V tekstilu je še veliko priložnosti

Podjetnica Jasmina Sever: »Torbice niso bile prava tržna niša, z mehkimi črkami in blazinicami bi lahko preživela«.

Objavljeno
06. april 2017 19.49
jer dernovšek
Sonja Kolarič
Sonja Kolarič

Ustvarjanje s tekstilom je bilo Jasmini Sever v veselje že v otroštvu, zato se je odločila za študij tekstila na fakulteti za strojništvo. Ker sta z možem ustanovila podjetje za raziskave in razvoj industrijske lastnine, se je nekaj let ukvarjala samo z delom v domačem podjetju, vendar je v njej ves čas tlela želja po izdelovanju izdelkov iz tekstila. Pred dvema letoma je tako začela ustvarjati moške in ženske torbice pod blagovno znamko Tosem.

»Hitro sem ugotovila, da nisem izbrala prave tržne niše, saj nisem zmogla konkurirati izdelkom z vzhoda na trgu, zato sem prenehala s tem,« pravi Severjeva. Vzela si je leto dni časa za raziskovanje slovenskega trga in materialov ter prišla do zaključka, da bo njeno delo temeljilo na nekonfekcijskih izdelkih. Izdelovati je začela mehke črke iz tekstila za dekoriranje prostorov (otroške sobe, zabave, poroke in prireditve), poleg tega pa tudi okrasne blazinice v obliki živali, zvezd, oblakov, srčkov in drugih oblik po željah strank.

Organizacija je ključna za delo


»Preden sem ponudila izdelke na trgu, sem celoten proces izdelave optimizirala, vključno z organizacijo dela od naročila do predaje izdelka na pošto,« pravi Jasmina in dodaja, da ima največ dela z organizacijo, saj se vsak dan srečuje z veliko strankami, napisanimi naročili, imeni, tako da se mora dobro organizirati, da česa ne pomeša. Zgodilo se ji je že tudi, da je prevzela preveč naročil, ki jih je morala izdelati v zelo kratkem času, in potem pri delu ni bila več natančna. Zdaj pazi na to, in stranke čas vzamejo v zakup, saj cenijo ročno delo.

Jasmina Sever si želi prodreti tudi v šole. Foto: osebni arhiv

Veliko časa ji vzame tudi upravljanje spletne strani, ki pa je ključna za prodajo, saj stranke lahko tam vidijo vzorce in materiale, med katerimi lahko izbirajo. Danes sta za preboj na trg neizogibna prisotnost in tudi ažurnost na spletnih portalih, kot so facebook, instagram, etsy. Vložiti je treba ogromno truda in časa za vzpostavitev ter vzdrževanje stika s potencialnimi strankami. »Ker je moj prvotni cilj slovenski trg, za promocijo svojih produktov uporabljam predvsem facebook in instagram,« pravi Severjeva.

Prenizka cena na etsyju odvrača kupce

»Etsy sicer omogoča relativno enostaven prodor na tuje trge, vendar so pristojbine za oglaševanje in provizije za prodajo nezanemarljiv odhodek, ki ga je treba vključiti v ceno izdelka,« pojasnjuje podjetnica. Kot pravi, na etsyju nima takega odziva, kot bi si želela, saj so njeni izdelki prepoceni in stranke sklepajo, da niso kakovostni.

»V Sloveniji pa je cena ravno pravšnja,« pravi in dodaja, da če bi osem ur delala samo to, bi lahko od tega tudi preživela. »Od tega ne moreš obogateti, vendar če te delo veseli in ti prinaša zaslužek, si ne moreš želeti boljšega,« pravi.

Kot še ugotavlja, je kljub zahtevnim razmeram na trgu tekstilnih izdelkov še vedno dovolj priložnosti za ustvarjanje produktov z zadostno dodano vrednostjo. Ti sicer ne omogočajo visokih prihodkov čez noč, ponujajo pa odlično priložnost za osebno zadovoljstvo, ki je včasih lahko vredno veliko več kot zgolj finančni prihodek.

»Verjamem, da bi lahko z razširitvijo ponudbe in predvsem z združevanjem marketinških aktivnosti ter spremljanjem potencialnih naročnikov ustvarili nove priložnosti v tekstilni industriji,« je prepričana in razkrije svoj podjetniški cilj: razširiti ponudbo za vzgojno-izobraževalne ustanove, kjer bi mehke črke in števila služili kot didaktični pripomočki.