Študente vključujejo v reševanje težav in konkretnih primerov

Mladi pridobijo izkušnje in dobijo možnost zaposlitve, podjetjem pa se skrajša čas uvajanja novih sodelavcev.

Objavljeno
02. oktober 2016 18.37
šipić robotika
M. Bi.
M. Bi.

Podjetja vse večji pomen dajejo povezovanju gospodarstva z izobraževalnimi ustanovami. »Dijaki in študentje pridobijo izkušnje in spoznajo potencialnega bodočega delodajalca ali pa si pridobijo dobre reference. Izobraževalnim institucijam se poveča zaposljivost učencev, v podjetjih pa se po končanem izobraževanju skrajša čas uvajanja novih sodelavcev, pravi Maja Šketa iz BSH hišnih aparatov.

Svojega bodočega delodajalca lahko dijaki in študentje ali pa tisti, ki si želijo novih izzivov, srečajo tudi na Kariernem sejmu MojeDelo.com, ki bo 5. oktobra v Cankarjevem domu v Ljubljani. Na sejmu se boste pogovorili s tistimi, ki odločajo o zaposlovanju v podjetjih, lahko boste dobili tudi koristne napotke, kaj morate izboljšati, da tudi vas v bližnji prihodnosti čaka služba.

BSH hišni aparati: prenova izobraževalnih programov

Formalne oblike sodelovanja med gospodarstvom, izobraževalnimi ustanovami in prek njih z dijaki in študenti so trenutno zelo omejene. Podjetja lahko dijake in študente vključujejo v različne oblike izvajanja praktičnega dela usposabljanja, ki pa trajajo premalo časa. Zato si, kot pravi Maja Šketa, prizadevajo za uvedbo dualnega sistema izobraževanja na vseh ravneh, in ne samo na poklicnih programih.

»Zaradi potrebe po tesnejšem sodelovanju poskušamo študente vključevati v različne projekte ter jih motivirati za izdelavo seminarskih in diplomskih nalog, povezanih s problemi v podjetju. Tesnejše sodelovanje v izobraževalnem procesu je koristno za vse,« še dodaja. S povečanjem deleža praktičnega usposabljanja v podjetjih se lahko precej prispeva k znižanju brezposelnosti mladih, za kar bi bila potrebna prenova izobraževalnih programov tudi na višjih stopnjah.

Skaza: Mladi prinesejo nove zamisli

V podjetju Skaza skrbijo, da imajo vseskozi stik z izobraževalnimi ustanovami. Tako sodelujejo s srednjimi šolami, fakultetami in tudi z zavodi za izobraževanje (Ljudska univerza), pravi Barbara Kitek, vodja skupnih služb v podjetju Skaza. »Za nas je izjemno pomembno, da dobivamo mlad kader, saj mladi prinesejo v podjetje nove zamisli. Njihova prednost je, da niso vstavljeni v okvire, ampak še vedno gledajo celo sliko.«

Skaza je tudi soustanovitelj Visoke šole za tehnologijo polimerov, saj bo ta prinesla veliko novih strokovnjakov na področju polimerov. Študentom omogočajo prakso, počitniško delo in tudi zaposlitev. Sodelujejo na kariernih sejmih, pomagajo pri projektnih nalogah ipd. »Želimo, da tudi mladi začnejo razmišljati, kaj bo, ko bodo končali formalno šolanje. Kje bodo lahko ustvarjali, se poigravali s kreativo in poiskali svojo dodano vrednost. Formalno šolanje se konča in marsikdo se ne zaveda, da se učimo vse življenje. Tudi naše zaposlene spodbujamo, naj se lotijo dokončanja ali nadgradnje formalne izobrazbe,« dodaja.

Dodatne študijske obveznosti lahko dijaku ali študentu prinesejo ogromno. Spozna in povezuje teorijo s prakso, spozna, kaj bo pravzaprav počel nadaljnjih nekaj deset let. Opazili so namreč, da mladostniki nimajo te predstave, zato jih vključujemo tudi v različne projekte, kakšen projekt vodijo tudi sami. Te obštudijske dejavnosti ne zahtevajo toliko časa, da študent ne bi mogel redno opravljati vseh drugih študijskih obveznosti. »V zadnjih dveh letih se je pri nas zaposlilo 19 zdaj že nekdanjih študentov, ki so pri nas opravljali študentsko delo, prakso ali delali na projektih. V Skazi zaposlujemo več kot 300 ljudi, a kljub temu vedno iščemo študente in dijake, ki imajo strast, da spremenijo svet,« še pravi Barbara Kitek.

Halcom: interaktivne delavnice


V Halcomu že več let sodelujejo z različnimi domačimi in tujimi izobraževalnimi ustanovami. Poleg klasičnih oblik mentorstev pri diplomskih, magistrskih, doktorskih nalogah, kjer študentom omogočimo raziskovalno delo na konkretnih primerih s poudarkom na inoviranju, vsako leto organiziramo interaktivne napredne multidisciplinarne delavnice Bytes of Banking, kjer štiri mednarodne multidisciplinarne ekipe študentov inovirajo na izbran izziv, zmagovalni ekipi pa omogočimo poleg praktičnih nagrad še dvomesečno plačano prakso v Halcomu, pojasnjuje Primož Zupan, vodja Halcom Studia in projekta 2nd Adriatic FinTech Hackathon.

»Ključna razlika med našim in vsemi obstoječimi sodelovanji s študenti je, da v ospredje postavljamo razvoj idej na konkretnih uporabnih primerih. Tako ima sodelovanje dodano vrednost v ustvarjanju novih prototipov, konceptov, ki imajo širšo uporabno vrednost, ustvarjamo novo konkurenčno znanje, ki se hkrati plemeniti v akademskem okolju, študenti pa pridobijo močne reference, ki jim izboljšajo karierne priložnosti. Tudi sami smo vsako leto na delavnicah Bytes of Banking uspešno pridobili poleg novih idej tudi v povprečju osem novih nadobudnih in inovativnih sodelavcev študentov, od katerih smo nekatere že tudi redno zaposlili.«