimizacijo spletnih strani. Na vhodna vrata so namesto zvonca postavili tablico, prek katere je obiskovalec na skype poklical zaposlenega, h kateremu je prišel na sestanek, ki mu je tudi odprl. A kot je povedal direktor Miha Lavtar, se je izkazalo, da rešitev ni ustrezna, in to predvsem za stranko.